Fox / V8 eindelijk bij Cdigitaal?

V

vl32

Negotiations are taking place between The Netherlands' Fox 8 to be included within the Canal Digitaal Satelliet package on Astra 1 at 19.2 degrees east. Currently Fox 8 and sister channel Fox Kids transmit free-to-air on Eutelsat W2 at 16 degrees east. Due to SBS Broadcasting BV's buy-out of Fox, from the 1st May programming on Fox 8 such as David Letterman and Sex In The City will be scrapped, and the channel will be renamed "V8" with the cooperation of Vereniging Veronica. The channel will be re-aimed at young viewers.

(bron Sat-europa : http://www.sateuropa.co.uk/ )

 
Gisteren bleek op de kabel overigens de gewone Fox gerenamed te zijn naar TV5 aldus een kennis van me.:)

 
Heb al een proefuitzending gezien van FOX8 op het oude kanaal van kindernet, wat nu "test" heet.

Ergens afgelopen week, kweet niet meer precies waneer.

Groetn Piet.

 
Originally posted by PieterPeuter Heb al een proefuitzending gezien van FOX8 op het oude kanaal van kindernet, wat nu "test" heet.


Ergens afgelopen week, kweet niet meer precies waneer.


 


Groetn Piet.
Dat heb ik ergens anders ook gelezen. Maar volgens mij zit dat testkanaal momenteel hardnekkig in een nog ongekraakte Irdeto te testen ... Ik heb het dus nog niet mogen beleven maar ik neem wel aan dat het inderdaad voor Fox8 gererveerd zal worden. Overigens: het inmiddels ongebruikte tweede C+ Info kanaal zou mooi voor Veronica gebruikt kunnen worden. Want, waar moet dat eigenlijk heen ? (Veronica is niet de zo slecht gestarte "WE" zender van HMG, voor alle duidelijkheid).

 
Maar ik ben bang dat Veronica alleen in Seca komt, of ze zouden de oude sbs contracten afmaken (irdeto??), nou ja hier weet ik ook niet echt veel van af, afwachten maar.

 
Dat zal wel mee vallen...De meeste (zo niet alle) kabelkopstations hebben nog geen Seca modules geinstalleerd en hebben alleen de beschikking over Irdeto (PowerVu natuurlijk wel maar daar zal VOO echt niet in gaan uitzenden..) dus voorlopig is er volgens mij wat dat betreft weinig te vrezen...het wordt volgens mij minder als Voo en Fox het niet met canaldigitaal eens worden over doorgifte via de Astra satteliet in dat geval zou men ook wel voor doorgifte via glasvezel(naar kabelkopstations kunnen kiezen) en dan zijn de schotelaars de pineut.

maar we wachten geduldig nog een weekje af..of zou dat net als de nieuwe naam ook op 29 mrt 2001 bekent worden gemaakt..

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan