Nog steeds geen beeld met Irdeto 2

G

Gerard6592

Ik heb een Nokia 9500 met jamal-nomanit-sandra etc

Ik heb pas gisteren mijn Irdeto 2 kaart ontvangen, het nieuwe type zonder CD logo erop. Ze deden al 8 maanden moeilijk en stuurden eerst vrolijk een Seca 2 kaart. Een lang verhaal.

In de brief stond dat de kaart zichzelf zou activeren. Dat geloofde ik niet en dat bleek ook niet zo te zijn.

Activering per sms werkte ook niet; ook niet zo wonderlijk omdat de snuggere jongens van CD er niet bij zeggen of je het kaartnummer met of zonder spaties moet sms-en. Ik heb het allebei gedaan maar helaas. Of werkt dit alleen tijdens kantoor uren? Dat staat er namelijk ook niet bij. Hij gaat lekker.

Een activering voor een nieuwe Irdeto 2 kaart is niet (meer?) mogelijk op het internet dus deed ik een HERactivering. Dat is wel mogelijk. (??)

Maar misschien was dat niet zo'n goed idee. Misschien moet je eerst de EERSTE activering doen. Ik weet het niet.

Toen werkte alleen Ned 1, alle andere zenders niet. (Hij stond op Ned 1 toen hij geactiveerd werd.)

Totdat je er meer dan een paar seconden vanaf zapt, zap je dan weer terug dan doet-ie het niet meer. Maar na 10-15 minuten weer wel.

De blocker staat trouwens OFF.

Wel nu 4 vraagjes:

1. Zit er verschil tussen activeren en her-activeren? Kun je zo de kaart om zeep helpen ofzo?

2. Moet die sms nou met of zonder spaties?

3. CD zei voor NIEUWE klanten alle commerciele zenders in het set-top box pakket. Ben ik nu ineens ook zogenaamd een NIEUWE klant omdat ik nu pas mijn kaart probeer te activeren? En ik mijn wissel na 1 October gedaan heb?

4. Zit er een verkeerde chip in mijn CAM, doet-ie het daarom niet goed?

Is dit probleem bekend? En hoe kun je dit zien, bij de vorige DVB 2000 software zag ik dat door op een knopje te drukken. Nu kan ik dat niet meer vinden.

Ik zit nu al heeeeel lang zonder NL TV en zou wel graag willen dat het weer eens werkt!!

Trouwens niet zo verwonderlijk dat het CD niet lukt om pakketten te verkopen. Ik heb dat geld er best voor over, ik heb bv ook een 2 kanaals geluidsinstallatie van 25000 (!) gulden, TV niet eens meegerekend.

Alleen een bedrijf dat alleen maar gefocused is op het uitfaseren van Irdeto 2 inplaats van puur een lekkere omzet draaien, (ECHT ZO DOM!) totaal onbereikbaar zijn en steeds van eigenaar wisselt en van principes daar doe je geen zaken mee.

Om van de domme fouten op een website nog maar niet te spreken.

Ik zou best meer zenders willen hebben, speciaal Discovery maar-eh IK HEB AL SINDS FEBRUARY GEEN BEELD MEER. DUS WAAR ZOU IK DAN VOOR BETALEN?????

DAT IS TOCH NIET NORMAAL MEER? Ik woon in het zuid Europa, daar duren de dingen ook wel even. MAAR GEEN 10 MAANDEN HOOR!!

In de folder staat dat 75% van de klanten een pakket kiest. Ik geloof er niks van.

Met die kaartwissel hebben ze trouwens een VERMOGEN verdiend; iets van 500.000 - 1000.0000 kaarten van 60/ 70 Euro per stuk; 100-200 miljoen gulden omzet! Goedemorgen. Dit is gewoon NL TV, dus overheid is verantwoordelijk. Normen en waarden Balkenende?? Inderdaad E-NORME WAARDE (Youp van't Hek) Maffia...

 
Ik zal proberen in elk geval een aantal van je vragen zo goed mogelijk te behandelen. Overigens kun je een Seca2 kaart ook niet meer via internet activeren, alleen heractiveren is mogelijk.

1.) Er is verschil tussen activeren en heractiveren. Activeren doet eigenlijk alleen Canal+ nog. Dit doen ze normaliter voordat de kaart verstuurt word, het betekent dat er een aantal basisgegevens op de kaart gezet worden.

Her-activeren is eigenlijk het opnieuw sturen van de huidige keys en nog een kleinigheid dacht ik, zodat de kaart weer werkt als hij uitgevallen is. Het is verder niet schadelijk voor de kaart.

Het kan echter wel zijn dat Canal+ de kaart uitgeschakeld heeft omdat bijv. het contract niet tijdig binnen was of er een vergissing is gemaakt bij Canal+. In dat geval krijg je hem met een heractivatie niet meer aan de praat en zul je Canal+ zelf moeten bellen.

In jouw geval kan het ook aan de software in de ontvanger liggen, misschien heb je wel een kennis met een andere irdeto ontvanger die het eens kan proberen of wellicht een handelaar in de buurt. Werkt de kaart dan wel, dan weet je zeker of het al dan niet aan de gebruikte software in de ontvanger ligt.

2.) Volgens moet hij zonder spaties, maar ik zou het via internet doen, dat is goedkoper.:)

3.) Normaliter zou je geen nieuwe klant zijn, doch ik kan dit verder niet voor je beoordelen. Het ligt er aan welk soort klant je eerder was en de situatie die gespeeld heeft bij het verkrijgen van de Irdeto2 kaart. Canal+ is niet meteen van het service gerichtste of klantvriendelijkst dus dat zou verschillend kunnen zijn. Hoe dan ook maakt het weinig uit. Het best kun je een set-topbox pakket ook nemen en houden, aangezien het gratis gebeuren straks deels word uitgeschakeld. Mensen zonder settop box pakket krijgen dan alleen nog maar NL 1, 2 en 3 op de kaart, de 3 publieke zenders dus, en alle andere zenders (de commercielen dus sbs6 etc.) niet meer.

4.) Geen idee of er een verkeerde chip in je cam zit, de originele chip en de allcam chip zou goed moeten zijn. Het is mij niet bekend of de Alsas of die waar de Seca kaart mee werkte, ook geschikt is voor irdeto2. Wat je kunt zien is afhankelijk van de gebruikte software. Normaal in de Noonemanit versies zie nogal eens iets in menu->8->CAM (of zoiets). Zit dat er niet, dan zit het ofwel op een andere plaats, ofwel heeft betreffende software die optie niet.

Zeker moet ik je ook deels gelijk geven met de rest van je mening. Doch het is al jaren bekend dat Canal+ eigenlijk van Irdeto af wil. Het is inmiddels ook bekend dat diverse paketten die op Seca2 wel zitten, in irdeto niet meer geleverd worden, ik weet niet zeker of Discovery daar ook bij zit, Nickelodeon in elk geval wel en ik dacht ook NGC. Dat is volgens mij op de site van C+ in de kleine lettertjes wel terug te vinden.

De Nokia's zijn toch al wat oudere ontvangers, de meeste mensen hebben inmiddels toch al weer een nieuwere ontvanger. Daarbij hebben velen gekozen voor een CI ontvanger of een combinatie ontvanger zoals bijvoorbeeld de Humax, die een intern irdeto slot heeft maar ook 2 CI sloten zodat ze toch een seca2 kaart kunnen gebruiken i.c.m. een CI module.

Dat is ook de reden dat de meeste klanten van hun een pakket nemen.

Een aantal irdeto klanten heeft er iets extra's bij als pakket maar ik twijfel er aan of het inderdaad wel zo is dat 75% van hun klanten een pakket neemt, tenzij ze het settop-box pakket ook als pakket meetellen.:)

Hoe dan ook lijkt me voor jou de beste oplossing eerst bij een handelaar langs te gaan met je kaart.

 
Ik hou deze Nokia. Ik heb destijds express een dure en 'open' decoder gekocht omdat ik weet dat de aanbieder (destijds Multichoice) niet stabiel is.

Ik heb er 2200 gulden voor betaald...

Zolang Irdeto 2 werkt hou ik-em.

En omdat ik nog steeds zonder beeld zit neem ik ook geen pakket.

Ik woon in het buitenland en CD wilde eerst geen kaartwissel doen omdat het adres al digitenne had. Nu heb ik een Seca 2 kaart (heb ik niks aan, wel betaald) en een Irdeto 2 kaart, samen dus 150 Euro voor betaald en nog steeds geen beeld.

Dus nu 2 kaarten op dat adres. Als ik die Irdeto kaart aan de praat krijg dan ga ik die Seca kaart aan een Belg 'verleasen'. Verdien ik er ook nog wat aan.

En ik heb nog een 2de oud Irdeto kaartnummer die ik ook kan 'uitleasen', als Seca of Irdeto.

Had CD mij het maar niet zo moeilijk moeten maken, 10 maanden zonder TV. Belachelijk gewoon. Nu verdien ik straks iets van 100 Euro per jaar per kaart en CD niks.

Irdeto 2 stoppen dat zal nooit gebeuren, dat loopt nog minstens 10 jaar door. Er staan nog minstens enkele tienduizenden decoders in de markt.

Discovery, NGC, Talpa, de nieuwe Belgen. Het is allemaal gewoon ook in Irdeto 2. Alleen Motors TV en de muziekzenders niet volgens mij.

 
En de nachtmerrie gaat nog ff lekker door.

Kom net terug van de satelliet dealer.

Daar ging de Irdeto 2 kaart door DRIE decoders om te kijken of-ie het deed.

Nou bij de derde keer deed-ie het dus.

Alleen Ned 1/2/3 hoewel ik geen nieuwe klant ben, geen enkele Irdeto 2 kaart KAN uberhaupt van een nieuwe klant zijn maar goed.

Nou moet ik dus ook nog een keer aan een abbonement beginnen.

Ik heb een 2de Irdeto 2 kaart nummer en zag net dat als ik die activeer en een basis pakket neem dat ik dan gratis de kaart kreeg.

Dat boden ze mij 3 weken geleden niet aan. Nu moet ik dus voor zowel de kaart als het abbonement betalen om de commercielen te kunnen zien. Lekker.

En als klap op de vuurpijl startte mijn Nokia 9500 tot 2 x toe niet op bij de dealer die mij toen de deur wees totdat ik buiten stond en toch maar weer naar binnen ging om te vragen of ze het voor de derde keer wilden proberen.

Dat wilde ze en toen schoot hij aan, maar hij deed het niet met de Irdeto 2 kaart.

Ook net een nieuwe ori AB gekocht voor deze Nokia.

Alleen kunnen we niet uitvinden of Amon 5.4 werkt omdat ze geen chips hebben.

Dus nog steeds geen beeld.

 
Inderdaad nachtmerrie.

Ja voor de commercielen (uitgezonderd Talpa) heb je een settop-box pakket nodig a 29,95 per jaar.

Misschien toch maar eens de 9500 met andere software flashen om te zien of het dan wel werkt, of kijken voor een originele cam, soms kom je ze nog tegen in ontvangers die mensen weggooien zoals de Pace G500.

Ik heb zelf geen 9500 meer dus misschien dat iemand hier die een 9500 heeft met een werkende Irdeto2 kaart je nog wat tips kan geven.

 
@Gerard

Ik had ook steeds problemen met de 9500 en irdeto2

Ik ben even aan het klooien geweest voor je.

Ik heb DVB2000 V1.82.0v in een andere Nokia staan.

Bij info staat ook nog Extensions © Sandra&NoOneMantI t

Final © Dr.Jamal.2003

Ik heb deze er een poos geleden ingezet, dus wat de file naam is kan ik zo even niet zeggen.

Ik kreeg de irdeto niet aan de gang.

Ik heb er een orginele cam ingezet. Ook toen deed hij het niet.

Met deze cam heb ik de kanalen opnieuw ingescant en gaven stuk voor stuk beeld. Ook de commerciele geven dan beeld. Wel alle CDS kanalen opnieuw scannen.

Hierna heb ik een amon 4.4 cam geplaatst. Ook met deze cam had ik beeld.

Ik denk niet dat het scannen met een orginele cam moet. Misschien had het ook gewerkt met de amon 4.4

Er is dus nog hoop. Misschien heb je hier wat aan.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heel wat problemen zie ik met de Nokia 9500 maar misschien is het een idee om even wat files uit te wisselen. Weet niet of je bij je Nokia ook het programma setedit gebruikt of iets dergelijk, maar dan zou ik je de firmware, settings en kanalen lijst toe kunnen sturen zodat jou ontvanger gelijk is aan de mijne welke overigens prima werkt in irdeto2.

Het enige wat je moet doen is je email adres even via PM toesturen en aangeven welke cam mudule je gebruikt zodat ik ook deze cam er even in kan proberen..

Als het dan nog niet lukt moet er toch iets met jou ontvanger aan de hand zijn denk ik..

Je zegt het maar..

 
Ik heb ook nog steeds een good old 9500 in gebruik en een paar in "beheer" met een Irdeto-2 kaartje. De meeste problemen onstaan, doordat er regelmatig EMM updates plaatsvinden. Als je hem een week niet gebruikt heb je de 1e min geen beeld.

Zorg er ook in ieder geval voor dat je AutoPID en AutoPMT hebt aan staan.

Gebruik je de ontvanger iedere dag op een van de gocodeerde CD-kanalen, dan zijn er geen problemen.

Ik gebruik Dr. Overflow versie 2.0 Beta 6.

 
Ik heb er nu een nieuwe originele Irdeto CAM inzitten.

En ik ga er originele C+ 2.5 software inzetten.

Dan ben ik van het gezeur af.

Dan heb ik tenminste mijn EPG ook weer terug.

Ik weet alleen niet of C+ 2.5 software wel een disecq switch ondersteunt maar daar ga ik wel van uit.

Ik wil verder niet knutselen, ik wil gewoon goed beeld, goed geluid en een EPG.

En die hele kaartwissel was vette onzin want hier in Malta kijkt iedereen al weer het HELE NL aanbod met piraten kaarten Seca.

6 maanden na de kaartwissel. Die kaartwissel was er alleen om ff flink te kunnen innen, 60 - 80 Euro per kaartje. 100 Miljoen omzet in 6 maanden. Lekker!

 
En die hele kaartwissel was vette onzin want hier in Malta kijkt iedereen al weer het HELE NL aanbod met piraten kaarten Seca.
Vraag mij af hoeveel Nederlanders daar dan wonen als IEDEREEN naar het gehele nederlandse pakket zit te kijken lijkt mij voor die Maltezers niet zo leuk...!!

 
Zoals elders al vermeld, weet canal digitaal tot vandaag de dag nog niet wat DiSEqC is.

Dus ook daarmee zul je wat problemen gaan ondervinden.

Verder waag ik het serieus te betwijfelen of je inderdaad iets krijgt wat op EPG lijkt, laat staan beter werkt dan met de DVB2000 software.

Datgene wat jij waarschijnlijk kent als EPG is wat met mediahighway word gedaan en daarmee uitsluitend met goedgekeurde SECA ontvangers (en met een enkele vrij recente "hacker-doos") te zien zal zijn.

Verder denk ik ook niet dat er 125.000 irdeto abonnementen zijn, maar een stuk minder.

Je kunt je dan beroepen op een (mogelijk) bij elkaar geteld aantal irdeto abonnementen ooit verkocht, maar dat gaat niet op.

Want er zijn genoeg kaarten verdwenen, ook naar het buitenland en naar niet nederlanders in het buitenland (dat is een verschil).

Iedereen kent er wel een voorbeeld van.

Verder zijn er ook behoorlijk wat mensen die in de loop der tijd hun irdeto abo hebben overgezet naar SECA.

En een omzet zegt niet erg veel als daar een stevige investering aan vooraf gaat, die moet dan wel terugverdiend worden met die omzet.

Begrijp me niet verkeerd; ik zal de laatste zijn die vind dat de prijzen die bij de kaarwissel betaald moesten worden, rechtvaardig zijn.

Maar zo zwart wit als je het nu stelt kan het niet zijn.

Ik kan me je frustratie best wel voorstellen, zo lang bezig en nog steeds geen genot van al dat werk.

Ik heb echt geen idee wat er fout gaat aan jouw kant.

Want hier bij mijn 9500 (de irdeto2 kaart zit er al sinds de kaartwissel in), gaat het gewoon prima met die kaart.

Ja het duurt langer voor er beeld is als ik van een vrije zender naar een NL zender zap.

Maar verder werkt ie gewoon naar behoren.

Met alternatieve CAM, en met alternatieve firmware.

 
Vraag mij af hoeveel Nederlanders daar dan wonen als IEDEREEN naar het gehele nederlandse pakket zit te kijken lijkt mij voor die Maltezers niet zo leuk...!!
Dit snap ik niet helemaal...:)

Er wonen ongeveer 400 Nederlanders op Malta.

Maar het zijn nou juist de Maltezers die gratis NL TV kijken, omdat veel in het Engels is en het hier een min of meer Engels talig land is.

 
Mr Beam, er zijn ongeveer 1 miljoen schotels in Nederland, en CD zegt ongeveer 500.000 CD kaarten. De andere 500.000 schotels zijn van immigranten neem ik aan.

Irdeto kaartwissel kostte mij 60 Euro

Een nieuwe Seca 2 kaart kostte mij 70 Euro

Gemiddeld 65 Euro en da's nog vriendelijk want er zijn meer Seca 2 kaarten

500.000 kaarten x 65 Euro is 32, 5 miljoen Euro, dat is 71, 5 miljoen gulden.

En dan reken ik 10 Euro voor de adreswijzigingen niet mee, en dat waren er nog wel een aantal.

Volgens mij zijn er trouwens meer kaarten in omloop.

En zoveel heeft dat CD niet gekost; Seca en Irdeto waren gekraakt. Dat is dus meer het probleem van Seca en Irdeto dan van CD. CD betaalt hen immers voor de beveiliging. Ik denk dat Seca en Irdeto de meeste kosten hebben moeten betalen.

Wat ik ken als EPG is zoals dat werkte in het begin op mijn Mediamaster. Dat was mooi en goed. Je kon zelfs instellen dat-ie dmv een 'alarm klok' vanzelf naar het volgende programma sprong (als je aangaf dat je dat wilde zien)

Maar goed, ik laat er vandaag FTA 2.4 inzetten.

En over een jaar een Inverto met EPG (hoop ik maar dat heb ik volgens mij wel gelezen!!) en meer zenders, en disecq en timeshift en opnemen.

Al schijnt het beeld niet zo top te zijn als bij de Nokia. En dat vind ik wel heel jammer.

Anyway, de kaartwissel was in mijn ogen voor niks (alhoewel het mij wel 230 Euro gekost heeft, ik heb namelijk nu ook een 2de Irdeto kaart als reserve) en dat CD geen disecq kent is gewoon stom.

 
En daar komt ook nog eens bij dat C+2.5 niet eens in mijn 9500 gaat!!!

Want volgens de download heb je 1.5 MB nodig voor deze software.

Dat zou natuurlijk niet kunnen zijn maar het staat er wel.

En mijn 'officieel goedkeurde' Nederlandse Nokia 9500s (die samen met Multichoice kaart geleverd werd) heeft.....tadaa....inderdaad...1.0 MB.

Very classy guys.

'Officieel goedgekeurd'...jaja...dat betekent niets denk je, nou toch wel officieel in je....

 
En mijn 'officieel goedkeurde' Nederlandse Nokia 9500s
Staat dat dan op de ontvanger? Of is dat iets wat de winkelier vertelde?

Overigens.... inderdaad een beetje vreemd, normaliter hoort daar 1,5mb in te zitten. Het probleem deed zich eerder voor met de 9200 die maar 1 mb had. Misschien heeft er voor de verkoop iemand die halve mb uitgehaald.

Nja, is lang geleden, precies weet ik het ook niet meer. De 9600 heeft wel 1,5 mb er in zitten.

Ook heb ik zelf deze wel uitgebreid doch dat uitbreidingsgeheugen kon alleen voor de teletext gebruikt worden zo werd mij toendertijd gemeld.

Maarja, ik zou toch DVB gebruiken eerder dan originele C+ software want dat maakt de ontvanger rete traag.

Ik lees nu net ook dat je 60 euro betaald hebt voor de irdeto kaartruil? In dat geval heb je geen settopbox pakket want anders had je maar 45 euro betaald. Dat wil dus zeggen dat je op die kaart alleen nog maar de 3 publieke zenders door gaat krijgen en niet meer de commercielen.

 
En mijn 'officieel goedkeurde' Nederlandse Nokia 9500s (die samen met Multichoice kaart geleverd werd) heeft.....tadaa....inderdaad...1.0 MB.
Waarschijnlijk heb je dus een 9200 te pakken.

Op een gegeven moment waren de 9500's niet meer aan te slepen.

Er werden toen 9200's geleverd waar de NL software ingezet was, en waar het type stickertje was overgeplakt met een 9500 type sticker.

Dat kun je dus gewoon zien als je er naar zoekt.

Maar de snelste manier om dit te zien is kijken of je er een modem in hebt of niet.

Wanneer er een metalen plaatje zit in plaats van het modem stekkertje, dan heb je inderdaad een 9200.

De verkoper is dan degene die de fout is ingegaan, want die wist (of hoorde het te weten) hoe de vork in de steel zat.

Het gemis van een modem houdt dus wel in dat de ontvanger onmogelijk de goedkeur van filmnet/canal+ kon krijgen.

Maar aangezien die toen al stelden dat de reden waarvoor ze dat modem nodig hadden(pay per view), niet mogelijk zou zijn, werden deze receivers toch als goedgekeurde receivers aan de man gebracht.

Ik heb er nooit van gehoord dat die receivers geen originele firmware aan zouden kunnen.

 
Alleen vraag ik me dan af hoe ze dat klaar gekregen hebben Mas3. Want die 9200 had geen 1,5 maar 1 mb geheugen. Hoe hebben ze het dan klaar gespeeld om daar die C+NL software in te krijgen waar je 1,5 voor nodig had?

Tenzij ze hem dus uitgebreid hebben en in dat geval speelt dezelfde vraag dan weer.... waar is die 0,5 mb gebleven die hij nu tekort komt.

 
Het was een originele Nederlandse 9500s met C+ software erin, de eerste versie en de Multichoice kaart zat IN de doos.

Met (Multichoice?) Nederlandse gebruiksaanwijzing erbij.

Er staat 9500 op de voorkant en op de gebruiksaanwijzing.

Bij die grote zaak C*RR*CT in Rotterdam gekocht. Voor FL 2199.00 in 1997.

1. Ik heb ergens gelezen dat er Nederlandse 9500 zijn met en zonder 1.5 MB.

2. Ik heb ik gehoord dat DVB 2000 soms (altijd?) 1.0 MB aangeeft bij het starten terwijl er toch 1.5 MB inzit.

3. Mijn dealer zegt dat hij er geen C+ 2.5 in wil laden omdat de flash kapot kan gaan als er maar 1.0 MB inzit en hij weet ook niet hoe hij hem 1.5 MB kan maken.

Kortom, dit is bloedlink. Ook van C+ 2.5. Want het is hun software en een originele decoder kan er dus kapot van gaan als het een 1.0 MB versie is.

Of is dit allemaal niet waar en werkt het gewoon met 1.0 MB???

De dealer zij dat hij bij meerdere sites gezien heeft dat het 1.5 MB moet zijn???

Een computer zaak kan hem wel 1.5 MB krijgen maar dan hebben ze wel de tekeningen nodig en die heb ik niet.

Ik wil deze C+ software erin hebben omdat-ie een EPG heeft. Dan mag-ie iets trager zappen omdat je dan minder hoeft te zappen.

 
Er heeft trouwens wel originele Nederlandse software ingezeten, namelijk bij aankoop. De eerste versie.

Ik neem aan dat die software ook 1.5 MB nodig had.

Er zit volgens mij trouwens een modem in want hij heeft ook een telefoon connecor vanachter en geen plaatje.

Ik ga maandag gewoon de NL software erin zetten en dan zie ik wel wat er gebeurd...ik vertel de dealer wel dat er 1.5 inzit.

Hij MOET gewoon 1.5 MB hebben.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan