Prijsverhoging Canal Digitaal

J

JoostA

Op de website van Canal Digitaal wordt een prijsverhoging voor het basispakket aangekondigd per 1-8 a.s. De prijs daarvan wordt nu gelijk aan KPN/ Digitenne (mits je nog andere diensten van KPN afneemt). Er zit uiteraard wel verschil in het aangebodene, maar wel is het zo dat de VRT en regionale zenders bij KPN worden aangeboden.

Of je vervolgens flink de sigaar bent met zo'n mooie goedkope KPN doos omdat er bij KPN over wordt gedacht naar MPEG 4 over te stappen (en daar zijn die dingen momenteel niet geschikt voor) weet ik niet zo.

 
Laatst bewerkt:
maar wel is het zo dat de VRT en regionale zenders bij KPN worden aangeboden.
Even om misverstanden te voorkomen... VRT is het Belgische net, dat bestaat uit één en ketnet/canvas en deze worden door Canal+ ook aangeboden.

Hoe dan ook neem ik geen basispakket, ondanks dat het duurder is hou ik toch fijn m'n kabel aan.

 
Inderdaad, maar niet in het basispakket. Ik vind het aanbod van KPN veel meer lijken op wat ik een "basispakket" noem en daar horen Duitsland en VRT die we in Nederland (althans in ieder geval in het zuiden) altijd al konden ontvangen, gewoon bij.

 
kpn en upc hebben toch belangen bij het digitenne verhaal?

Nu is het zo dat canal digitaal overgenomen is doos upc, of op zijn minst een meerderheidsbelang heeft in deze maatschappij.

Het is elkgeval opgevallen dat de prijzen nu wel heel erg sterk stijgen..

....dat was al bij upc een bekend verhaal.. :sad:

 
Canal Plus is overgenomen door UPC (en zodoende is film 1 - en wat er allemaal nog meer is - een UPC product geworden). Canal Digitaal is daar buiten gebleven.

KPN had, zover als ik nog weet een minderheidsbelang in Digitenne en was voornemens dat geheel over te nemen. Daar weet ik inmiddels de stand niet meer van, want dat had Opta goedkeuring nodig en werkt dus niet zo snel.

 
Door de overname van Nozema is KPN grootaandeelhouder geworden in Digitenne. Digitenne en KPN TV zijn inmiddels op papier samengevoegd en het product zal in de komende maanden op de markt komen onder de naam "Digitenne van KPN". Ook de verkoop van Digitenne gecertificeerde ontvangers zal vanaf augustus 2006 stoppen. Alleen de dan nog aanwezige voorraad van Digitenne ontvangers bij de importeuren zal dan worden voorzien van een nieuwe KPN smartcard en zo in de akties van "Digitenne van KPN" worden opgenomen. Als deze verkocht zijn dan kunnen alleen nog KPN DVB-T ontvangers worden gekocht door de consument.

Meer hierover lees je in één van de recentere artikelen op http://www.satellietnieuws.nl . Daar kan je ook de laatste ontwikkelingen lezen over Nozema die voor het Nederlands DVB-T netwerk nieuwe apparatuur heeft gekocht om de oude zenders te upgraden en voor het aanzetten van nieuwe zenders. Met deze apparatuur is het netwerk zeer makkelijk om te schakelen van MPEG2 uitstraling tot MPEG4.H.264 AVC uitstraling. Het is dan mogelijk om meer zenders via het netwerk te verspreiden en/of HDTV via DVB-T te kunnen gaan uitzenden.

 
Hemeltje.......canal digitaal overgenomen door upc...

Houd maar vast rekening met extreme prijsverhogingen.

Wat hekel ik dat bedrijf toch, en ik denk dat er vele met mij zijn.

Maar goed, gelukkig zijn er metodes om toch betaalbaar te kijken. :)

Plotseling vind ik het hacken van canal digitaal geen crime meer!! :biggrin:

 
Dat CD door UPC is overgenomen was eigenlijk al een tijdje bekend en is hier ook al enkele malen ter sprake geweest volgens mij.

Wat satwatcher vertelt over de gang van zaken bij digitenne (nu van KPN) vind ik zeer zorgwekkend.

Het was mij al bekend dat KPN uit is op een nieuw monopolie want dat is waar ze het beste mee overweg kunnen.

Het monopolie op telefoon gebied zijn ze kwijt aan het raken en dat komt ook niet meer terug.

Dat er alleen nog maar KPN ontvangers verkocht zullen gaan worden duidt er op dat men dus serieus gaat werken aan zo'n monopolie.

Dat dat achterhaald is en helemaal niet meer kan (en mag !) deert ze niet; KPN werkt al meer dan honderd jaar zo en dat zal niet gaan veranderen.

Dit is een nagel aan de doodskist (die al een heel eind in elkaar getimmerd is met het belachelijke idee te gaan coderen) van digitenne.

En wie weet ook wel weer 1 in die van KPN die maar niet wil leren van het verleden en ook niet wil zien dat we met zn allen een andere richting in gaan dan zij.

Ondertussen word er wel (van ons belasting geld) gebouwd aan het netwerk (nu van KPN(?)).

Het kabinet zorgt daar wel voor, maar dat is weer een andere thread op een ander board..

 
Om het topic nog even meer richting een KPN topic te gooien, wil ik zeggen dat KPN misschien het monopolie om het telefoongebied heeft verloren, maar dat KPN het ADSL gebeuren inmiddels weer behoorlijk naar zich toe heeft getrokken.

Recentelijk is Demon al opgekocht en onder de vleugels van Xs4all geplaatst, wat weer een dochteronderneming is van KPN.

Dan hadden we al Wanadoo en Planet wat KPN in het verleden al heeft opgekocht.

Tja, if you can't beat them, buy them! :biggrin:

 
Voor alle duidelijkheid Canal Digitaal is niet gekocht door UPC. Het vroegere Canal + bestond uit twee gedeelten. Als eerste de betaaltelevisietak met de naam Canal + waarin dus de betaal filmzenders zaten en het digitale satellietpakket onder de naam Canal Digitaal.

Twee investeringsmaatschappijen hebben dit heel bedrijf opgekocht en heeft de bedrijfstak Canal +, het gedeelte met de betaaltelevisie filmzenders, direct na de aankoop verkocht aan Chellomedia. Het digitale satellietpakket onder de naam Canal Digitaal heeft men in eigen beheer gehouden. Canal Digitaal, de digitale satelliettelevisieprovider, is dus niet in handen van Chellomedia maar in handen van de investeringsmaatschappijen Greenfield en Airbridge.

Chellomedia is op zich ook geen eigendom van UPC. Het zijn twee zelfstandige bedrijven die "verbonden" met elkaar zijn omdat het moederbedrijf van beide bedrijven hetzelfde bedrijf is.

 
Hola: Canal Plus en Canal Digitaal zijn verschillende maatschappijen. We betalen nog steeds niets aan UPC met ons Canal Digitaal abonnement ! Ik denk ook niet dat het ooit zover komt, want dan hangt heel Nederland straks aan UPC. Dat laatste vanwege het feit dat UPC nu ook naar het overnemen van Essent (kabedivisie) en Casema aan het kijken is. En dat is weer iets waar de NMA eerder al niet zijn goedkeuring aan wilde geven (althans een combi met Casema) , dus het staat te bezien of het werkelijkheid gaat worden.

Gruwel gruwel... (ik vlucht dan toch echt wel naar KPN).

 
Gruwel gruwel... (ik vlucht dan toch echt wel naar KPN).
Tja, als je dan toch moet kiezen tussen 2 slechte bedrijven, dan maar degene die nog enige kwaliteit weet te brengen.

Bovendien gaat het geld dan naar een Nederlands bedrijf in plaats van een amerikaans bedrijf.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan