SMS 124 moppen afmelden!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Beste mensen.

Sinds korte tijd krijgt m'n vrouw dagelijks 1 of meerdere mopjes op haar telefoon terwijl ze zich daar niet voor opgegeven heeft.

De dochter heeft wel zitten spelen ermee, maarja die weet niet meer hoe ze het geactiveerd heeft en ik kan in de gehele menustructuur ook geen optie voor smsmoppen of dat soort diensten terugvinden.

Nadeel is nu wel dat het beltegoed fijn snel naar onderen vliegt terwijl de moppen die je krijgt ook nog eens bijna alleen moppen met een baard betreft.

Weet iemand hoe ik dit er weer af krijg? Ik heb al eens op de site van smsafmeldservice gekeken, maar daar staat 124 er niet bij.

Wel op 2 andere forums, maar daar bleek het ook een ontbeantwoorde vraag te zijn van iemand die er last van had.

Iemand enig idee hoe dat uit te schakelen? Een SMS met Mop UIT naar 124 gaf als resultaat dat de service tijdelijk unavailable was.

 
even de belprovider op de hoogte stellen poesz..

die doen er graag wat aan.

 
SMS nummer 124 is wel erg kort en dat zou je niet beschikbaar melding kunne verklaren.

Is het niet 0124 ?

Dat kun je vermoedelijk wel zien aan de afzender van die troep.

Iedereen zij gewaarschuwd voor dergelijke SMS dieven.

 
Nee het is inderdaad 124 maar inmiddels ben ik er achter. Het blijkt een infodienst van Tele2 zelf te zijn. Volgens Tele2 staat dit infodienstnummer ergens op de simkaart en stuurt het uitsluitend een sms indien het vanaf het toestel aangevraagd wordt.

Verder blijkt het geen aan/uitschakeldienst te zijn doch slechts een dienst op afroep. Bij afroep krijg je 1 sms en verder niets meer tenzij je de funktie weer gebruikt.

Nu heb ik hier voor de vrouw een Nokia 1100 en ik heb ook bij de Vodafone (toen nog Libertel) klantenservice gewerkt dus weet zeker wel het een en ander van Nokia's en op gsm gebruikte menustructuren, maar ben toch deze 124 nergens tegen gekomen.

Of ik moet hem al eerder gewist hebben, maar dan moet het via een sneltoets nog ergens onder zitten.

Vermoedelijk heeft de kleine tijdens het spelen van Snake dan die combinatie gebruikt. Bij Tele2 konden ze me niet zeggen waar in het telefoon het precies zat, het nummer zou op de simkaart staan en van daaruit geactiveerd zijn.

Dus tja.... wie het weet mag het zeggen.

Wel begrijp ik nu waarom een mop stop een "service unavailable" gaf, omdat het geen aanmeld/afmelddienst is.

Van de andere kant blijf ik van mening dat een telefoonoperator dit soort infodiensten moet kunnen blokkeren voor je als je daarom vraagt, zeker als het eigen infodiensten betreft.

 
Nou toch nog een welkome aanvulling.

Tegen verwachting in belde ons vanavond toch nog een service medewerker. Hij had een en ander nagegaan, probeerde mij nog eens duidelijk te maken dat het op afroep werkte, doch kon ook niet verklaren hoe het kan dat wij niet van het opvragen hiervan wisten, noch dat ik het als voormalig Libertel medewerker totaal niet in de menustructuur kon terugvinden.

Het voorstel was om de gemaakte kosten terug te boeken, het betrof hier gelukkig slechts een beperkt aantal berichten en het afgetrokken beltegoed wordt bij ons weer erbij geschreven.

Da's toch heel netjes van ze, en toch ook wel een goede service van Tele2 en dat mag ook wel vermeld worden lijkt me dan!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan