Irdeto ontvangers Grundig en Nokia

P

PetradeJong

Hoi allemaal,

Ik heb nog (in een kast!) een Grundig DTR 1200 en een Nokia Mediamaster 9500 met software Dr Overflow staan. Ik heb nu een seca ontvanger en die volstaat. Mijn vragen zijn eigenlijk:

Kan ik nog wat met de Grundig en is het nog de moeite hem op Marktplaats o.i.d. te zetten?

De Nokia heb ik, helaas, eens laten installeren met Dr Overflow, waardoor ik h'm niet meer kon gebruiken voor de betaalzenders van Canal Digitaal. Zou het zin hebben (en kan het wel) om de originele software er weer op te laten zetten? Ik heb nog een Irdeto kaart die volgens Canal Digitaal alleen nog hoeft te worden geactiveerd.

Verder heb ik nog een analoge ontvanger, de Strong SRT 300. Is deze nog wat voor iemand? Zonde om dat spul weg te gooien..... (toch?).

Ik smacht naar reacties, dus kom maar op (alleen over boven genoemde onderwerpen aub).

Groeten, Petra

 
De Strong 300 ken ik op zich niet en met de Grundig heb ik ook geen ervaring.

Maar het is helemaal niet helaas dat je Dr. Overflow op die 9500 hebt laten zetten, dat maakt hem een stuk sneller en een stuk meer mogelijkheden.

Het enige wat je dan mist is de Canalplus EPG, de now/next doet het echter wel.

Overigens is het ook mogelijk om de Dr. Overflow weer te vervangen door de originele software.

Als volgens Canalplus de kaart alleen nog geactiveerd hoeft te worden dan zou je al in het bezit moeten zijn van een Irdeto2 kaart.

Heb je nu nog zo'n blauwe kaart met een waaier of een witte waar ACS 1.6 op staat, dan heb je irdeto1 en die kaarten activeert canalplus niet meer. Omruilen doen ze ook niet meer.

 
Hoi Petra.

Jammer dat je het gemist hebt maar een jaar geleden had je die kaart van de grundig en de nokia inderdaad (tegen kosten) kunnen omruilen voor hun opvolger.

Dat was ik meen van mei tot en met december vorig jaar mogelijk.

Ik heb van die mogelijkheid gebruik gemaakt en geniet nog dagelijks van mijn nokia mediamaster met dr Overflow software erin.

Zelfs de cam (die is bij de grundig eenvoudig te vinden, bij de nokia zit ie achter een kleppie) heeft hier op de operatietafel gelegen.

En desondanks ziet ie er toch niet uit als een frankenstein cam "Hij LEEFT !!"..

Maar goed, dat heb je dus gemist en dat betekent dat je de ontvangers en / of cam alleen nog maar aan gebruikers kwijt kan die om onderdelen verlegen zitten (ofzo).

Nette afstandbedieningen zijn bijvoorbeeld nooit weg.

Het betekent automatisch ook dat ze niet erg veel geld zullen gaan opbrengen bij een verkoop maar alle beetjes zullen helpen, niet ?

Dit is het soort van zaken dat je op een zoganaamde "satdag" mooi van eigenaar kan laten verwisselen.

Is alleen de vraag of en wanneer er nog es zo'n hobbyïstendag georganiseerd gaat worden..

 
Hee Black Tiger,

Ik heb al lang Satelliet TV, maar op het technische vlak ben ik een nul. Die EPG is dat Electronische Programma Gids? En wat is de now/next? Betekent dit alles dat ik alleen de vrije kanalen op mijn Nokia 9500 kan ontvangen of is er ook een mogelijkheid om Sport 1 etc te zien (legaal). Ik heb mijn ontvanger voor de vh Canal plus kanalen en voor vh Versatel (nu weer Tele2). Of kan ik dit alles alleen zien wanneer ik er weer de originele software op laat zetten? Wanneer ik dit laatste besluit te doen, heb jij dan een adresje waar ik terecht kan?

Bedankt alvast voor je reacties, groeten Petra

De Strong 300 ken ik op zich niet en met de Grundig heb ik ook geen ervaring.
Maar het is helemaal niet helaas dat je Dr. Overflow op die 9500 hebt laten zetten, dat maakt hem een stuk sneller en een stuk meer mogelijkheden.

Het enige wat je dan mist is de Canalplus EPG, de now/next doet het echter wel.

Overigens is het ook mogelijk om de Dr. Overflow weer te vervangen door de originele software.

Als volgens Canalplus de kaart alleen nog geactiveerd hoeft te worden dan zou je al in het bezit moeten zijn van een Irdeto2 kaart.

Heb je nu nog zo'n blauwe kaart met een waaier of een witte waar ACS 1.6 op staat, dan heb je irdeto1 en die kaarten activeert canalplus niet meer. Omruilen doen ze ook niet meer.
 
Hoi Mas3,

betekent dit alles dat jij nu met je nieuwe kaart alle kanalen, waarbij je tegenwoordig een abonnement bij Canal Digitaal moet hebben, kan ontvangen? Dus van Ned 1 t/m Animal Planet etc??

groeten Petra

Hoi Petra.
Jammer dat je het gemist hebt maar een jaar geleden had je die kaart van de grundig en de nokia inderdaad (tegen kosten) kunnen omruilen voor hun opvolger.

Dat was ik meen van mei tot en met december vorig jaar mogelijk.

Ik heb van die mogelijkheid gebruik gemaakt en geniet nog dagelijks van mijn nokia mediamaster met dr Overflow software erin.

Zelfs de cam (die is bij de grundig eenvoudig te vinden, bij de nokia zit ie achter een kleppie) heeft hier op de operatietafel gelegen.

En desondanks ziet ie er toch niet uit als een frankenstein cam "Hij LEEFT !!"..

Maar goed, dat heb je dus gemist en dat betekent dat je de ontvangers en / of cam alleen nog maar aan gebruikers kwijt kan die om onderdelen verlegen zitten (ofzo).

Nette afstandbedieningen zijn bijvoorbeeld nooit weg.

Het betekent automatisch ook dat ze niet erg veel geld zullen gaan opbrengen bij een verkoop maar alle beetjes zullen helpen, niet ?

Dit is het soort van zaken dat je op een zoganaamde "satdag" mooi van eigenaar kan laten verwisselen.

Is alleen de vraag of en wanneer er nog es zo'n hobbyïstendag georganiseerd gaat worden..
 
Beste Petra. De EPG had je goed. De now/next staat voor het balkje wat je onderaan in beeld krijgt te zien en daarin staat dan vermeld wat er nu bezig is en wat het volgende programma is, dus nu/volgende oftewel now/next.

Dan betreffende de kaart, ja degenen die een ruil gedaan hebben toen dat nog mogelijk was kunnen het meeste van de paketten bekijken, doch niet alles want er zijn een aantal zenders die Canal+ gewoon willens en wetens uitsluitend op seca uitzend en de klanten wijs maakt dat het op Irdeto technisch niet mogelijk zou zijn, terwijl dat onzin is.

Het Tele2 gedeelte is alleen voor de kabel. Op de satelliet heet het nog steeds Canalplus en bij mijn weten is het satelliet gedeelte niet overgenomen door Versatel/Tele2 maar door een investeringsmaatschappij.

Om kort te zijn. Mas3 schreef het correct, je kunt je ontvanger eigenlijk alleen nog als FTA (free to air) ontvanger gebruiken, of je moet geluk hebben dat je van iemand het irdeto2 contract+kaart kunt overnemen.

Er zullen dan echter zenders zwart blijven omdat dit zogenaamd niet mogelijk is. Misschien dat Mas3 of iemand anders kan vertellen welke zenders Canalplus op Irdeto2 niet te ontvangen zijn.

P.s. Duw maar gewoon op reply hoor. Quoten hoeft hier niet, we weten toch wel waar we het over hebben en normaliter worden er ook geen complete berichten gequote.:)

 
Hoi Black Tiger,

Blijft mijn vraag over: Is het mogelijk de originele software weer op mijn Nokia 9500 te zetten en weet jij dan ook een adresje voor mij.

Ik zit trouwens niet zonder Canal Digitaal hoor. Ik heb keurig netjes een originele Secakaart met een Seca ontvanger, een Pioneer. Ik kijk voetbal via Tele 2 en kan ook twee Film kanalen en Sport 1 ontvangen, waar ik dus netjes maandelijks voor betaal.

Groetjes, Petra

Beste Petra. De EPG had je goed. De now/next staat voor het balkje wat je onderaan in beeld krijgt te zien en daarin staat dan vermeld wat er nu bezig is en wat het volgende programma is, dus nu/volgende oftewel now/next.
Dan betreffende de kaart, ja degenen die een ruil gedaan hebben toen dat nog mogelijk was kunnen het meeste van de paketten bekijken, doch niet alles want er zijn een aantal zenders die Canal+ gewoon willens en wetens uitsluitend op seca uitzend en de klanten wijs maakt dat het op Irdeto technisch niet mogelijk zou zijn, terwijl dat onzin is.

Het Tele2 gedeelte is alleen voor de kabel. Op de satelliet heet het nog steeds Canalplus en bij mijn weten is het satelliet gedeelte niet overgenomen door Versatel/Tele2 maar door een investeringsmaatschappij.

Om kort te zijn. Mas3 schreef het correct, je kunt je ontvanger eigenlijk alleen nog als FTA (free to air) ontvanger gebruiken, of je moet geluk hebben dat je van iemand het irdeto2 contract+kaart kunt overnemen.

Er zullen dan echter zenders zwart blijven omdat dit zogenaamd niet mogelijk is. Misschien dat Mas3 of iemand anders kan vertellen welke zenders Canalplus op Irdeto2 niet te ontvangen zijn.

P.s. Duw maar gewoon op reply hoor. Quoten hoeft hier niet, we weten toch wel waar we het over hebben en normaliter worden er ook geen complete berichten gequote.:)
 
Het Tele2 gedeelte is alleen voor de kabel. Op de satelliet heet het nog steeds Canalplus en bij mijn weten is het satelliet gedeelte niet overgenomen door Versatel/Tele2 maar door een investeringsmaatschappij.
Dit is niet juist.

De investerings maatschappij (-en want was eigenlijk een samenwerking van twee maatschappijen) heeft inderdaad alle activiteiten van canal plus in NL over genomen.

Maar de kabel activiteiten zijn vrijwel onmiddelijk weer doorgesluisd naar UPC en zijn FILM1 en SPORT1 geworden.

De satelliet activiteiten waren al ondergebracht in Canal Digitaal Satelliet, en dat zal ongetwijfeld ook nog eens in de etalage komen te staan.

Ook op satelliet is er een tele2 pakket dat voorheen versatel was.

Dat is bedoeld voor de mensen die geen tele2 ADSL abonnement over de telefoonlijn kunnen ontvangen, bijvoorbeeld omdat ze te ver van een telefooncentrale zitten.

Dat is meen 1 van de pakketten waar je je niet op kunt abonneren als je een irdeto2 kaart hebt.

Officieel zegt canal digitaal satelliet dat je met een irdeto kaart geen gebruik kunt maken van "nieuwe diensten".

Nieuwe diensten betekent eigenlijk zaken zoals spelletjes, een technische mogelijkheid die in officiele satelliet ontvangers zit ingebouwd.

Maar die spelletjes (en aanverwante zaken) zijn nooit populair geweest en dus alweer verdwenen.

De EPG (inmiddels een bekende term) biedt CDS ook aan als zo'n nieuwe dienst.

Daarmee voldoen ze niet aan de DVB (uitzend) norm want vrijwel alle informatie die men zo aanbiedt (een week vooruit de programmering laten zien) kan ook volgens die norm worden geboden.

Blijven er alleen nog tv en radio programma's over dus.

Nu vertaalt men dat alle updates die er komen in het programma aanbod zouden niet gelden voor de irdeto kijkers.

Wat de gedachte hierachter is, is mij inmiddels geheel onbekend; er is geen enkele technische reden die dit staaft.

Ik kan me wel voorstellen wat voorheen de reden hiervoor was, namelijk het seca systeem was eigendom van de moedermaatschappij van canal digitaal.

Dan houd je dus het geld in eigen zak als je je klanten verplicht dat te gebruiken.

Maar al voor de verkoop van de nederlandse tak van canal + is het codeer systeem van de hand gedaan en gold dat dus al niet meer, al is de kans groot dat canal + (frankrijk) zeer weinig hoefde te betalen voor gebruik van het systeem dat van henzelf afkomstig was.

Inderdaad is het mogelijk de software weer terug te zetten naar origineel, maar er zijn twee "lagen" die dan terug gezet moeten worden.

Zie het maar als de BIOS van je computer (als dat het eea verduidelijkt) die ook terug gezet moet worden.

Dat laatste is een handeling die niet iedereen kan, daar is een programmeer apparaatje (de BDM interface) voor nodig en de ontvanger moet open.

Om een eventueel adresje voor je te kunnen noemen zou je misschien even een omgeving moeten opgeven (in de buurt van ...).

Wie weet reageert er dan wel vanzelf iemand uit je buurt die dit kan.

Als laatste zou ik eigenlijk niet weten waarom je terug zou willen, maar goed als je dit wil dan kan het.

 
Dus is het wel deels juist en is het nog steeds in handen van die investeringsmaatschappij, het satelliet deel dan. Het kabeldeel wist ik ook niet zeker. Het is gewoon een bende met al dat doorverkopen.:)

Anyway, ik ben eens voor je op zoek gegaan Petra en hier zie ik nog 2 stuks originele firmwares staan voor in de 9500:

http://www.satellitemagazine.com/?action=downloads

De bovenste c2531.zip en dan wat lager nog de MC24.zip maar het klopt ook dat je dan de originele multichoise bootloader nodig hebt.

En die heb ik nog niet gevonden, op de satarmy site staat ie wel aangegeven maar bij het klikken op download gaf ie dat het bestand niet gevonden werd.

Misschien dat nog iemand deze bootloader ergens weet te vinden of op zijn hd heeft staan.

Doch zoals gezegd, zonder irdeto2 kaart heb je er niets aan en krijg je alleen maar een trage machine als je dat doet.

 
Die bootloader heb ik nog wel ergens staan, en ook de originele software moet ik hebben.

Onder het motto "je weet maar nooit"

Ook de interface en het programmaatje waarmee dit alles in de nokia gezet kan worden heb ik nog.

Ik moet alleen even kjken waar, en of dat spul met mijn huidige computers wel wil werken.

 
De bootloader kunnen we misschien ook dan in de filessectie plaatsen net als de originele software, da's wellicht toch nog handig voor in de toekomst.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan