Nieuwe ontvanger

S

Slate

Hello

Ik ben nu in het bezit van een Nokia Mediamaster 9200.

Wens me een nieuwe seca 2 ontvanger aan te schaffen, onvangst van de Nederlandse kanalen en Spaanse zou ik willen onvangen. Welke ontvanger is de beste koop ? Hartelijk dank voor de hulp.

Slate

 
Waarom een seca 2 ontvanger en geen Commoninterface ontvanger oid ? met een Aston modulle.

Veel meer keuze en veel meer mogelijk heden.

 
Of een CI ontvanger met een MR module, die kan ook seca2 aan en nog veel meer. Bij een seca2 ontvanger zit je origineel tegen behoorlijke beperkingen aan.

Er is natuurlijk meer aan te doen door er alternatieve firmware in te (laten) zetten maar als je dat zelf niet kunt, zou ik toch liever omkijken naar een meer geschiktere ontvanger die ook veel meer kan.

Lijkt me ook dat je daarnaar op zoek bent omdat je deze vraag in het Linux, Ucas en multimedia ontvangersforum plaatst.:)

Dreambox niets voor je?

 
HelloIk ben nu in het bezit van een Nokia Mediamaster 9200.

Wens me een nieuwe seca 2 ontvanger aan te schaffen, onvangst van de Nederlandse kanalen en Spaanse zou ik willen onvangen. Welke ontvanger is de beste koop ? Hartelijk dank voor de hulp.

Slate

ik zou als ik jou was een dreambox kopen .daar zit veel toekomst in

 
Dat in een dreambox, en overigens ook andere linux ontvangers, een goede toekomst heeft is zeker waar.

Maar het is niet voor iedereen de perfecte aankooptip te noemen. Mensen welke een Dreambox kopen moeten zich er wel van bewust zijn dat een goede computerkennis (zeker ook in netwerkomgevingen) in het algemeen maar ook een zekere basiskennis in het Linux OS aanwezig moeten zijn om van de Dreambox een droomdoos te maken.

Mocht men bijvoorbaat al weten dat deze kennis er niet is of te weinig is dan moet men bereidt zijn veel vrije tijd in de ontvanger en in de genoemde computerkennis te stekken. Doet men dat niet of kan men dat om verschillende redenen niet doen is het AF TE RADEN een Dreambox te kopen.

 
Het is echter ook af te raden een originele Seca2 goedgekeurde ontvanger te kopen, over het algemeen zijn deze beperkt in mogelijkheden.

Tegenwoordig zijn er goede ontvangers in omloop, waar meer mee kan en die ook in originele toestand, zonder patchen sneller en beter werken dan bijv. een Philips ontvanger en ook nog eens geschikt zijn voor andere kaarten.

Maar je hebt volkomen gelijk, een Dream is niet voor iedereen weggelegd, het ligt er dus maar precies aan wat je als koper van je ontvanger verwacht en wat je ermee wilt.

Als je echt niets verwacht en alleen maar wat NL zenders wilt kijken, dan maakt het niet uit en kun je rustig ook een Seca doos kopen. In dat geval zou ik wil eerst bij kennissen eens gaan kijken die bijv. naar meer satellieten ontvangen, om te zien of dat niet interessant is misschien.

Je ziet dan ook veel meer mogelijkheden. Is dat interessant, koop dan geen Seca ontvanger maar een andere nette ontvanger die ook meer kan.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan