SMS nummercentrale

sat4me2

Active member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
160
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
56
Voor een alarmkiezer dient het nummer van de sms centrale te worden geprogrammerd. Dit om bij een alarm een sms bericht te versturen. De alarmkiezer is aangesloten op een analoge telefoonlijn, ik heb het nummer 31 653 13 13 13 geprogrammeerd, maar dit werkt niet. Met de meeluister functie van de alarmkiezer, krijg je de tekst te horen "dit nummer is niet in gebruik" Weet iemand wat het goede nummer moet zijn. Gaat overigens om een KPN abonnement.

Groeten Sat4me2.

 
Als ik het goed heb is dit alleen voor mobiel.

Voor de vaste lijn is het nummer van de SMS centrale 06 73 64 44 44 00

Maar of je dit kunt gebruiken voor je alarmkiezer kan ik je niet zeggen.

Wanneer je een SMS stuurt vanuit je GSM gebruik je gewoon het telefoonnummer van de vaste aansluiting. Is het aangesloten toestel geschikt voor SMS dan komt het bericht als tekst op de telefoon. Heb je geen geschikt toestel en heb je met de vaste lijn nog nooit een SMS'je verstuurd, dan komt er gesproken tekst uit je telefoon wanneer je hem opneemt.

Het nummer van de afzender op het eventuele display is dan 067364444400, bij nummerweergave.

 
Vandaag kwam ik er achter dat het nummer 06 73 64 44 44 is.

Waarom er bij nummerweergave twee nullen meer staan weet ik ook niet.

 
Ik weet niet hoe dat met SMS werkt maar waneer je het alarm wilt ontvangen op je mobiel heb ik mijn mobiel nummer geprogrameed en zodra het alarm afgaat word ik gebeld met een oorverdovend sirene singaal. Daarbij krijg ik keurig mijn nummer op het scherm van de lijn waarmee de centrale belt dus kan ik ook nog controleren of dit juist is..

Misschien ook een tip.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan