Voetbal op Kiosque

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Wimpie

Met een Humax5400/aston 1.03 was het compleet onmogelijk om naar de sportuitzendingen op Kiosque te kijken. Ik had gehoopt dat het met de 1.05 volledig opgelost zou zijn, maar ik krijg om de x aantal seconden een zwart beeld te zien (soms +-30 seconden, soms korter). Soms in combinatie met 'no audio signal' of zoiets.

Hebben andere hier ook ervaring mee?

Humax probleem of Aston?

Grtz,

Wimpie

 
Ik heb ook een Humax 5400, en een vraag over de aston1.05

Kan iemand mij vertellen of mijn 1.03 kaart alleen met software kan worden ge-update naar 1.05?

Of is er ook nog een hardwarematige wijziging noodzakelijk?

 
De aston 1.04 & 1.05 hebben andere hardware dan de 1.03 versie. Het is dus niet mogelijk om zomaar klakkeloos de software van de 1.04 de proggen in de 1.03.

Misschien komt er ooit aangepaste versie van de 1.04 die ook op de 1.03 hardware draait?

 
Wimpie,

ik zou niet weten waarom je met die 1.03 problemen zou hebben. Ik heb meer dan 5 maand gekeken met 1.03 en zonder problemen. Als blijkt dat je beeld met regelmaat uitvalt zou ik toch eerst beginnen met naar de signaalsterkte te kijken. Mocht het dit niet zijn dan zullen we eens syncroon te werk gaan en kijken wat er juist scheelt in het bijzonder je keys.

 
De signaalsterkte is niet het probleem, aangezien ik op alle andere momenten WEL Kiosque kan ontvangen.

Ik dacht dat dit een gekend probleem was met de Humax 5400 (H 1.36) en aston 1.03.

Het is zo dat met die combinatie je bij de live-uitzendingen alleen zwart beeld krijgt, of zelfs een vastloper.

Op het s**4**l board is dit probleem ook ooit eens aangekaart geweest.

Wat betreft de keys dacht ik niet dat ze een andere gebruiken dan de rest van de kiosquen... (dat dat ik dit gisteren met Wallbanger had gecontroleerd)

Grtz,

Wimpie

 
Had je het woensdag avond ook met kiosk toen was er ook votbal op ????

Ik had er geen last van met mijn humax.

 
Had gisteren alleen last van tijdens voetbal uitzendeningen in begin 5sec beeld en dan zwart, verders doet alles wel oke op die kanalen, oja dit alles met een aston 1.03

Bruce.

 
Bij mij werden er toch mooi valse keys geschreven

En ik dacht dat men piccie er tegen bestand was

Ze worden wel steeds slimmer bij C*n*l anaal

Robbie

 
Originally posted by Wimpie De signaalsterkte is niet het probleem, aangezien ik op alle andere momenten WEL Kiosque kan ontvangen.


Ik dacht dat dit een gekend probleem was met de Humax 5400 (H 1.36) en aston 1.03.



Het is zo dat met die combinatie je bij de live-uitzendingen alleen zwart beeld krijgt, of zelfs een vastloper.



Op het s**4**l board is dit probleem ook ooit eens aangekaart geweest.



Wat betreft de keys dacht ik niet dat ze een andere gebruiken dan de rest van de kiosquen... (dat dat ik dit gisteren met Wallbanger had gecontroleerd)


 


Grtz,



Wimpie
Ik ben toch bang dat je keys niet deugen. Nou ben ik zelf niet zo'n denderende voetbal liefhebber maan ik haat alles wat zwart is. Dus als ik er aan denk kijk ik. De laatste keer (wanneer was dat ...) ging dat prima. Op een Humax 5400 met Astom CAM versie 1.03 dus. Ik check het nog wel als ik er aan denk,

 
Met mijn Humax en Aston geen problemen, ik denk dat het wel eens aan de versie van Aston kan liggen, de 1.03 doet namelijk geen auto update, dat heeft zijn voor en nadelen, belangrijkste voordeel is dat valse keys ook niet binnen komen ... :)

CU

Red

 
Het is niet helemaal waar dat de Aston 1.03 in combinatie met een Humax 5400 niet auto-update is. TeeBee heeft daarover wel een wat geschreven. Het komt er eigenlijk op neer dat je de CAM er toe kunt dwingen de keys af te lezen door de ontvanger in te stellen op een FTA kanaal van de betreffende aanbieder (een seconde of tien). Dan uitzetten. Dan weer aanzetten op datzelfde kanaal en na een seconde of vier weer naar een gecodeerd kanaal. Althans... ik hoop dat ik het goed heb onthouden. Wat er verder ook van zij: ik had de laatste maanden toch al geen last van key changes van C+. Misschien was het zaakje gewoon auto-update (er zat wel een key 01 + PPUA in), alleen van de datum deugde niets. Ik heb dit bestand aan de kant geschoven toen ik niet meer kon achterhalen waarom nou uitgerekend alleen het info kanaal van C+ op zwart bleef.

 
Hoi,

Als ik goed opgelet heb in het verleden, is het probleem het volgende.

Alleen bij de sport uitzendingen wordt er op kiosque in een soort superencrytie uitgezonden.

Namenlijk twee (verschillende) 8 byte key`s achter elkaar, b.v. de 0c en de 0d na elkaar.

Dit geeft zondermeer problemen op verschillende versie`s aston`s en ook niet alle GoldWafer soft kan dit aan.

Mogenlijk kun je andere GW software proberen??

SecaNix werkt hier altijd goed op de standaard doos.

Inderdaad wel even de Mk1 en PPUA eruit gooien, tegen de fake update`s :))

Op de vraag welke aston module goed werkt, kan ik, bij gebrek een aan CI ontvanger, geen antwoord geven...

Groeten,

Erik.

 
Als je de voetbalwedstrijden op het Franse Kiosk wil ontvangen, moet je provider 00 12 op je kaartje zetten.

 
@klukje:

Provider 12 is ProTV. Die staat er toevallig wel op, maar je bedoeld waarschijnlijk OnDigital?

@JoostA: Sommige Humaxen 5400 kunnen ZEKER geen AU aan in combinatie met een 1.03. De nieuwere receivers (met de 2.x loader) krijgen wel C140 commandos binnen. Met een H1.x loader en Aston 1.03 krijg je bijna nooit een c140 te zien, al log je een jaar.

Het probleem MOET hem ergens in de combinatie Aston/Humax liggen, aangezien de humax vastloopt met een 1.03, en met de 1.05 het bijna goed gaat.

Tijdens het loggen zie je het volgende verschijnsel: Het beeld gaat aan nadat er een codewoord reply komt van de (geemuleerde) kaart. Nog VOOR er een ander codewoord wordt gevraagd gaat SOMS het beeld op zwart, en vanaf het moment dat er een nieuw codewoord wordt gevraagd (en gegeven), gaat het beeld weer aan.

M'n CDE keys zijn geupdate. (sekafree) AU staat af. Hetzelfde fenomeen krijg ik met: gewone piccard (secanix of devoy file), wallbanger/windecrypt, als met Funcards met beta2...

Grtz,

Wimpie

 
ON-digital ???

Deze provider is digital terristisch, is dus een landzender in de UK.

 
@Johnny doe:

inderdaad Johhny, maar je moet het maar eens proberen, als het voetbal is op Kiosque, en je hebt OD op je kaart staan (ben ook niet 100% zeker of het OD was, was alleszins geen sat-provider), dan wordt deze provider gekozen boven provider 03.(04?) Raar maar waar...

Grtz,

Wimpie

 
Nee,nee Wimpie, ik bedoel wel degelijk provider 00 12 (Canal Pro). Dit is een pakket speciaal voor de Franse sportliefhebbers en gooit naast Canal Pro, Carsat, Equidia, Pathe sport en L'equipe, ook de voetbalwedstrijden op Kiosk open.

Tenminste, als je de juiste keys op je kaartje hebt staan...

Voor een duidelijk en goed overzicht van welke kanalen bij welke provider zitten, moet je eens kijken op:

http://seca.mailurl.com/

Daar kan je bijv. ook goed zien, dat als je 00 09 op je kaartje hebt, 00 04 overbodig is...

 
Ik bedoelde ipv OD, numericable. (ook niet sat dacht ik)

Mooi overzicht trouwens op http://seca.mailurl.com/ Klukje!;-)

Daar kun je trouwens zien dat als je ook numericable op je kaartje hebt, OOK de Kiosquen kunt zien...

Toch raar, al die combinaties.

Grtz,

Wimpie

 
Originally posted by Wimpie (...) @JoostA: Sommige Humaxen 5400 kunnen ZEKER geen AU aan in combinatie met een 1.03. De nieuwere receivers (met de 2.x loader) krijgen wel C140 commandos binnen. Met een H1.x loader en Aston 1.03 krijg je bijna nooit een c140 te zien, al log je een jaar.

 


Het probleem MOET hem ergens in de combinatie Aston/Humax liggen, aangezien de humax vastloopt met een 1.03, en met de 1.05 het bijna goed gaat.



Tijdens het loggen zie je het volgende verschijnsel: Het beeld gaat aan nadat er een codewoord reply komt van de (geemuleerde) kaart. Nog VOOR er een ander codewoord wordt gevraagd gaat SOMS het beeld op zwart, en vanaf het moment dat er een nieuw codewoord wordt gevraagd (en gegeven), gaat het beeld weer aan.


 


M'n CDE keys zijn geupdate. (sekafree) AU staat af. Hetzelfde fenomeen krijg ik met: gewone piccard (secanix of devoy file), wallbanger/windecrypt, als met Funcards met beta2...


 


Grtz,



Wimpie
Ik ben even bezig met wat hardware investeringen op decodergebied. Maar nog even niet met een Aston 1.04 of 1.05. Ik vrees dat ik daar ook wat aan moet doen binnenkort. Overigens wil ik nu ook niet zeggen dat ik ontzettend enthousiast ben over het auto-updaten van de Aston 1.03. Maar met veel geluk (dat is geloof ik wat jij ook bedoelt) wil het wel eens lukken.

 
Dat is helemaal niet zo raar, Wimpie. Het heeft er mee te maken, dat men in Frankrijk voor diverse soorten abonnementen kan kiezen. Men kan zich abonneren op 00 04, 00 09 of 00 12.

Bij een abonnement op 00 09, meestal genoemd Numericable, ontvang je inderdaad ook de Kiosk kanalen (evenals alle andere 00 04 kanalen), maar dan zonder voetbal...

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan