De DM500 namaak in Belgie

satelliet

Active member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
228
Waarderingsscore
0
Punten
0
Vanmiddag liep ik even bij de Belgische Dreambox distributeur binnen om een slechte LNB te claimen, tja valt wel eens voor hé.

De gesprekken gingen over de conclusies die de Belgische namaak importeur van de DM500 neergelegd zou hebben bij het Belgisch gerecht, betreffende het invoeren en verdelen van duizenden namaak Dreamboxen, 't zou wel tot 20.000 stuks oplopen.

Deze arme jongen (de namaak invoerder) vraagt zich af waar de Dreambox gemaakt wordt en waarom er geen serienummer op de boxen staat.

Hij verwijt Dream dat ze geen software op de box zetten en dat hij daarom genoodzaakt is om piraat software op de box te zetten. (Grmpppff WOEHAHAHA)

Dit heeft dan wel het voordeel dat je via zijn subdealers gratis naar betaal tv kan kijken (deze zullen dus servertjes draaiend hebben).

Verder zou hij de officiele distributeur een "ambetant klein spelertje" noemen op de satelliet markt die zijn "Imperium in België komt verstoren".

Wat niet onbelangrijk is, hij maakt melding aan de rechtbank van het topic "gedupeerde kopers België" op het s**4**l forum ... dus die malafide gast leest hier mee.

't Schijnt dat hij een beetje op Einstein zou lijken, zo met een hoofd zijwaartse gecrepeerde haartooi.

Wie zou het zijn, vraag ik mij af.

 
De officiële boxen worden gemaakt ergens in verweggistan, Korea of Taiwan ergens aan die kanten. Serienummer heb ik niet op gelet.

Het klopt echter wel dat ze geen software meer op de box zetten terwijl in de handleiding wel staat dat die er op zou zitten, dus v.w.b. de software is Dream Multimedia zelf ook wel verantwoordelijk dat er alternatieven op gezet worden. Zo lachwekkend vind ik dat dus niet.

Ik weet niet wie de officiele distributeur in Belgie is, maar die van Nederland was ook erg klein, de huidige geloof ik nog steeds, maar da's geen argument om namaakboxen in te gaan voeren.

Tja en dat handelaren meerdere forums nakijken is logisch, op de forums is immers de interessante info te halen, welke soft werkt goed, welke niet, welke emu is handig, allemaal iets waar de handelaren iets mee kunnen.

Ik weet niet wie het is, maar ik weet wel dat ie een behoorlijke claim kan gaan betalen als Dream Multimedia in de rechtszaak mee gaat doen.

Voor de klanten is het wel leuk natuurlijk, geen garantie, maar de doosjes kosten dan ook maar 130 euro. Prima Chinese namaak.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan