DATA van de logger

S

salmonella01

ik weet niet of dit te vergaat maar ik loop vast met de data uit wallbanger

Incoming ECM Instruction

C1 3C 09 0E 27

ACK 3C

Received Encrypted CW

71 00 00 00 00 00 00 00 xx xx xx xx xx xx xx xx

62 22 xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx 82 93

DA 23 xx xx xx xx 0F

Reply(90 00)-Signature Ok

kan iemand mij helpen deze data te vertalen

ik wil graag verder dan alleen maar kaartjes proggen

BVD salmonella01

==========

Edit: Dit is link, kan vrijschakel info bevatten of keys en dat willen we niet, als je zo'n vraag stelt dus graag net zoals ik nu gedaan heb een doos data vervangen door xx, dan kun je ook uitleg krijgen maar staat er geen illegale info op het board.

Thanx.

BT.

[Edited by Black Tiger on 20-03-2001 at 00:46]

 
oke no problem BT ik had me al achter de oren gekrabt of het wel zou kunnen

maar de uitleg laat nog steeds op zich wachten of is de vraag te simpel voor de door gewinterde gebruikers hier ????

sorry maar ik ben een beetje leergierig en wil het allemaal weten

salmonella59@hotmail.com

 
Kan ik me voorstellen en wacht met je mee want met seca loggen wil ik zelf ook nog wel het een en ander leren...

 
Ik kan ook alleen maar iemand anders napraten maar misschien heb je hier wat aan. Met de FAQ van Roland von Gileand kwam ik niet uit dit commando maar uit een andere heb ik dit gehaald. Helaas heb ik de file niet meer.

In de incoming instruction C1 3C staat de 09 voor provider 9 en 0E voor de key die gebruikt wordt. 27 is volgens mij de lengte van het antwoord.

Wat het eerste gedeelte van het antwoord doet is mij niet bekend. Volgens de faq die ik heb doet het niks.

71 00 00 00 00 00 00 00

Hierna volgt de datum. Die komt na parameter 27.

Bijv 27 12 89. Die wordt anders berekend als met irdeto dus die progjes werken niet.

Dan volgt parameter 13. Die bepaalt het pakket waarin wordt uitgezonden. Bijv. 13 03.

Dan volgt parameter D1 Hierna komen de 2 encrypted contol words van ieder 8 bytes. Bijv

D1 XX XX XX XX XX XX XX XX YY YY YY YY YY YY YY YY Wat je hiermee kan is me niet duidelijk.

Dan volgt parameter 82. Hierachter staat een 8 byte signature. Bijv. 82 SS SS SS SS SS SS SS SS.

90 00 tenslotte betekent dat alles zonder problemen is verlopen. In de FAQ’s staan een hele rits met antwoorden die je zou kunnen krijgen.

Na C1 3C volgt altijd het C1 3A commando. In het antwoord staan 2 decrypted keys. Dan heb je beeld. Hoe de encrypted keys omgerekend worden of de signatuur is me ook niet duidelijk. Zal wel niet zo simpel zijn.

Groetjes

Hansadutta

 
Ben al weer even bezig met wallbanger maar het is me ook nog niet helemaal duidelijk.

Op onderstaande site is wel een seca faq te vinden die uitlegt,wel in het duits, waar al die code's voor zijn.

http://www.netzagent.com/freetv/digi1.htm

Hopelijk wordt je er wat wijzer van.

greetings episat

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan