Technisat & NL kanalen

V

varkensmannetje

hello satteliet-kenners,

ik woon sinds 1 jaar in Frankrijk en ben enkele weken geleden op het idee gekomen om eens NL-kanalen via de satteliet te gaan ontvangen. Ik heb eens op internet gesnuffeld en heb een Technisat Skystar USB box gekocht.

Na een avondje knutselen draait het hele spul, behalve de gecodeerde kanalen. Na nog wat avondjes zoeken en uitproberen is er een compleet nieuwe voor mij opengegaan. De wereld van code's en keyfiles. Maar ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer; plugins van diverse aanbieders, CI/CAM interface en meer termen waar ik (nog) niet veel van snap.

Op het moment heb ik de volgende configuratie:

- PC AMD 1400MHz 512Mb

- Technisat Skystar USB box

- schotelantenne op Astra 19,2'

- Windows XP Pro SP2

- ProgDVB 4.76.3

- Plugins : V-plug, Yankse, S2emu (niet tegelijkertijd)

- Softcam server 122 (erg handig)

- Softcam.key file

Op het moment is mij het volgende duidelijk: om te kunnen kijken naar gecodereerde zenders zoals bv RTL4 heb ik het progDVB, een plugin en een recent keyfile nodig. Maar ik schijn iets grondig fout te doen, want wat ik ook doe, ik krijg geen beeld.

De plugins en keyfile heb ik in de progDVB\plugins directory gecopieërd.

Kan iemand mij op weg helpen?

Merci beaucoup .....

 
Met keyfiles kijken is feitelijk illegaal dus normaliter ondersteunen we dit soort vragen niet op het forum.

Maar in dit geval een kleine uitzondering vanwege het feit dat je waarschijnlijk niets fout doet.

Het Seca2 gebeuren voor de NL kanalen is namelijk niet gehacked en als je daar keys van vindt zijn ze of fake of onbruikbaar.

De NL kanalen op Seca2 zijn slechts kortstondig zichtbaar geweest middels een Wildcard en daarna niet meer.

De enige oplossing om dus NL kanalen te bekijken is op dit momenteel een originele kaart.

 
Tsja je had beter van te voren eens kunnen informeren wat er zoal mogelijk is met een PCI kaart.

Maar ik kan je gerust stellen waarschijnlijk doe je niets fout alleen zoals Black Tiger al schrijft een keyfile voor de NL kanalen is er niet.

Wat wel mogelijk is een originele kaart van Canaaldigitaal in een kaartschrijver die in de phoenix mode kan, en dan prog dvb zo configureren dat hij de keys daar vanaf leest alleen weet ik niet of hij dan ook updates krijgt.

Maar beter had je een ontvanger kunnen kopen met een kaartgleuf de kaart er in aansluiten en kijken maar.

 
sorry voor de foute vragen op dit forum ... ik zal het k-woord niet meer gebruiken en ook geen illegale praktijken uithalen ....

In de orginele vraagstelling heb ik klein foutje getypt .... het gaat me niet alleen om de NL kanalen; slechts enkele gecodeerde kanalen krijg ik aan de gang, maar de wat interessantere zaken werken niet. Ik doe waarschijnlijk iets fout met de algemene instellingen van de plugin of programma??

Als ik de NL-kanalen wil bekijken, dan kan ik dit doen met een Canal+ receiver en een NL-kaart? Die hebben we nog ergens onder het stof liggen .....

groet uit "la France"

 
Omdat de providers betere coderingen hebben dan een paar jaar geleden, kort gezegd als je op Astra de twee ORF zenders open krijgt is dat alles.

Op Hotbird is het ook afgelopen zoals TPS enz.

 
Met een Canal+ receiver en originele kaart kun je inderdaad wel de NL kanalen bekijken. Maar let even daarmee op welke Canal+ receiver het is. Je spreekt namelijk over "onder het stof liggen" hetgeen bij mij de indruk wekt dat hij al iets ouder is.

Hopelijk is het dan geen Irdeto ontvanger, want daar zijn geen kaarten meer voor te krijgen, als het een Seca ontvanger is of een ontvanger die Seca ondersteunt dan is dat verder geen probleem.

Je schrijft ook dat de "wat interessantere zaken" niet werken. Ik neem aan dat je daar ook bepaalde gecodeerde zenders mee bedoeld.

Wat dat betreft heeft Aart44 daar al antwoord op gegeven en ik ook, helaas zit alles dicht behalve de door Aart genoemde zenders.

Ik weet niet of je op je kaart ook een CI (common interface) kunt aansluiten, sommige kaarten hebben dat of kunnen dat.

Indien je dat hebt, dan kun je ook bijv. een Mediaguard CI kopen voor erin en dan ook een NL kaart, dan werkt het ook.

 
Het betreft hier een USB versie van de skystar2 kaart, de kleinere versie dus.

Behalve dat dat dus een extern ding is, is ie ook niet voorzien van de noodzakelijke hardware (die philips chip) die de daadwerkelijke decoding op zich neemt.

Daarvoor in de plaats zit er een B2C2 chip in, die weer andere charmes heeft.

Dat houdt in dat er voor dit apparaat geen CI slot beschikbaar is, en ook niet zal komen.

Verder is het dus zo dat we bij irdeto inmiddels over hebben moeten schakelen op irdeto2.

Als je dit overschakelen gemist hebt, dan heb je zoals BT boven al noemde pech.

Je kunt de irdeto kaarten herkennen aan a. een blauwe kaart met de tekst "kaleidoscope" en een regenboog patroon erop en b. een geheel witte kaart met slechts een streepjescode erop.

Een irdeto2 kaart is blauw met grijs, of rood met de tekst 3psilon.

Is je kaart zwart met geel en een beetje grijs, dan heb je een seca1 kaart.

En je raadt het al, ook dat is inmiddels verouderd.

Hiervoor zijn echter wel andere kaarten te verkrijgen, al moet je daarvoor een woonadres in NL hebben.

Maar dat lijkt me een niet al te groot probleem.

Er is inmiddels een heel arsenaal aan seca2 kaarten.

 
Laatst bewerkt:
Hmmmm .....

het begint enigzins duidelijk te worden. Om de gecodeerde kanalen te kunnen bekijken heb ik dus een orginele kaart nodig. Deze kaart moet in een kaartlezer welke samenwerkt met de Skystar2 ontvanger.

Na wat spuurwerk heb ik deze inmiddels gevonden. (zie http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p142_CI-Interface-PCI-and-3-5--for-Satelco-DVB-cards.html)

Als ik nu in dit apparaat een kaart steek en enkele aanvullende plugins in progDVB laad, zou ik de gecodeerde kanalen kunnen bekijken.

Ik heb ook wat CI-interface emulators gevonden op internet. Heeft iemand hier ervaring mee?

 
Bijna juist.

Het probleem is dat jouw USB box niet over de 80 polige connector beschikt waar sprake van is in de produktomschrijving.

Verder is het zo dat deze USB box zoals ik hierboven al vermelde ook niet over de chipset beschikt die het signaal werkelijk kan decoderen (vandaar ook het ontbreken van de connector).

Dat decoderen moet dan dus in je PC gebeuren, want in je receiver zal dit niet gaan.

Een skystar2 ontvanger (zowel de externe USB als de interne PCI versie) kan niet voorzien worden van een CI slot.

De skystar1 wel, en nu weet je gelijk waarom die een stuk kostbaarder zijn, of eigenlijk waren.

Verder ben je er ook nog niet met een CI interface zoals je die op die site hebt gezien.

Want dat is niet meer dan het woord zegt.

Een interface dus.

In die inteface stop je dan weer een CI decoder, en in die decoder een kaart.

Het verhaal is dus nogal ingewikkeld en bestaat dus uit een heleboel lagen.

maar het is natuurlijk ook de bedoeling dat het ingewikkeld is.

Wel is er een andere mogelijkheid.

Nameljk dat je met je PC de abonnementskaart uitleest en de andere bewerkingen dan door de PC laat doen.

Dit kan met een zogenaamde phoenix interface.

Maar ik weet niet of dat met de huidige abo-kaarten en plugins allemaal perfect werkt.

Ik kan je daar dus niet verder helpen.

 
Het onderste wat Mas 3 bedoelt zou het enigste zijn wat moet lukken zoek met prog dvb maar eens op poormanscam dus een phoenix kaartschrijver.

Anders kijk je toch zo,

http://www.allekanalen.nl/

 
ok ... het begint te dagen .....

na nog wat speurwerk ben ik erachter gekomen dat de CSA decoder chip softwarematig geëmuleerd kan worden met een plugin SoftCSA. Als je dit gebruikt met de Yankse plugin, een geüpdate keyfile en een renderer, zou het moeten werken.

Ik ben er vrijwel zeker van overtuigd dat een satellietsignaal helemaal te decoderen is. Als het met een chip hardwarematig kan, dan moet het ook softwarematig kunnen. Deze hardware wordt geprogrammerd om enkele "simpele" acties uit te kunnen voeren. Dat moet ook met een PC kunnen.

 
Wat betreft de renderer, las ik laatst dat je dit mogelijk ook door je videokaart kan laten doen.

Natuurlijk is dat geheel afhankelijk van de chipset op die videokaart.

Die kan namelijk hardwarematig renderen ondersteunen, en dan heeft je processor het wat gemakkelijker.

Als je zegt dat software makkelijk moet kunnen doen wat hardware in je kijkkassie doet, is dat niet helemaal waar.

Want in dat kijkkassie zit hardware die wel voor het doel geoptimaliseerd is.

Je pc moet ook nog allerlei andere belangrijke zaken doen, zoals windhoos draaiende houden.

Dat is iets dat je niet moet vergeten.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan