Wat is mooier/beter/handiger, kolom links of rechts?

Wat is beter? Kolom links of rechts van het forum?

  • echts zoals nu is het beter/handiger

    Stemmen: 7 53,8%
  • inks is het beter handiger

    Stemmen: 1 7,7%
  • k hou niet van kolommen, liefst terug naar hoe het voorheen was

    Stemmen: 2 15,4%
  • aakt mij niet uit

    Stemmen: 3 23,1%

  • Totaal aantal stemmers
    13

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Zoals beloofd de vraag aan jullie in een poll, iedereen mag meestemmen, ook moderators.

Wel wil ik iedereen die stemt vriendelijk verzoeken, of (indien mogelijk) er ook even in een reply geschreven kan worden waarom men het links beter vind of waarom men het rechts beter vind.

 
Er hebben al diverse mensen gestemd. Alleen bijzonder jammer dat niemand even een reacties schrijft waarom het voor links of rechts kiest of wat men er vervelend aan vind dat men terug naar het oude wil.

 
Of de colom nu rechts of links staat, het maakt niets uit.

Op zich is het handig, maar de ruimte voor de berichten wordt hierdoor smal.

Dit leest soms wat lastiger.

 
Ik heb op rechts gestemd.

Het zit lekker langs de scrolbalk naar beneden toe.

Dus wat mij betreft zo laten.

 
Aan de rechterkant is voor muisbezitters zonder

scrollwiel veel handiger. Zijn die er nog?

Alleen dat RSS gebeuren is me iets teveel van het

goede bijna 3 A4-tjes onder elkaar (op dit moment

als ik Nieuwe Posts opvraag).

Multispeed

 
Ik heb ook geen scrollwiel en maak nogal eens gebruik van de opties om op te klikken om terug te gaan links bovenaan, dat maakt voor mij personlijk de kolom rechts ook gemakkelijker.

Tevens hoef je bij het schrijven niet steeds naar rechts te kijken of op te schuiven.

Het is inderdaad wat smaller bij het schrijven, voor mensen met een wat lagere resolutie kan dat wel even wennen zijn.

V.w.b. de nieuwe posts, ja dat klopt, ik gebruik die optie nooit, ik bezoek gewoon het board en kijk dan waar de lampjes branden.:)

Maar er maken veel mensen gebruik van die Nieuwe Posts funktie. En er komt wat veel binnen op die RSS Feeds. Eerlijk gezegd ben ik nog steeds op zoek naar een RSS Feed die kort wat nieuws geeft op 1 regeltje ofzo. Het mooist zou zijn als ik hem in die lopende nieuwsbalk zou kunnen krijgen, maar daar is nog geen hack voor dus geen idee hoe ik dat zou moeten implementeren.

Zoals het nu is, is het mij zelf ook te veel en zal het ook niet op deze manier blijven, dus wat dat betreft kan men gerust zijn, na de test zal dat met die new posts ook een stuk minder worden omdat de RSS dan zal komen te vervallen of gewijzigd zal worden op een of andere manier.

 
Na het even goed bekeken te hebben, heb ik zojuist ook gestemd.

Ik zie dat er best positief gereageerd word op de extra kolommen.

Aangezien ik 1 van de actievere mensen ben hier op het board en dus geen enkele posting mis, ben ik nog steeds van mening dat het voor mij geen toegevoegde waarde heeft.

Ik vind het te druk worden, en persoonlijk weet ik de genoemde opties ook wel zonder kolom te vinden.

Enige echt unieke aan de kolom is dat ook deze actieve poll erin is opgenomen.

Alle andere delen waren voordien al op de forum index pagina te vinden.

Eerder had ik al aan BT laten weten dat ik bijvoorbeeld zoals nu, tijdens antwoorden , helemaal geen behoefte heb om te weten hoeveel en welke leden er online zijn.

Die gegevens krijg ik nu wel te zien, en dat gaat ten koste van de breedte van het veld waarin ik nu aan het typen ben.

Maar ik ben ook niet de enige gebruiker (gelukkig maar).

Wanneer de kolom links staat, stoor ik me er echt aan.

Wanneer ie rechts staat kan ik er mee leven maar ik blijf het zonde van mijn scherminhoud vinden.

Toch heb ik gekozen voor de kolom rechts.

Want aangezien ik niet denk dat de kolom democratisch weggestemd zal gaan worden, dan maar de "next best thing".

De kolom links is voor mij geen optie (ik had bijna geschreven "kan er niet mee leven" maar het is me nou ook geen zelfmoord waard).

Overigens, ik heb de "tenky" style al sinds jaar en dag gekozen, die lijkt het meest op de oerstijl van het funboard.

Gisteren was de tekst die boven (de ideale plaats voor een rss feed, waar het ook voor bedoeld is) scrollt in het donkerblauw op een donkergrijze ondergrond.

Nu is het donkergroen op dezelfde grijze ondergrond.

Dat maakt het voor mij erg moeilijk leesbaar, omdat er geen contrast is.

Rode of oranje text, zoals het nu ook in de andere aparte secties is, is wel perfect leesbaar.

(wit natuurlijk ook.)

Ongetwijfeld is dit geheel afhankelijk van de style die je hebt gekozen.

Sterker nog, ik heb t zojuist ook even getest en in alle andere styles staat de tekst in een lichter grijze ondergrond (daar telkens dezelfde kleur), waardoor het contrast daar wel okee is.

Dus, kan de RSS tekst ook aan het profiel/style gekoppeld worden ??

 
Dat klopt, daar hebben we het in het modforum al over gehad.

Maarja, een groter of wat kleiner tekstscherm... het blijft vrijwel hetzelfde want het word alleen maar kleiner in de breedte en er past nog steeds evenveel in, en de kolom zal voorlopig niet verdwijnen.

Doch smaken verschillen en je bent zeker ook niet de enige, zou ook niet goed zijn als iedereen hetzelfde leuk zou vinden.:)

Overigens, ik heb de "tenky" style al sinds jaar en dag gekozen, die lijkt het meest op de oerstijl van het funboard.
Dat moet ik helaas zwaar tegenspreken. De Tenky style is erg donker van kleur. De oerstijl van het forum, zoals het al sinds oprichting geweest is, heeft altijd al als hoofdkleuren zwart, rood en geel gehad.

Daarom kun je met die grijs/groene Tenky style echt niet van een oerstijl spreken, het is gewoon een andere kleurstijl maar wijkt enorm af van de originele stijl zoals die er vanaf het begin af aan is geweest.

Maar goed, welke stijl iemand kiest is elk zijn eigen keuze, dat is het fijne aan meer stijlen hebben en de mogelijkheid hebben om te kiezen.

Terugkomend op je verhaal zul je waarschijnlijk bij meer boards dat probleem hebben of gaan krijgen. Drie mij bekende boards werken nog met de full screen optie. We hebben het jarenlang zo gehad en een breder scherm heeft de laatste jaren ook niet voor postverhoging of meer bezoekers gezorgt, het is gewoon tijd voor vernieuwing. Meer informatie en leukigheden voor de users zou daar misschien voor kunnen zorgen, misschien ook niet, maar het moet gewoon geprobeerd worden.

Gisteren was de tekst die boven (de ideale plaats voor een rss feed, waar het ook voor bedoeld is) scrollt in het donkerblauw op een donkergrijze ondergrond.
Helaas heb je niet goed gelezen want die regel heb ik nog al eens eerder gehad, jaren geleden, het is een newsflash hack, doch is absoluut niet bedoeld voor een rss feed maar voor zelf te schrijven news flashes.

Ik schreef net immers dat ik die rss feed daar wel graag in gehad zou hebben, maar dat dit niet mogelijk is. Daar is geen hack voor gemaakt. De huidige gebruikte RSS zit standaard in de forumsoftware en dan heeft men slechts de keuze tussen rss gebruiken in een thread of in een announcement en verder noppes.

Dan zijn er nog 2 hacks voor RSS maar die biede ook slechts diezelfde mogelijkheden.

Terugkomend dus op de bedoeling van die regel, newsflashes voor de gebruikers. Dat is ook de reden van de kleurverandering. Ik kan niet de hele tijd dat in rood gaan zetten, want da kijkt er na een paar dagen niemand meer na en valt nieuw nieuws niet meer op.

Net daarom heb ik de kleur verandert, zodat het opvalt dat er iets nieuws gaande is. Komt er weer iets nieuws dan komt er ook weer een andere kleur, dat valt tenminste op.

Nadeel is dat ik dat het teveel werk zou zijn om ook maar steeds te gaan kijken of zoiets in een bepaalde style past. Helaas is die kleur niet te koppelen aan een profiel of style zodat het automatisch aangepast word, dat is een van de nadelen van het gebruik van verschillende stylen, net zoals er voordelen zijn.

Dus, kan de RSS tekst ook aan het profiel/style gekoppeld worden ??
Neen helaas dus want:

A.) Het is geen RSS tekst maar tekst die ik zelf geschreven heb, dat zie je er ook aan, de RSS tekst staat in Nieuws en Info bij de "aankondiging".

B.) De newsflash tekstkleur is slechts hardcoded in te geven via het admincp.

Gezien de vele kleurmogelijkheden die men in diverse styles zou kunnen maken, is het ook onmogelijk om de kleur te kunnen koppelen aan een profiel/style of je zou ook voor elke style een hardcoded koppeling in de files moeten maken als coder, en dan zou er dus geen kleurverandering mogelijk zijn.

P.s. de kans is groot dat de bovenste navigatiebalk gaat verdwijnen en alle navigatie via het navigatiepaneel zal gebeuren, dan heb je ook geen dubbele info meer.

Doch ook dat word eerst getest om te zien hoe dat er uit ziet en hoe dat werkt etc.

 
het is gewoon tijd voor vernieuwing.
Meer informatie en leukigheden voor de users zou daar misschien voor kunnen zorgen, misschien ook niet, maar het moet gewoon geprobeerd worden.
Tja Black Tiger nou kom je toch ook een beetje aan mij...

Ik zit ook al zolang te zoeken naar dingen die een forum kunnen oppeppen, dat weet jij.

iedere keer weer iets anders zien te verzinnen wat wellicht meer bezoekers trekt kost nu eenmaal veel tijd, en die steek jij hier erg veel erin.

ik op een ander forum.

Maar de "succesformule' is nog steeds niet gevonden, sterker nog is die er nog wel op satgebied, want de groep satellietgebruikers wordt eerder kleiner dan groter, gewoon omdat het meerendeel niet weet wat men middels kleine simpele aanpassingen voor meer leuks uit een decoder kan halen.

Maar afijn ik dwaal hier af van het gestarte, mij maakt het weinig uit waar de kolom staat, ik gebruik toch de "scroll" . ;)

 
Ik zit ook al zolang te zoeken naar dingen die een forum kunnen oppeppen, dat weet jij.
Klopt, maar dat is ook een beetje de tweespalt waarin ik soms verkeer vanwege het beheer van zowel Fun alsook Duck.

Soms heb ik wel een idee, maar als ik dat dan op Duck zou invoeren, dan zou ik ons eigen forum in feite achter stoten en dat kan niet.

De vele nieuwe smiley's die Duck gekregen heeft, waren ook een idee voor hier, maar heb het hier nog steeds niet doorgevoerd.

Een reden hiervan is, dat ik zelf moet opletten dat de twee forums niet te zeer op elkaar gaan lijken en sommige ideeën gewoon door anderen naar voren gebracht moeten worden.

Wat betreft de succesformule, dat klopt, maar da's een andere discussie.

Ik heb me er hier weer eens op geworpen en het is al echt een dagen en nachtenkwestie geworden inmiddels, maarja we proberen gewoon iets.:)

Het verdwijnen van de navigatiebalk bovenin zal waarschijnlijk toch niet doorgaan want daarmee verdwijnen dan ook de links om terug te klikken in de forums en da's niet de bedoeling, maar geen nood, mogelijkheden genoeg.

Straks weer opnieuw beginnen en dan zie je uiterlijk niets, maar innerlijk worden de pagina's dan toch weer op een heel andere manier geladen.

Dan staat er nog iets op de lijst, zit in feite al klaar, maar als ik het gebruik krijg ik een database error, ben nu dus op een oplossing van de coder aan het wachten. Hopelijk komt die er ook.

 
kan ie niet in het midden zo staat hij vlak voor je lol:biggrin:

BT het ziet er anders voortreffelijk uit zoals het nu is je hoeft zoals ik reeds gelezen heb niet over de ganse pagina heen scrollen

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hahaha.. da's een goeie, in het midden zou wel leuk zijn, kun je rechts en links van de kolom een stuk lezen, stereo lezen dus.:biggrin:

Thanks voor het compliment. More to come.:)

 
Beetje lastig met één glazen oog. HAHAHAHHA

Multispeed

 
Vind het wel best zo aan de rechterkant,, maar ligt er denk ik ook een beetje aan met welke hand je je muis bedient en ik doe dat met rechts dus is het zo overzichtelijker en handiger :)

 
Ik mis hem trouwens wanneer ik de download setor kies bij alle anderen blijft hij gewoon staan.

 
Dat klopt, dat heb ik speciaal gedaan omdat in de download sectie er al een linker kolom aanwezig is van het "programma" zelf.

Ik heb dat wel even geprobeerd, maar het leek me dat het dan misschien te druk zou worden. Doch ik zal hem weer eens activeren, dan kan men zien of het toch beter is met of zonder.

Wijziging is aangepast, ga maar eens kijken.:)

 
Ja ik vind het niet te druk zoals jij zegt maar misschien dat er meer mensen zijn die hun mening geven. Die van mij is Laat maar staan die rechter kolom..

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan