dvb-s2...Wanneer?

F

fjskmdl

Ik ben van plan een dvb-s(2) kaart te kopen, omdat ik nog met een analoge ontvanger werk.

Nu heb ik al wat zitten zoeken op dit forum, en blijkbaar zullen gauw de dvb-s2 kaarten beschikbaar worden.

Is de introductie van deze kaarten een kwestie van weken/maanden/...?

Is er ergens een overzicht te vinden van de tijdstippen waarop uitzendingen overschakelen naar DVB-S2 MPEG-4?

Ik twijfel namelijk om nu nog een dvb-s kaart te kopen, en later (indien dvb-s2 content aanbod groter is, en er hardware voor beschikbaar is) over te schakelen op zo een kaart..

Wat lijkt voor jullie de beste keuze?

 
Op dit moment zijn er erg weinig tekenen dat er een NL pakket beschikbaar aan het komen is welke van deze technieken.

Satelliet televisie is op dit moment nog steeds een ondergeschoven kindje terwijl het nu al de grootste potentiaal biedt.

Daarmee bedoel ik dat dankzij de enorme bandbreedte de beschikbaar is, welke ok nog uit te breiden is, dit vereweg het grootst aantal zenders biedt bij de hoogste beeldkwaliteit.

De opvolger van de uitzend technieken is nog steeds in ontwikkeling en nog lang niet uitgekristaliseerd.

Dat is te merken aan onder andere het gebrek aan apparatuur.

Wel is er een engels pakket en word er in duitsland gepionierd.

Zoals je misschien bekend is, is de gloorrijke introductie van de philips apparatuur in duitsland op een fiasco uitgelopen.

Dat zou alles met software te maken hebben.

Maar het is nu eenmaal zo dat dat tegenwoordig niet anders meer is.

Goed, wat betekent dit alles nu als antwoord op je vraag ?

Er is apparatuur te koop welke geschikt is voor DVB-S2, met name het merk Humax gooit hoge ogen op dit moment.

Maar of je daadwerkelijk het juiste apparaat koopt als je nu al een keuze maakt, is maar de vraag.

Vrijwel alles word tegenwordig door software opgelost, maar dat is dus niet echt alles.

Bij gebrek aan apparatuur is er ook geen vergelijk te maken over wat nu goed is en wat minder.

Natuurlijk is er ook een andere kant.

Namelijk dat waneer iedereen maar gaat afwachten tot het eens doorbreekt, er geen doorbraak zal zijn.

En de apparatuur die er nu is kan ook overweg met de huidige (oude als je wil) techniek.

Ik zelf zou op dit moment nog niet kiezen voor een dergelijk apparaat als kijk ontvanger.

Vanuit het hobby oogpunt kan dat iets anders liggen maar ook daar speelt het beschikbare budget een belangrijke rol.

Je hebt het overigens over kaarten, bedoel je daarmee dat je een ontvanger in je computer wil stoppen en daarmee wil gaan werken (dat bestaat dus ook)

Want dan is het helemal software dat de klok slaat.

 
ja ik heb het inderdaad om een pci kaart voor in mijn htpc.

Maar als ik het goed voorheb is een DVB-S2 MPEG-4 niet softwarematige te bekijken met de huidige dvb-s kaarten of heb ik het mis?

 
Hmz...

Een Dvb-s kaartje kost <50€, een dvb-s2 kaartje kost >125€

Vergeet niet dat je een vrij behoorlijke systeem nodig hebt om je hdtv vloeiend afgespeeld te krijgen.. doe maar 2000mhz+ want anders is het echt in schokjes &amp; brokjes...

Ik raad je dan ook aan om voorlopig nog niet echt daar die hdtv te kijken bij je aankoop.. 1 het is 2X duurder &amp; 2 voorlopig geen enkel serieus kanaal en ook geen voorruitzichten in het Nederlandstalig boeket.

Het blijft natuurlijk wel leuk om bij je vrienden me uit te pakken, zo'n hdtv, maar verder dan 30 minuten duitse testkanalen heb je er natuurlijk niet veel aan ;-)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan