crd's

A

assie

Ik probeer een beetje te leren hoe cdr's nu eigenlijk in elkaar zitten, maar het een en ander is niet echt duidelijk en de faqs geven me ook geen antwoord.

1) Wat doet de nano 5F 03 precies?

2) Zijn de memory adresses voor ACS 1.6 dezelfde als voor ACS 1.2?

Thx,

Assie

 
Nou moet ik het zelf ook weer even nakijken, ik dacht dat 5F 03 het nano was om een pk te schrijven, maar ik kan me vergissen, kijk eens op http://go.to/atilla en dan in het Lexicon, volgens mij staat het daarin beschreven in de eerste pagina die je dan tegen komt.

De memory adressen voor een ACS 1.6 zijn NIET hetzelfde als die voor een ACS 1.2, dat is ook de reden dat je de crd files van een 1.2 niet op een 1.6 kunt gebruiken en omgedraaid.

Alleen de strings voor de chids zijn identiek.

 
5f 03 is 3 byte`s schrijven naar de kaart de eerste byte is het adres waar je naar toe wil schrijven en de volgende 2 zijn de plain byte`s die je schrijft, dit kunnen keys zijn maar ook een nieuwe datum of een nieuwe provider id ook de ch id`s kun je plain schrijven als je zou willen.

groeten blokker

 
Bedankt blokker (en de anderen ook natuurlijk!) voor dit verhelderende antwoord.

In de cdr's die ik aan het ontleden was werd er volgens mij eerst een PMK geschreven (met commando 5f cc), gevolgd door het 5f 03 commando. Ik had zelf al wel gelezen dat het 5f 03 commando diende om de plainkey te schrijven, maar ik begreep dan niet zo goed waarom deze maar uit 2 bytes bestonden. Ik dacht dat PK's altijd uit 8 bytes bestaan. De enige uitleg die ik kon verzinnen, was dan dat de 2 bytes stonden voor de prov id. Maar ja, wat weet ik ervan! Daarom heb ik me maar naar het board gericht. Jouw uitleg heeft mijn vermoeden bevestigd!

Thx,

Assie

 
Weet er trouwens iemand waar ik een lijst kan vinden voor de memory adresses van een ACS 1.6? Of is er iemand die zo'n lijst heeft en deze even wil mailen?

Thx,

Assie

 
Zoek eens naar de Plainkey faq, daar staan ze in. Die is her en der wel te vinden.

 
Stond zelfs gewoon hier op het board (handleidingen). Door mij genegeert, omdat het nog niet zolang geleden chinees was voor mij.

Thx,

Assie

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan