Checken

R

Raffie

Hallo allemaal,

Mijn naam is Raffie en woon in Noorwegen (Bergen).

Ben een leek en heb helaas totaal geen verstand van alles wat met een parabol of reciever te maken heeft.

Ik bekijk nu NL TV en heb een Force reciever met HD.

Nu gaan willen wij verhuizen en naast ons evt. nwe huis staat een berg,

nu wil ik voor dat wij dit huis accepteren, bekijken of wij wel tv ofwel Astra kunnen ontvangen.

Jullie begrijpen dat ik dit huis absoluut niet neem als er geen NL tv te ontvangen is.

Hoe kan ik checken of ik bij ons evt. nwe huis de Astra kan ontvangen ?

Wie kan me helpen ?

Ontzettend bedankt voor jullie moeite !

groetjes Raffie

 
Hoi Raffie,

Het lijkt mij dat je het beste met een kompas eens gaat kijken in welke richting de satelliet staat.

Je schotel kijkt met een hoek van 30 graden omhoog, dus als je dan geen berg of boom tegen komt, dan heb je grote kans dat je de astra kunt ontavngen!

Het beste is om even een klein schoteltje mee te nemen en daar met een stafinder eens gaat kijken of je iets kunt ontvangen.

Het is dat noorwegen een beetje ver fietsen is, anders had ik je wel willen helpen. :biggrin:

 
Het lijkt mij dat je het beste met een kompas eens gaat kijken in welke richting de satelliet staat.
Ik neem aan dat je bedoeld "in welke richting het huis staat"? De satelliet staat namelijk altijd in dezelfde richting, namelijk richting zuiden.:)

Hij zit op 19.2 oost dus dat is iets oostwaards van het zuiden.

De plaats waar de schotel moet komen te hangen moet daar vrij zicht op hebben.

 
Ehm, inderdaad BT, met een kompas kijken waar de satelliet staat ten opzichte van het huis... of andersom. :)

Hoe dan ook, ik denk dat dit de beste manier is.

Laat ons even weten hoe het verhaal verder gaat!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan