Key-wissel Irdeto-1

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Onderstaande mail ontvangen. Ik hoop dat ze nog weten hoe dat moet met Irdeto zal wel weer een bende worden... Trouwens waarom eerst enkele keý wisselingen op de oude kaart voordat men een nieuwe stuurt..

"In een voorgaande nieuwsbrief heeft CANALDIGITAAL aangekondigd dat er begin 2005 een kaartwissel zal plaatsvinden om de piraterij op het Irdeto-1systeem uit te schakelen. De voorbereidingen voor deze kaartwissel worden nu getroffen. Tot de kaartwissel zal CANALDIGITAAL een aantal maal een key-wissel uitvoeren. Tijdens een key-wissel wordt de uitgezonden codeersleutel vervangen door een nieuwe sleutel. Vlak voor een key-wissel worden alle officieel geregistreerde kaarten op afstand voorzien van deze nieuwe sleutel zodat deze normaal blijven functioneren. Een key-wissel heeft tot gevolg dat ontvangers en smartcards met illegale software en/of smartcards niet meer zullen functioneren. CANALDIGITAAL ontmoedigt op deze wijze het illegaal kijken naar de door haar uitgezonden programma's.

Verkoop van decoders waarmee zonder officiële CANALDIGITAAL-smartcard naar de door CANALDIGITAAL gecodeerde programma’s kan worden gekeken, is strafbaar. CANALDIGITAAL verwijst consumenten met ontvangstproblemen door het gebruik van deze illegale apparatuur naar de leverancier van de illegale smartcard en/of ontvanger en aanvaardt hiervoor geen enkele aansprakelijkheid."

(Bron Canaldigitaal nieuwsbrief)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk hebben de nieuwe eigenaren es door de boedel van C+ gelopen en vonden ze in een achterkamertje een stoffig bureau.

Al kijkende wat daar nou in zou liggen vonden ze een sleuteltje met een vergeeld labeltje eraan. Met veel moeite konden ze ontcijferen wat er op stond "irdeto1"..... En die gaan ze nou es proberen......

 
Zal met een brok in de keel afscheid nemen van de ouwe vertrouwde 98 enz enz key,was er toch aan gehecht is toch een van de keys die er altijd was.

 
Een van de? Volgens mij is dat de enige key die uberhaupt ergens ooit 5 jaar lang (of hoe lang is het inmiddels?) hetzelfde is gebleven.:biggrin:

 
wel een strop voor sommige mensen

net zo voor de kerst

hebben ze dat al niet eerder gedaan

kan in elk geval de oude kennis nog weer getest worden

wie zou het nog weten

herbies

 
Hehe nou ze hebben nog niks anders gedaan dan ophouden met updates over de HMK.

Pas geleden werden alle kaarten nog netjes over 2 dagen aangestuurd.

Maar ik hou het in de gaten ;)

Ze zijn nu natuurlijk iedereen die niet betaald heeft oid eruit aan het fli... daarna doen ze (eindelijk) eens een keyupdate.

Als mijn officiele kaartje er dan mee uitscheit dan wordt het bellen natuurlijk.

Ik neem aan dat ze dan een uitzendburo leegtrekken om alle boze telefoontjes te beantwoorden.

"Sinds gisteren heb ik geen beeld meer op rtl4!!"

"Kunt u mij het nummer van uw smarcard even geven?"

"jawel, er staat GOLDCARD 001 op"

LOL

Kunnen we hun lijn niet stiekum aftappen? Lach je je dood..

 
"Sinds gisteren heb ik geen beeld meer op rtl4!!"

"Kunt u mij het nummer van uw smarcard even geven?"

"jawel, er staat GOLDCARD 001 op"

en ehhhhh oh ja...... het moet goed zijn, want er staat een Alpha teken op :biggrin:

 
Duh.... Ik heb een officiele want op de mijne staat een volledige opdruk met het gezicht van Michael Jackson en er staat ook Fun 4 op, dus da's een type 4 abokaart om plezier (fun) te maken en daar is C+ toch voor?

Alleen die doet het nu ook niet meneer, krijg ik nu een nieuwe kaart? :biggrin:

 
Ohh wacht even ik heb ook nog ergens een oude liggen, een blauwe met multichoice erop maar die heb ik allang niet meer gebruikt. Doet die het wel dan?

:proest:

Jammer dat ze telefoonnummers kunnen traceren, anders kun je die lui lekker stangen straks. (en dan opnemen en als mp3 op het net zetten..)

Ali Osram vraag kaartje aan of zo ;)

 
"een blauwe met multichoice erop"

Op die van mij is dat niet meer leesbaar. Moest ook zo vaak dat ding heen en weer schuiven om er nullen op te krijgen..

 
Haha en als ze je dan je kaartnummer vragen wat zeg je dan?

0001 123 123456 of zeg je, 2B FA 34, wilt u het providerID ook?

;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan