Wat te doen?

R

Ross

Ik kan een mediamaster 9600s kopen voor €50. Mijn oude ontvanger (Supermax ft9800 Super) is softwarematig kaport gegaan tijdens het updaten. Nu zie ik "-OFF" op de voorkant. Weet iemand van jullie wat ik daar aan kan doen?

Maar iig, ik kan dus een mm 6900s kopen voor €50. Ik wil weten wat de mogelijkheden zijn van een 9600s.

danku

 
De 9600 is een machine die zijn tijd ver vooruit was.

Met dat apparaat was gewoon het meest te doen.

Maar de 9600 heeft geen eigen decoder ingebouwd.

Het is een CI ontvanger.

Voordeel daarvan is dat je er ook met je SECA kaart mee naar de Nederlandse zenders kan kijken.

En met irdeto, das natuurlijk geheel afhankelijk van de CI decoder moduledie je er in stopt.

Die supermax ontvanger ken ik eigenlijk niet, dus ik heb geen idee of je daar een CI decoder bij hebt of niet.

In ieder geval is de nokia ook nu nog leuk hobbymateriaal.

Als het gewoon om een kijkontvanger gaat, zou ik we voor een wat meer actueel model gaan; deze modellen zijn nou eenmaal oud.

Maar ik kan natuurlijk niet in je portomonnee kijken.

Houd er dus rekening me dat je voor de NL zenders met de 9600 een CI module nodig hebt.

Gaat het niet om een 9600 maar blijkt het een 9500 te zijn, dan kun je er alleen met een irdeto kaart de NL zenders mee bekijken.

De decoder daarvoor hoort bij dit type ontvangers en zou er dan dus bij overgenomen moeten worden.

Irdeto kaartjes zijn niet meer nieuw te krijgen, dan zou je dus al een irdeto kaart moeten hebben, of die ook moeten overnemen.

(nieuw activeren zou niet meer gaan, overnemen wel)

 
bedankt voor je reactie.

Na jouw informatieve stukje weet ik dat ik geen mediamaster zal kopen. Mijn andere optie is een strong srt6125. Ik weet niet hoe je hier over denkt. Ik zou graag je mening willen horen.

 
Hallo Ross, Je hebt je wel erg snel laten ompraten door de kans op de Nokia 9600 niet te acepteren. Ik gebruik al jaren een 9600; ben en blijf daar zeer tevreden mee . Met een goede Aston 1.05 module zit je voor weinig geld nog jaren lang gebeiteld. Let er wel op of er goede software in zit, die is ruimschoots op het net beschikbaar en er zijn heel veel mede Nokia-bezitters die je zo nodig kunnen adviseren.

 
Tegenwoordig zijn er ook officiele Seca Mediaguard modules te koop, die worden ook nog ondersteund door Canal+ die zijn ook niet zo duur en kun je ook gebruiken voor je originele Seca kaart.

Maar let op! Het moet dan inderdaad wel een 9600 zijn, geen 9500. Als het en 9800 is dan is het ook een CI maar die zou ik niet nemen want die zijn zo vreselijk traag dat het niet meer leuk is en de 9800 kun je niet van alternatieve software voorzien.

 
Je moet mijn antwoord niet lezen als afbrekende kritiek op de nokiaatjes.

Sterker nog, ik mag mijzelf tot de fanatiekelingen rekenen onder de nokia aanhangers.

Want hoewel ik hier een dreambox en nog allerlei ander ontvangers spul heb staan, de nokia 9500 is mijn dagelijkse kijkdoos, en naar volle tevredenheid.

Dat wil niet zeggen dat zo'n ontvanger het ideaal zal zijn voor een wat minder gevorderde gebruiker.

En als die gebruiker iemand is die gewoon tv wil kijken en verder zo goedkoop mogelijk uit wil zijn, dan is een ander advies nodig als wanneer het om een hobbyist gaat.

Het maakt ook nogal wat uit of je nog werkende onderdelen hebt die je kan hergebruiken, zoals die CI module.

Moet je er daar 1 van aanschaffen, dan kom je toch van een kouwe kermis thuis als je denkt voor € 50,- klaar te zijn.

Zelfde geldt voor eventuele aanschaf van een nieuw type kaart (van irdeto naar seca bijvoorbeeld).

Oudere ontvangers kunnen zo hun kuren gaan vertonen, en de menuutjes en mogelijk het bedienings gemak kan dan wat achter blijven.

Over het algemeen zijn recentere ontvangers ook wat sneller met overschakelen naar een ander kanaal.

Vandaar dus mijn advies om ook eens te kijken naar wat recentere modellen, waarbij ik dus verschillende zaken heb aangestipt waar men op kan letten bij aanschaf van een ander apparaat.

 
En een mm9750???

Is dat ook nog iets??

Heb nu een mm9500 maar geen beeld meer op de NL zenders.

Heb daar bij z'n rode kaart bij met een 3 er op.(irdeto2 ????)

Kan ik deze nog op mijn naam zetten. ooit eens gekregen vorige eigenaar onbekend.

moet ik dan een overname form. invullen en dan de vorige eigenaar leeg laten??

Wie kan mij helpen.

Alvast bedankt.

 
Laatst bewerkt:
Nee dat gaat niet.

Degene die de rode kaart heeft ontvangen, heeft die specifiek besteld om de irdeto1 kaart te vervangen voor zover ik meen te weten.

Vanaf dat moment is er geen mogelijkheid meer (al langer eigenlijk) om een nieuw irdeto abonnement af te sluiten.

Ook is er na die omruilactie geen mogelijkheid meer geweest om kaarten te ruilen, en worden eenmaal uitgeschakelde kaarten niet meer geactiveerd.

Dus degenen die hun abonnementen hebben opgezegd, kunnen hem daarna niet meer aan iemand anders overdoen.

Van de mm9750 heb ik nog nooit gehoord.

 
Van de mm9750 heb ik nog nooit gehoord.
Als het een Nokia 9750C is dan is het een Viacces kabelontvanger, en aangezien Viacces door geen enkele kabelprovider meer wordt gebruikt heb je aan het ding niets meer.

Misschien nog voor een onderdeel of zoiets.

 
de 9750 is er ook gewoon,

is een grijs met zwarte doos van Nokia.

een gewone seca/mediaquard doos dacht ik.

 
Bedankt voor de info.

Ik heb als 2e ontvanger dus de Nokia mm9500.

Hier in heb ik noonemanit12 : Versie 1.2 voor Nokia 9200/9500/9600 en Dbox1 in gezet. of kan ik beter dvb2k-nom13hpower : Versie 1.3 voor Nokia 9200/9500/9600 en Dbox1 er in zetten?

Heb nu geen beeld meer op ned 1,2 en 3.

Of is er een ander paket wat ik er in moet laden?

Ik las ook iets van cam ombouwen, is dit goed te doen en wat zijn de voordelen.

m.vr.gr.

ikkesat

 
de 9750 is er ook gewoon,
Nou de 9750S kan ik niets over vinden niet met Google en niet bij Nokia je vergist je toch niet met de 9650S.

http://europe.nokia.com/A4144528

Over de 9750C is genoeg te vinden niet bij Nokia (misschien te oud) maar op het net.

Ben ik nu :stupid: geef anders eens een link.

 
Met die software op je 9500 kun je Ned1,2,3 gewoon ontvangen.

Als je op de blauwe knop drukt en dan op 6 voor tuner, krijg je onderin een balk te zien die aangeeft hoe goed je signaal is.

Hoe ver slaat die balk uit ?

Doe dit dus wel als je op een van de genoemde zenders staat.

Als ie verder als halverwege uitslaat, zou je een OK ontvangst moeten hebben.

Is dat het geval, druk dan eens op toets 9.

De ontvanger gaat dan kijken welke programma's er allemaal op die transponder zitten, dat duurt heel even.

Hierna krijg je een lijst met programma's te zien.

Je kunt nu op 1 van die programma's gaan staan met de de knopjes onder en boven de OK knop, en dan op OK drukken.

Nu moet je te zien krijgen wat er op dat programma uitgezonden word.

Is dat het geval, dan kun je nogmaals op OK drukken voor verdere opties.

Optie 3 is meen ik replace, oftewel vervang het programma in je programma lijst waar je op stond voor je begon, door het programma waar je nu naar kijkt.

Dit kun je dus een aantal malen doen tot je weer een werkende lijst hebt.

Ik ga er dan wel van uit dat je kaart OK is.

Is je kaart niet OK, dan zie je naast de programmanaam behalve een T (die aangeeft dat teletext beschikbaar is) ook een S voor scrambled (gecodeerd) staan.

Dat betekent dan dat je kaart dus niet OK is.

Succes.

 
Ok, ik zou vanavond eens even kijken.

Heb wel beeld op BVN en op nog z'n 1170 kanalen.

Dus zou NL1, 2 en 3 het ook moeten doen.

Als mijn kaart defect is wat is dan de beste optie.

groeten,

 
Ok, Als mijn kaart defect is wat is dan de beste optie.

groeten,
Ja defect of door Canaldigitaal uitgeschakeld.

Als hij defect is dan de oude eigenaar opsporen en een nieuwe kaart aanvragen bij CDS, als de kaart uitgeschakeld is door een achterstand in de betaling dan zal het wel anders worden.

 
Heb hem een poos geleden voor weinig overgenomen van iemand.

Dus zal wel geen abbo meer op zitten.

Maar de nederlandse zenders zou ik toch moeten kunnen zien?

 
Ja als hij niet uitgeschakeld is zouden de NL kanalen moeten werken op die kaart.

Ook kan het zijn dat de kaart lang niet geupdate is dan zou ik de box met de kaart er in een nacht aan laten staan op een NL zender misschien gaat hij dan updaten.

Maar dat weet ik niet zeker wel weet ik dat Irdeto 2 veel updates moet hebben, misschien weet een ander wat het beste is.:drink:

 
Heb nu en ander probleem.

Was bezig met update toen liep alles vast.

Nu knippert de display met de tekst B20Uns

En geageerd nergens meer op. (via seriele poort)

kan ik via de scsi er wel in of heb z'n BDM interface nodig.

((BDM ??? wat kan ik hier mee??? ))

Wie kan mij helpen?

groeten

 
Ben er al achter. (ff door gezocht)

Heb dus een BDM nodig.

Kan ik bestellen bij ééne Willem.org.

Dan kan ik hem weer aan de gang krijgen.

groeten

 
Als je er via de SCSI wel nog in kunt, heb je kans dat je daarmee gewoon weer de firmware er op kunt zetten.

Als de bootloader zich echt verslikt heeft, dan heb je inderdaad een BDM interface nodig. Willem.org is een goed adres, daar bestelden de meesten van ons vroeger ook altijd dit soort dingen en programmers etc.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan