Wat zijn DVB PC-cards

S

schot

Uhh ja, dat is eigenlijk mijn vraag wat is dit voor 'ding', ik weet dat dvb iets met het uitzendsysteem of zo te maken heeft weet iemand wat dit dus eigenlijk is?

 
Dat zijn een soort TV kaarten die je in je pc zet, je hangt er een antenne kabel aan (van je schotel) en je hebt een digitale schotel in je pc.(volgens de dvb normen) DVB = digital video broadcast.

Op sommige kaarten kun je ook CI modules plaatsen, zodat je met een abonnement op een bepaald pakket tv kunt kijken.

greetz,

Matrix

 
even een reply

als je een DVB card hebt met een ci module (bijna niet te krijgen trouwens ) heb je een sateliet ontvanger in je PC ,in de ci module passen twee CAM's irdeto seca viacces en noem maar op

het voordeel dat je hebt met deze config is dat je heel makkelijk met een smartcard en een emulator tv kijkt (ook een gold card of hoe ze ook allemaal mogen heten passen er in ).

met een beetje fantasie kunje op deze manier zelf denk ik wel in vullen dat er meer mogelijkheden zijn met een DVB card in de PC wat denk je van signaal loggen enzo

voor meer vragen hier over kun je me altijd een mailtje sturen ik draai onderandere met een DVB kaart in de pc

oke suke6 maar weer moi !!!!

Wij kennen geen waarheid, slechts interpretaties ervan!

 
Yepz, maar erg handig om tv te kijken is't niet. ook kan je deze kaarten voor internetten via de sat gebruiken, maar daar hoor je ook heel verschillende verhalen over. het grote probleem is de "upstream" (van jou richting provider) die via de gewone telefoonlijn gaat. dit zorgt ervoor dat alleen het downloaden van grote bestanden goed gaat via deze dvb-internet mogekijkheid.

Als je zo'n ding alleen voor tv denkt aan te schaffen, niet doen. je hebt een erg rappe pc nodig PIII-500 of beter, een hele rappe 3-d versneller (tnt-2 of geforce) en dan loopt het nog niet erg gladjes. qua beeld niet, maar qua software al helemaal niet. de ene vastloper na de ander. verder installeer je je helemaal suf aan drivers. wil je wat hobbieen dan ben je met zo'n ding goed uit, maar om bv. feeds te zoeken, nou nee, dat werkt dus niet echt. Ik wilde ook wel eens weten wat zo'n ding kon, nokia verkocht, ad3000 ervoor in de plaats. ad3000 = niet voor feeds, dus ik boos, en dus ik heb er eentje gekocht en in m'n pc'tje zitten, maar een succes is het niet geworden. 'k heb ondertussen dus ook weer een nokia.

Wil je zo'n kaart aanschaffen, bedenk dan eerst waarvoor, en wat je nodig denkt te hebben (financiel en qua pc). het is geen goedkope hobby zo'n dvb kaart. 1 kaart rond de F500.-- 2 ci-pcmcia interface a F300.--, en bovenal je pc.

voor dit geld kan je beter een mm9600 met een ci kopen, en een scsi kaartje met kabeltje voor je pc.

peter.

 
petertje

je hebt daar een punt

maar de problemen die jij aan snijdt zijn niet allemaal juist

ik gebruik de DVB kaart ook voor het d/l van warez en zo

en heb daar geen problemen mee ook de drivers die je nodig hebt zijn geen probleem (technotrend 1.23)

ook kun je de kaart via een kabel set door lussen naar een tv en aan sluiten op de svideo of de scard aansluiting van je tv

wat betreft je PC heb je gelijk tot op zekere hoogte..... want ik heb de kaart ook in een p233 met 32mb geheugen gehad en een 4mb kleuren kaart dit werkte ook prima

een p133 en kleiner werkt niet

de d/l snelheid met een sat verbinding is ook best redelijk

ik heb net winlinux binnen gehaald 628mb groot en met een snelheid van 3200kb/sec ,,,,de upload gaat inderdaad via een isdn lijn of adsl of kabel modem ook een gewoone 56k6 werkt prima

hoop dat ik hiermee de dingen een beetje heb recht gezet

moiiiiii

 
Uitstekende antwoorden.

Maar om het een beetje off-topic te houden het verzoek om deze thread verder voort te zetten in het "Internet en DVB via satelliet" forum.

Alvast bedankt!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan