HDTV netwerkgebruik en DreamTV

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
3.098
Waarderingsscore
461
Punten
83
Leeftijd
55
Locatie
Ergens daarzo..
Hebben jullie voor de lol al eens gekeken wat het verschil in netwerkgebruik is, als je met Web-x of met DreamTV op je pc kijkt, en schakeld tussen een normale uitzending en naar HDTV uitzending?

Ik zit al zo'n gauw op een netwerkgebruik van rond de 20% met HDTV, terwijl een normale uitzending op bijvoorbeeld Ned-1 rond de 7 % van het netwerk gebruikt. (100mb netwerk)

En wat een waanzinnig beeldverschil is dat zeg!!!

Ongeloofelijk, dat HDTV is echt een genot om naar te kijken.

Alleen jammer dat de beeldverhoudingen nogal afwijken.

In de settingslijst van Joske vind je een boeket met HDTV en kun je via netwerkstreaming op je pc het verschil bewonderen!

Het maakt niet uit met welke box je dat doet.

 
Nog niet getest, maar ga het misschien straks en anders van de week eens proberen. We hadden het daarover dus wil toch wel eens zien hoe dat er uit ziet.:)

 
kijk maar es hoe je processor draait dan, met een HDTV beeldje.. :biggrin: :biggrin:

 
kijk maar es hoe je processor draait dan' date=' met een HDTV beeldje.. :biggrin: :biggrin:[/quote']Ja inderdaad, je hebt wel een behoorlijke pc nodig!

Ik heb het getest met een cellie 3.0Ghz, maar hij kwam tot boven de 85% load!

Maar wat een plaatje jongens, dat gaat wat beloven voor de toekomst!
 
Ik heb maar een 2000+ AMD. Wel getest gisteravond maar het geeft zich een probleem. Als ik naar een paar zenders kijk, dus even kijken, dan volgende zender, weer even kijken dan weer volgende, dan hangt de Dream zich bij de 4e of 5e zenderwisseling gewoon op.

Na een reset nog eens gaan kijken daar kwam ik tot de volgende ontdekking.

Ik ging van NL 3 naar NL1, daarna naar Premiere 3, daarna naar Premiere Discovery Geschichte, dat ging nog maar net goed.

Toen nam ik de a/b van de Dream in de handen, drukte op de zenderlijst en wat bleek? Die liet de lijst van de NL zenders nog zien.

Dus even naar de premiere boeketlijst gegaan, daarop OK gedrukt, gebeurde verder niets omdat hij al op die zender stond.

Geen idee of dat er mee te maken heeft, maar Badmuts heeft dus hetzelfde probleem. Na een paar keer van zender overschakelen (nog niet eens zappen dus) hangt het ding zich compleet op.

 
Ik heb maar een 2000+ AMD. Wel getest gisteravond maar het geeft zich een probleem. Als ik naar een paar zenders kijk' date=' dus even kijken, dan volgende zender, weer even kijken dan weer volgende, dan hangt de Dream zich bij de 4e of 5e zenderwisseling gewoon op.[/quote']
Misschien een imageprobleem?

Ik heb jouw handelingen hier ook gesimuleerd, maar hier blijft de box gewoon lopen.

Het is inderdaad zo, dat als je met dreamtv ofzo zapt, dat je box via de afstandbediening een andere zender aangeeft.

Als je dan op de ok knop drukt met de ab, dan gaat de box naar dat kanaal toe en viseversa.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
FF de quote wat christelijker gemaakt i.p.v. hele bericht.:)

Geen idee of het een imageprobleem is, ik heb Gemini 2.90 draaien. Misschien dat we na kunnen gaan of anderen met Gemini dit ook hebben.

Badmuts heeft de PLI draaien maar voor zover ik van hem begreep heeft hij hetzelde probleem. Hij heeft dan wel een 7000 en ik een 7020.

 
Ik heb ook een 7020.

Ik zou ga van het weekend gemini er op zetten, dat was ik toch al van plan, dus dan kan ik het gelijk uittesten...

Maar nu eerst even een 7025 bestellen.

Helaas niet voor mezelf.. :)

 
Op een 7000s met pli image loopt het gewoon goed hoor..

Als je te snel zapt durft hij wel eens zwart beeld te geven, maar gewoon nog eens zappen en je hebt wel terug beeld..

Nu, ik heb een htpc aan mijn flatscreen hangen.. met gewone televisie heb ik mooi beeld, maar van zodra je snelle beelden bv. voetbal hebt, heb je veel te veel lijnen..

Is dit op te lossen met een goeie vga kaart ? of toch maar beter een echte pci sat kaart ?

Die hd op 1080i is gewoon prachtig, alleen snelle beelden hebben ook dat effect.. Op het beeld waar die chinees op die gong slaat, is het echt heel erg, dat touw is echt geen touw meer maar een "trap" :)

Anti-aliasing enz. staat trouwens allemaal op de hoogste stand in mijn vga instellingen

 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een tijdje zitten kloten met streamen via een Dreambox, maar het blijft zwaar gehelpen. Ik had/heb het wel aan de praat, dat is het probleem niet.

Heb net voor het WK een Humax 2000 gekocht en dat werkt perfect. Vlekkeloze beeldkwaliteit via HDMI op m'n LCD TV.

Verder is die Humax een %@$&(!# ding als je een Dreambox gewend bent.

Tot de 8000 er is moet ik het er maar mee doen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan