TV Vlaanderen pakket weg, maar toch niet echt?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Hebben meer mensen hier last van?

Sinds een paar dagen kreeg ik in mijn boeketlijst opeens een tweetal "removed services" te zien. Toen ik deze selecterde bleek het één en ketnet/canvas te zijn. Er stond dus we "removed service" maar ze gaven gewoon beeld en ook het logo.

Toen maar eens voor de zekerheid in m'n TV Vlaanderen bouquet gaan kijken en ja hoor, alle daar aanwezige zender geven een "removed service" terwijl ze wel gewoon aanwezig zijn.

Je kunt dus alleen niet meer zien welke zenders dat het zijn.

Als je een zender selecteerd en je kijkt er naar bijv. ketnet/canvas, krijg je ook mooi de tijd en de epg (now/next) te zien maar daar waar de zendernaam normaliter staat bevindt zich nu de tekst "unknown service".

Derhalve de bekende vragen:

1.) Zijn er nog meer mensen met die probleem en zoja draaien die ook Gemini 3.30 of andere firmware?

2.) Iemand enig idee waar dit euveltje vandaan komt en hoe dit op te lossen is aangezien een nieuwe transponderscan niet helpt?

3.) Of is C+ gewoon weer aan het klooien?

 
als ik pli flubber laat scannen op de tv vlaanderen transponders vind hij niets nieuws....dus daarin gaat het goed. als de naam al anders is ziet hij het als nieuwe zender...

groeten opeltje

 
BlackTiger,

Ik heb het zelfde gehad, ik gebruikt CCcam en joske-settings.

Ik heb gewoon weer de joske-settings gedownload en het probleem was weer weg.

Dick

----------------------------------------------------------

>>>> Nooit te oud om te leren! <<<<

 
@Opeltje: Maar betekent dit dus dat jij hetzelfde probleem hebt of staan bij jou gewoon de zendernamen?

@Daktary: Ik heb mijn eigen settingslijst er in zitten, maar vind het vreemd. Ook gezien de kleine storingen bij de installatie krijg ik voorzichtig de indruk dat die 3.30 toch niet helemaal 100% is en iets te vroeg uitgebracht.

Maar je tip is niet slecht, heb er zelf ook kort aan gedacht maar was toen van mening dat hij het toch wel weer veranderen zou. Doch da's eigenlijk dom gedacht want nooit geschoten is altijd mis en voor hetzelfde geld blijft het wel gewoon lekker er in staan, dus ga ik zeker proberen, bedankt voor de tip!

 
Ah oke, dan ligt het vermoedelijk toch aan de nieuwe Gemini, want ik zie ook nergens anders iemand over dit euvel klagen.

Dan gebruik ik het advies van Daktary en zet de zenderlijst er nog eens opnieuw in.

 
Nee, het ligt niet aan gemini maar hoogstwaarschijnlijk aan de encoder die gebruikt wordt, intussen is hij, geloof ik, weer helemaal bij.

Ik had dit probleem op een DM7000 met Pli-G , een dbox2 met neutrino erin, een D-box2 met een enigma versie en op mijn VDR apparaat (ReelBox), die ging ook telkens de fout in door de naam aan te passen.

 
Nou bij mij is hij blijven staan op unknown servers, maar toen ik gisteren nog eens ging kijken in de grote lijst, zag ik de zenders er wel weer bij staan.

Dus heb ik m'n TV Vlaanderen bouquet leeg gemaakt, en de zenders -met- naam er weer in gezet en nu is het goed.

Ik heb zo'n vermoeden dat dit ook wel eens gelegen kan hebben aan de overgang van de bouqetnaam CanalDigitaal (of Canalplus) naar TV Vlaanderen. Deze laatstgenoemde stond namelijk eerst niet in mijn lijst toen ik de zenders er in zetten (aantal maanden geleden).

En nu was hij er wel. Maar volgens mij is hij er al langer dus waarom het dan plots mis ging en ook net toen die Gemini erop kwam blijft me toch een beetje een raadsel.

Misschien inderdaad een encoder hickup ofzo, in elk geval ben ik bij dat het weer opgelost is en de zendernamen weer goed weergegeven worden.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan