Uitvallen MM9500

Dirk Digicomm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
11 feb 2001
Berichten
806
Waarderingsscore
4
Punten
18
Leeftijd
81
Locatie
Niedersachsen (D)
Mijn nokia 9500 start af en toe tijdens het kijken zomaar opnieuw op. Dit doet hij soms een paar keer per avond. Later op de avond stopt hij er helemaal mee.

Toen dit te vervelend werd heb ik hem meegenomen naar de hobbykamer. Zet ik hem onder spanning blijft het display gedoofd. Zodra ik de button op de PC aanklik van de BDM interface gaat het display aan. Bij disconnect start de MM op. Dit ging na verloop van tijd ook niet meer. Ik heb alles gewist, de loader en dvb2000 vervangen. Het resultaat was dat bij disconnect het display weer uitging. De MM was niet meer aan de praat te krijgen.

Het geheel heb ik vervolgens uitgezet. Na twee dagen steek ik de steker in de contactdoos en tot mijn verbazing startte de MM op alsof er niets aan de hand was. Ik heb in deze situatie wat spanningen gemeten. Na vijf dagen onafgebroken werken viel de MM vanuit de standby uit. De spanning van 5V bleef. Verder weet ik niet goed waar ik meten moet omdat de voeding nogal gecompliceerd is.

Ik heb de print met een vergrootglas bekeken omdat ik hoopte dat ik een printbreukje of een slechte solderverbinding zou vinden.

Na deze actie startte de MM op alsof er niets aan de hand was. Dit is inmiddels twee weken geleden. Ik heb de MM weer in elkaar gezet en op zijn plaats. Prompt na twee dagen perfect te werken valt hij weer uit.

Ik heb diverse versies software geprobeerd, zefs de orginele van Nokia. Het maakt niets uit. Op dit moment staat de versie 1.81.6 er in.

Ik weet nu even geen oplossing meer.

Misschien iemand anders?

Groeten,

Dirk

 
een nokia word nogal erg warm mischien ligt het daaraan

op je hobby kamer stond hij mischien geheel vrij en nu niet meer het kan gebeuren dat door de temp een beveiligings schakeling aanspreekt of een component raar gaat doen zodat de storing optreed

 
Dank voor je snelle reactie.

In de hobbykamer stond hij inderdaad open. Ik kon niet echt constateren dat iets erg warm werd. Alles voelde gewoon warm aan. Dit heeft hij bijna twee weken zo vol gehouden.

Nu staat hij twee dagen in de kamer en begint weer.

Ik heb nog een computerventilator. Ik zal deze boven het warmste deel leggen en kijken hoe het dan gaat.

Dirk

 
Warmste deel is aan de rechtse kant als het display naar je toe staat.

Maar ik vermoed jouw probleem in de flash-chips, en die zitten links, onder het tuner board.

Als die flashes bijna versleten zijn en warm worden dan kunnen ze de geest geven.

Een tijdelijke oplossing is dan om die flash chips te koelen, maar die gaan dus vanzelf verder kapot.

De echte oplossing is dan om die flash chips te vervangen, maar dat is een redelijk rotklusje.

Komt nog bij dat die chips schijnbaar niet zo eenvoudig meer te vinden zijn.

Natuurlijk moet je de mediamaster wel zo opstellen dat er een redelijke luchtcirculatie kan plaatsvinden, dus geen andere apparaten er boven op, en ook niet strak in een kastje.

 
mas3

Ik ben bang dat je gelijk hebt. Er ligt nu een ventilatortje op de MM. Hij voelt koud aan.

Hij heeft het op deze manier en paar dagen uitgehouden maar vanavond startte hij weer even op tijdens het kijken, ondanks dat hij koud is.

Dirk

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan