Irdeto2 update met Nokia 9500

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Na het wegvallen van de page en echostar ontvangers heb ik ik aan een paar oude mensen de nog op de plank staande Nokia9500 weggeven maar helaas krijg ik geen update van de kaart binnen. Heb het een en ander al geprobeerd maar allemaal tevergeefs. Na de kaart weer geactiveerd te hebben blijft het beels plusminus een week. De firmware die er in zit is het volgende:

Nokia 9500, dvd2000 nom1.3h, Originele Cam module

Heb ook nog een Amon 2.2 module liggen maar ook hier geen update.

Weet iemand of ergens ook een instelling hiermee te maken heeft.??

 
Het zou misschien aan de Noonemanit instellingen kunnen liggen, maar ik heb een 9600 (niet meer aangesloten) en weet ook niet meer hoe dat nu bij een 9500 zit. Misschien Mas3 wel, die had nog zo eentje geloof ik.

Feitelijk zou het moeten kunnen, kennis van me heeft een Humax 5400 en die werkt ook met een Irdeto2 kaart in het interne slot en heeft geen problemen en nogwel met firmware van een aantal jaren oud.

Wat met de Humax met oude firmware kan, zou met de 9500 toch ook moeten kunnen lijkt me.

 
Ja inderdaad ik zal eens op zoek naar wat oudere firmware en eens kijken wat dat doet. Heb ook al wat verschillende dvb software erin gehad maar dat maakte weinig uit. Trouwens wat ben je toch alles gauw vergeten want moest echt diep nadenken hoe het een en ander geprogrammeerd moest worden. Tjonge jonge je word een ouwe jonge..

 
Hoera hij werkt weer.

Heb nog wat oude software gevonden en zie daar alles weer ok.

Boot: BD200uns

Firmware: DVB2000 V1.82.1 (22.11.2000) van Uli H. (origineel)

Settings en Kanalen weer ingeladen en opgestart.

Irdeto2 kaart erin en na 45 seconden weer beeld.

Een goede vervanger voor de uitgeschakelde page en dsb ontvanger dacht ik...

 
Heb de software nogmaals vervangen omdat de eerder vermelde soft. toch wat problemen geeft met opstarten en happerend beeld.

Firmware: DVB2000 V1.84.7 (24.12.2001) van Uli H. (origineel)

Update OK

En verder geen problemen nog kunnen vinden..

 
Nou kijk eens aan, dat scheelt dan toch alweer. Bedankt nog voor het vermelding van de firmware versie.

Toch handig als een mens eens wat van die oudere firmware bewaard.:)

 
Ik krijg ook nog regelmatig mensen die problemen hebben met updates. Ik zet daar DVB2000 beta 6.bin op en dan gaat het niet meer mis.

 
Ah kijk, nog een oplossing erbij, fijn om te weten, bedankt voor de aanvulling MrBeam!

 
Ik krijg ook nog regelmatig mensen die problemen hebben met updates. Ik zet daar DVB2000 beta 6.bin op en dan gaat het niet meer mis.
Heb met opzet wat oudere firmware gezocht omdat de beta versies van de dvb serie nogal traag waren met zappen en dat is een stuk sneller met de wat oudere.

Maar toch fijn dat we iets achter de hand hebben MrBeam.

 
Help!!! Al jaren bezit ik een Nokia 9200? of 9500? -het typenummer staat niet op de kast zelf- met Dr. Overflow. Sinds enkele maanden werkt mijn originele (betaalde) Irdeto 2 kaart niet meer. Het heractiveren van de kaart lukt niet. Alleen FTA BVN en andere FTA-ers kijken houd mij niet geheel op de hoogte. Wie kent dit probleem? Bij voorbaat dank voor een oplossing!!!

Vraag 2: Op een even geleende Strong SRT8000 werken de CanalDigitaalkanalen, er zit een officieele seca-kaart in, alleen als deze Strong is doorgelust, dus de parab-antennekabel in de Strong en de LNB-out aan de bovengenoemde Nokia welke dan perse op BVN moet zijn afgesteld. Ra ra hoe kan dit zo zijn. Wie het weet mag het zeggen, voor het doorgeven van dit weten zal ik hem of haar heel veel dank verschuldigd zijn...

Ben benieuwd.... groetjes en in afwachting, Anton J.

 
2:

Niet zo moeilijk.

Er staat in het menu ingesteld dat de LNB niet gevoed moet worden,

Of:

In de strong is het onderdeel LNBP..... , welke vlak bij het tunerblikje op de print zit defect.

Dat onderdeel stuurt de voedingsspanning (en eventueel de 22KHz) naar de LNB.

Maar wanneer er een externe ontvanger word aangesloten, word de interne voeding van die strong uitgeschakeld en die van de externe ontvanger doorgeschakeld.

Je strong kan dan meekijken met de satelliet band die de externe ontvanger gekozen heeft.

Voor de NL kanalen is dat meestal Horizontaal Hoog, zeker ook voor BVN.

Je zal zien dat de regionale kanalen dan niet te ontvangen zijn.

Want die zitten Vertikaal Laag.

 
Beste Mas3, Heb je bericht gelezen. Ik zal trachten het een en ander te verwerken en morgen de kast open te schroeven of in het menu de LNB instelling bij te schaven... Voorlopig begrijp ik nog niet alles van je verhaal maar misschien komt dat nog. (Yoda zou zeggen: hij weet weinig van veel...) Als je het goed vindt kom later op dit geheel nog terug! Voorlopig dank, Anton J.

 
Het probleem met de Irdeto2 kaart klinkt mij vaag bekend in de oren. Volgens mij heb ik ooit vernomen dat deze kaart met andere firmware (software) in de ontvanger vermoedelijk wel werkt.

Misschien heb je deze software daar al in zitten, dat is echter niet bekend aangezien je niet aangeeft welke software er in zit.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan