helft van mijn snelheid na mijn laptop via de router

satshow

Sr. Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
385
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
55
Ik heb vorige week een laptop gekocht die via mijn router het internet op gaat, het valt me echter op dat sindsdien mijn snelheid met de helft vermindert is via mijn nieuwsreaderprogje.

Die vermindering heb ik ook als ik alleen op het net zit. is zoiets normaal?

Ik heb hier windows xp pro op en op de laptop xp home.

Is hier iets aan te veranderen?

 
Dat mag normaliter niet gebeuren.

Is het alleen de laptop die langzamer gaat of ook de pc?

En is het probleem wel weer voorbij als je de laptop uit de router trekt?

 
De laptop wordt na gebruik altijd van de router afgekoppeld en op geborgen.

Hoe de snelheid op de laptop is heb ik niet getest, maar nu ik dit typ staat de pc alleen staan en heb ik in newsleecher maar de helft van mijn snelheid.

Ik zal vanmiddag eens op allebei een snelheidstest doen en kijken wat dat brengt.

Ik zet de resultaten daarvan hier neer.

 
Zoiets ligt toch volgens mij niet aan de router. Je zou hem eens kunnen resetten maar ik twijfel eraan of het dan beter gaat.

Welke newsserver heb je dit probleem mee?

 
Ik gebruik usenetserver hier, heb trouwens een account aangevraagd bij eweka omdat usenetserver de laatste tijd veel incompletes opleverd met al die storingen.

Als ik die gegevens binnenheb ben ik benieuwd wat er dan gebeurt.

 
Ja ik hoor de laatste tijd al een paar keer klachten over usenetserver. Maar ik stelde de vraag omdat een vriend van me met Tweakdsl ook opeens aan de helft van de snelheid zat, maar dit is inmiddels weer in orde.

Ben benieuwd wat het met Eweka gaat doen maar vermoedelijk zit je dan weer op je oude snelheid, immers als het aan de router zou liggen en je zou de oude situatie terugzetten (dus je laptop uit de router trekken) zou het weer goed moeten gaan en dat gebeurd ook niet dus het lijkt mij eerder dat het probleem bij de payserver ligt.

 
Ik heb mijn eweka ondertussen maar probleem blijft.

Ik heb even een snelheidstest gedaan op de site van chello

Maximum snelheid voor chello plus: 8192 Kbit/sec

Behaalde download snelheid: 2935 Kbit/sec

366.9 KByte/sec

45.9 x ISDN

De behaalde snelheid is: redelijk

Conclusie: Op dit moment heeft u een redelijk goede download snelheid

 
Het probleem ligt bij chello zelf, ik ben op de 1 of andere manier op chello classic gezet, dit veranderde ook niet na het opnieuw aanmelden van het modem bij chello.

Zij hebben dit verder in onderzoek, zal wel een paar dagen kunnen duren werd me verteld.

 
Oei, dat is wel vaagheid dan. Hopelijk hebben ze het spoedig opgelost voor je, in elk geval is het wel goed dat we nu de oorzaak weten.

 
Als het goed is heb ik nu weer de volledige snelheid.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan