Navman N40i navigator

nono

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
766
Waarderingsscore
4
Punten
18
Ik kreeg een aanbieding van Shell voor bovengenoemd apparaatje met € 100,-korting.

Die korting klopt wel heb ik bij El Chaepo gezien.

Nou heb ik me nooit zo bezig gehouden met dit soort apparaatjes, (o.a. omdat ik ze veels te duur vond) maar ben nu wel geïnteresseerd.

Alleen... er zijn er nu zo veel, dat het moelijk wordt om door de bomen het bos te zien, alleen Tom Tom heeft al, geloof ik, zo'n 10 modellen.

Maar misschien, dat iemand zo antwoord kan geven op 'n aantal vragen.

-Het apparaatje schijnt alleen op 'n batterij te werken; is dat normaal?

-Voor updates moet je betalen; is dat normaal?

-De laatste update is van zo'n 6 maanden geleden, is dat normaal?

Betekent dit overigens , dat je met oude flitspaalinformatie blijft rondrijden,

tot ze bij Navman zin hebben om 'n update te maken?

Of kan ik zelf verse informatie d'r in stoppen?

(Bij FTD zie ik regelmatig updates voor de Tom Tom, maar nog geen één

voor Navman.)

Wel dit zijn voorlopig de vragen die mij bezig houden.

Als iemand mij wat wijzer kan maken in dit woud; graag.

 
1.) Ja, de pda werkt ook op een batterij of liever gezegd accu want je kunt hem opladen. Volgens mij is die Navman N40i gewoon een Acer? Maar zeker weten doe ik het niet.

2.) Bij Tomtom in elk geval wel dus ga er maar van uit dat dit bij Navman ook zo is. Ik weet niet of je een X aantal tijd gratis updates krijgt bij een officieel gekochte versie, maar dacht het niet, misschien dat Mas3 of Xgabox hier meer zekerheid over kunnen geven of iemand anders die goed thuis is in deze apparatuur.

3.) Dat kan, er komt niet elke maand een update uit. 6 maanden vind ik wat lang, maarja het is dan ook geen Tomtom.:)

Of je zelf flitsplaal installatie in de Navman kunt stoppen is me niet bekend maar dat zou je kunnen opzoeken op http://www.flitspaal.nu want meestal als er iets kan staat het daar wel bij.

Ik hoop je hiermee iets wijzer gemaakt te hebben ondanks de voorbehouden die ik aangaf.

 
Voor wat betreft de updates, dat ligt er een beetje aan hoe oud (jong) je systeempje is.

Bij mijn TomTom voor de PDA kreeg ik destijds een aanbieding om te upgraden naar de toen nieuwste versie.

Dat was tegen een mooi gereduceerde prijs en daarop ben ik dan ook ingegaan (kreeg er ook erg veel voor terug).

Inmiddels is er weer een grote update geweest, maar daarvoor heb ik (nog, ik blijf hopen..) geen aanbieding mogen ontvangen.

De kleinere updates waren overigens gewoon te downloaden van de site.

De bedoelde update waarvoor betaald moet worden, gaan vaak over updates voor nieuwe functies, maar vooral ook voor bijwerken van het kaartmateriaal.

Dat kaartmateriaal maken die gasten doorgaans niet zelf, maar kopen ze en dat geld willen ze natuurlijk ook weer terug zien (pus nog wat voor de moeite).

Goed geld verdienen kan men aan de echt vervelende zaken.

Zoals file en flits informatie.

Aangezien dat dynamische informatie is, is er dus altijd behoefte aan en dus vet kassa.

Gelukkig zijn er vaak wel alternatieven zoals BT ook al aangaf.

Of die ook met dat apparaatje zullen werken is mij niet bekend.

 
- Werkt ook op accu van wagen, netspanning en USB

- U kunt één gratis update ophalen, voor het verder ophalen van flitspalen dien je een abonnement te nemen en krijg je 15 maanden en betaald de prijs van 12 maanden. Updates zijn er alleen als er bugs in de software zitten.

 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan