Belgeluid 3310 doet het niet.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.809
Waarderingsscore
1.017
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Probleempje. Ik heb hier een Nokia 3310 liggen van een kennis van me, deze wenst geen belgeluiden te laten horen.

In het begin dacht ik nog dat ie misschien in bij de profielen het bellen op stil gezet had ofzo, maar dat was het niet.

Ook een factory-reset van het toestel mocht niet helpen. De trilfunktie werkt overigens goed.

Nu had ik het vermoeden dat waarschijnlijk het luidsprekertje kapot zou zijn. Maar je hoort wel die piepgeluidjes als je de toetsen gebruikt en daar wordt toch hetzelfde luidsprekertje voor gebruikt of niet? Bij mijn weten zit er in die toestellen ook maar 1 luidsprekertje.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Zoals gezegd... factory-reset is al gebeurd en mocht niet baten, profielen zijn ook nagekeken, staat ook goed en had anders wel weer goed gekomen na de factory reset.

 
Nee !

Er zit inderdaad maar 1 speakertje in een GSM, maar er zit ook een zoemertje in.

Zo'n zoemertje kan eigenlijk alleen hoge tonen maken, maar dan wel erg luid.

Als je dat zoemertje een paar keer achter elkaar hele korte geluidjes laat maken kan het wel als een lagere toon klinken, en zo wordfen de beltoontjes in verschillende hoogte gemaakt.

De toets piepjes komen inderdaad wel uit het luidsprekertje, zijn ook een heel stuk minder luid.

Je moet dus op zoek naar dat zoemertje.

Bij alle toestellen die ik vakkundig gesloopt heb, zit dat zoemertje in een rubber omhulsel naar de buitenkant van het toestel.

Zo word vuil buiten het toestel en de zoemer gehouden.

Ik heb geen idee waar dat ding in de 3310 zit, maar ben ervan overtuigd dat ie er wel in zit.

Succes met de speurtocht !

 
We gaan eens een poging wagen, bedankt Mas3!

 
Als je de telefoon nog hebt en de beltoon werkt nog niet kan ik je een mod sturen,je moet dan een klein draadje solderen rechtstreeks naar een van de kontakten van de buzzer.

 
Heeej die Remco, leuk je weer eens te zien.

Ja die telefoon ligt hier nog. Ik heb die handleiding gelezen maar dan zou ik weer gaan moeten prutsen met Wintesla enzo en daar ben ik toch niet zo deskundig in.

Een draadje solderen is dan wel makkelijker, dus graag!

 
ik heb de foto naar je email gestuurd.

Ik hoor het wel of het gelukt is.

 
Ik heb hem nog een keer gestuurd naar het zelfde email.

Ik hoop dat je hem nu wel ontvangen hebt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan