Verschil tussen Funcard en Piccard ?

N

nitwit

Wat zijn de verschillen(voordelen) van een funcard tov een piccard (of GW). Is het de moeite om over te stappen?

tx.

nitwit

 
Allereerst is er een verschil in processor. De funcard heeft een atmel 8515 aan boord, dit is een risc-processor die veel sneller is dan de pic op een wafer. Ook heeft deze 8515 een interne eeprom om instructies in cache te zetten.

Als externe eeprom heeft de funcard een 24c65 die meer geheugen aankan dan de 24c16 van de wafer, kortom een kaart met een veel grotere potentie dan de standaard kaart.

Om de kaart te proggen heb je wel een speciale progger nodig.

Voor het "dagelijkse werk" gebruik ik eigenlijk niks anders meer.

 
de funcard is sneller en in mijn optiek voor seca ook betrouwbaarder als de pic/GW de opslag in de 8515 is groter waardoor de emusoft(hex)uitgebreider kan zijn en daardoor betere mogelijkheden tegen attacks,dan nog de interne eeprom

van de 8515 en voor de externe eeprom de 24c64 ook met meer capaciteit.De funprogger is supersimpel en dus goedkoop en geeft in combinatie met funprom soft supersimpele prog mogelijkheden(alles in een handeling)

Kortom ik gebruik hem nu al maanden en heb zelfs de hex van november er nog op en nog nooit een id op zwart geweest,zelfs niet met mk01 combinaties die op de pic binnen half uur op zwart gingen.

O ja ook de slotjes op de kanalen doen het gewoon.

Greetz geinponem

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan