Nieuw F1 seizoen

M

MAS3

Inmiddels zitten we met zn allen aan de buis gekluisterd voor het nieuwe seizoen.

Wat vinden jullie van deze start van het seizoen, want er is tot nog toe alweer van alles gebeurd.

Weer een nederlander die tegen de bierkaai vecht ?

Of zijn er echte kansen te bespeuren ?

 
Wat die bierkaai betreft ben ik het met je eens.

Minardi gaat gewoon door waar ze al een paar seizoenen

mee bezig zijn, lekker tobben. Het blijkt maar weer dat

je vooral geld moet hebben.

Ik moet wel toegeven dat ik wat moeite heb met de

nieuwe kwalificatie-regels. Ik wil gewoon direct zien

wie met een snelle ronde bezig is, zeker de tweede

kwalificatie. Misschien omdat ik moet rekenen en nadenken?

Jammer dat de taktiek overheerst, vooral bij de pechvogels

van de eerste kwalificatie, je gaat zitten om auto's te zien

die hard rijden en niet wat er nu gebeurde dat een aantal

gewoon niet hard rijden of zelfs helemaal niet.

Het is echter wel weer gaaf dat nu nog niet alles op voorhand

zeker is, echter gelet op wat Barrichello presteerde denk

ik dat aan het eind van het seizoen de Ferrari's aan het

"snelste" eind zullen trekken.

Ze zullen er wel veel voor moeten racen.

Opvallend vind ik dat behalve Albers er geen uitvallers waren

door technische problemen, zegt wat over het hoge niveau

van de techiek bij alle merken.

Al met al lijkt het een leuk (race)seizoen te worden.

Multispeed

 
De dubbelen kwalificatie ligt mij ook niet zo, maar in elk geval is het misschien wel wat leuker dan de enkele kwalificatie die er eerst was.

Je kon toen (net als nu bij de 1ste ronde) wel zien wie er met een snelle ronde bezig was, maar als je er af vloog was het ook afgelopen.

Persoonlijk vond ik echter de vroegere methode die daarvoor was, veel leuker, toen zat daar ook nog een wedstrijdelement in. In die tijd had je gewoon een uur of twee uur (weet niet meer precies) en dan mocht je ook vaker naar buiten toe om je ronde te verbeteren.

Er waren dan ook meer auto's op de baan, je moest een vrij plekje eigenlijk zien te vinden/veroveren, kwam ook taktiek bij kijken en dat maakte in feite van de kwalificatie ook al een wedstrijd en het is heel jammer dat dit nu weg is gevallen.

Het op 1 setje banden rijden van 2de kwalificatie + wedstrijd lijkt mij teveel van het goede.

Mijns inziens was een betere regel geweest dat je 1x per wedstrijd zou mogen wisselen. Nu in Australië was het nog te doen maar aan het eind van de wedstrijd waren de banden toch niet meer echt lekker.

Trek dat eens door naar zeer bochtige circuits zoals Monaco, of zeer warme circuits zoals Brazilië en Maleisië en dan weet ik nog zo vlug niet of het wel allemaal zo goed zal gaan.

Persoonlijk denk ik dat de start van het seizoen vrij mak is geweest om niet van saai te spreken. Echt iets noemenswaardigs gebeurde er niet, buiten dan dat Schumi eens een keer slecht gekwalificeerd had en in de race ook niet veel soelaas kon brengen in tegenstelling tot mensen die zelfs nog achter hem gestart waren zoals Raikkonen die weer een geweldige wedstrijd reed.

Maar een spannende wedstrijd was het niet, wel hier en daar Alonso die er nog een interessant element in bracht door zijn jagen.

 
Nou moet zeggen,, was blij dat ik hier niet vroeg voor uit mijn bedje ben gegaan.

Hele race was bijna slaapverwekkend,, gebeurde echt haast niks tijdens de race.

Volgens mij word die Schumacher nooit kampioen dit jaar,, hij kon gewoon niet waar maken wat die vroeger wel deed,, achteraan starten en gewoon naar de 1e plaats rijden.

Regels op zich vallen wel mee,, maar geen banden meer wisselen tijdens de race is echt jammer,, daar gebeurde dan nog wel eens wat mee en kwam het vaak op de taktiek aan wanneer je dat deed.

En stja er rijd weer een nederlander mee,, maar hoe vaak zal die hem uit rijden,, schat zelf in met een beetje mazzel 5 keer dit seizoen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan