dreambox 7025 + twintuner funktie

J

John100

Sinds kort heb ik de dreambox 7025 en die met moeite aan de praat gekregen.

Hij werkt nu naar behoren incl de HD opname.

Ik heb nog een probleem:

Ik kan niet naar de ene zender kijken en de andere opnemen.

Aleen opnemen gaat wel doch bij schkeling naar een andere zender krijg ik de melding dat er geen tuner vrij is.

Heb een TWIN LNBF en er lopen twee kabels naar de box.

Wie kan mij verder helpen hoe ik de tuner verder moet instellen.

Heb al vanalles geprobeerd doch zonder resultaat.

Alvast bedankt

John

 
ik ben in het bezit van een dreambox 7025 ik kan der niet mee opnemen en dat was wel de bedoeling omdat ik met een twintuner naar het ene wil kijken en het andere wil kijken ook opnemenvia de timer is waardeloos heel af en toe werkt het maar over het algemeen gaat het niet. zelfs niet als ik opneem wat ik kijk.

 
Ik heb beide threads even bij elkaar gezet en de titel ietwat aangepast.

Dit omdat jullie eigenlijk beiden met hetzelfde probleem zitten.

 
Heb ook een 7025 maar nu perfect werkend.

Als er geen tuner vrij is kan dit verschillende redenen hebben, de meest voor de hand liggende is, dat je twee full satilietscans moet uitvoeren, en dit doe je dus met tuner A en nog eens met tuner B.

Zorg dat op beide tuners dezelfde signalen (satelieten) zitten.

De scans en de eventuele Disecq instellingen, kan je in de Setup Wizard

van de 7025 afzonderlijk defineren.

Ga naar Menu>instelingen>Startwizard

Zet eerst voor tuner A uw Disecq instellingen juist, en doe vervolgens een scan. De wizard brengt je dan naar tuner B.

Let wel hier kan je dus alleen een scan doen indien er LNB,s op deze tweede tuner zijn aangesloten.

Indien dit niet het geal is, beslist de wizard de tuner B door te lussen naar

socket A (dus tuner A) en KAN JE NIET SCANNEN.

Hierdoor heb je een tuner te weinig, en kan je dus ook niet simultaan opnemen

van een andere willekeurige zender.

Een andere reden kan ook zijn als je van verschillende transponders

streamt via de webinterface, kan het ook zijn dat voor bepaalde zenders geen tuner meer vrij is.

Ik kan nu momenteel zonder problemen van twee eender welke zenders op

de Hotbird en Astra satelliet opnemen terzelvertijd nog naar een andere

zender kijken, en dan nog eens wia streaming nog en andere zender bekijken.

Er is op dit ogeblik nog steeds een probleem met het geluid van de videostream die via de LAN wordt verstuurd, als ik het goed voor heb

zijn er nog mensen die hiervan op dit board melding hebben gemaakt.

Ik hoop met mijn uitleg jullie een beetje verder te helpen.

 
klopt wat er gezegd wordt maar toch kreeg ik de berichten dat ik geen vrije tuner had. Nu bleek echter dat er een drukfout op de tuner stond want de input was de output en de output de input toen werd het wel beter ik heb 1 tuner rechtstreek op de astra en de ander is gesplitst naar hotbird en astra maar het probleem zit hem in het feit dat je de schijf niet leeg kan maken als je iets opneemt en je hebt het gekeken dan doe je delete van het programma, maar dat delete verwijderd wel de tekst maar niet het geheel van de schijf. dus opnemen is slecht nog

 
ja xga klopt met schijf initialisatie wordt het geheel ook geformateerd maar als je dat niet doet dan ziet hij de schijf als leeg terwijl die vol staat

Dus ja als je het maar weet is het geen probleem. maar dat formateren duurt dan te lang. dus is foutje in de software

knutselsmurf

 
bij deze kan ik melden dat de 7025 dreambox nu goed werkt, ik heb de nieuwe gemini 2 software der in en de CC cam 1.7 het opnemen gaat goed ook al kijk je naar een andere zender. Het probleem zat inderdaad in de software, daar de harde schijf niet op de goeie wijze werd herkend. Ook het leegmaken ging niet, het leek wel zo dat het gebeurde want de freespace die hij weergaf klopte niet met wat het in werkelijkheid was. Met de ruggesteun van BLACK TIGER is het allemaal toch weer voor elkaar.

Kortom probleem opgelost,

groetjes

smurf

 
hoe zit het disecq hoe moet ik die intelingen doen met een lnb met twee uitgangen al vast bedankt groetjes

 
Als je 1 lnb hebt met 2 uitgangen vermoed ik toch dat je geen diseqc nodig hebt want dan heb je een dual lnb, dus 1 lnb geschikt voor 2 ontvangers.

Tenzij je het verkeerd zegt, en er maar 1 kabel vanaf de lnb komt maar het een lnb is met in feite 2 lnb's ingebouwd, een zogenaamde monoblock.

De instellingen voor diseqc kun je in het menu doen, bij Gemini bij lnb configuration bijv.

Doch start a.u.b. voor je eigen vragen een aparte thread door op "new thread" te klikken dan blijft het ook overzichtelijk.

 
Ik zie net dat ik iets overzie het gaat hier over de twintuner funktie.

Dan komen er dus inderdaad 2 kabels vanuit de lnb elk naar 1 ingang van de Dreambox.

Maar dat werkt niet met diseqc volgens mij. Misschien dat iemand anders daar nog wat zinnigers over kan zeggen.

 
Hier een vraag over de Dreambos 7025+

Ik heb het zelfde probleem die Smurf en John100 ook hadden, dat is naar de ene zender kijken en de ander opnemen.

Ik hen de Dreambox eerst met een nieuwe image geupdate dat is de Pli-enigma2-iolite

vrijgegeven 1 januari 2008

Deze was heel mooi om te zien maar nog niet de ene zender opnemen en de ander kijken.

Daarna de image Gemini2-v3-20 ook heel mooi werkte nog gemakkelijker ook kon ik gemakkelijk de regionale zenders zeer makkelijk inlezen maar voor de rest hetzelfde probleem.

Ik had de oplossingen voor Smurf en John gelezen om de kanalen op tuner 1 en 2 apart in te lezen en ik dacht dat dit is gelukt, maar het probleem is niet opgelost.

Ik hoop dat Black Tiger mij kan helpen en natuurlijk is elke tip van wie maar ook zeer welkom

Ik heb 2 aparte ingangen omdat ik 2 losse LNB-s heb voor Astra 1 en Astra 3 met DiSEqC s

Ik be begonnen met Inverto 7000 deze bevalt erg goed geen enkel probleem met naar de ene zender kijken en de ander opnemen

Maar nu heb ik sinds anderhalve maand de Dreambox erbij en nu wil het niet helemaal lukken.

Ik hoop dat deze vraag niet te lang is geworden

En dat jullie mij willen helpen..........

Daarna

 
De vraag is niet te lang hoor, ik ben zelf ook nogal eens lang van stof dus da's geen probleem.

Doch het is beter dat iemand met een 7025 deze vraag beantwoord. Ik het zelf namelijk geen 7025 maar een 7020 en aldus geen ervaring met het twin-tuner gedeelte en dus ook niet hoe je dat in zou moeten stellen.

Maar er zijn nog deskundigen genoeg aanwezig dus hopelijk geven die snel een passend antwoord.

 
Tja , eigenlijk is bij mij hetzelfde probleem opgetreden. Als ik op tuner 1 ( vaste opstelling ) opneem , ging ik ervan uit dat de dream vanzelf bij kijken naar andere prog`s naar tuner 2 ( draaibaar )zou schakelen. Dit gebeurt dus niet......

Ik heb de pli-iolite , en tuner 1 ingesteld voor astra 19 en 23 , op tuner 2 draaibaar.

Is het niet zo dat als ik een zenderlijst download, dat ie automatisch onder beide tuners komt te staan ??

Erik,

 
Oei dat zou wel eens goed kunnen, ik heb zelf geen 7025 dus daar heb ik niet over nagedacht en kan daar ook helaas geen antwoord op geven.

Ik wist niet eens dat je het op zo'n manier apart voor elke tuner kon instellen.

Dus zullen we even moeten wachten op iemand die meer benul heeft van de 7025 om je daarmee te helpen.

 
Kom op satvrienden ( met kennis van de 7025+ ) tips , we willen kijkenkijkenkijken.

:biggrin::biggrin::draai::draai:

 
@Snelle opa

Is het opgelost ondertussen? Wat ik niet begreep is of je van je diseqc 2 kabels hebt naar je dreambox ttz naar elke tuner 1.

@Satmanerik

Nee de zenderlijst is per tuner en wordt dus niet automatisch overgeladen. In uw geval zou ik met verschillende bouquets werken zodanig dat je weet op welke tuner je gaat zitten.

Je kan in de instellingen van je dreambox normaal wel kiezen welke tuner dat je wil gebruiken dit is dan alleen nodig voor je zenderlijsten te maken.

 
Het werkt hoor, heb tijdens schakelen niet genoeg tijd genomen om op het bijdraaien van de schotel te wachten. Oepss.:shocked:

satmanerik added 1 Minutes and 4 Seconds later...

Het werkt hoor, heb tijdens schakelen niet genoeg tijd genomen om op het bijdraaien van de schotel te wachten. Oepss.:shocked:

Trouwens maar 1 x een volledige scan gedaan, hoeft ( volgens mij ) niet per tuner. Mits je misschien zonder zenderlijsten werkt.

 
Laatst bewerkt:
Nog even een vraagje van mij om het allemaal nog even een keertje langs te laten komen, in het duidelijk.

Ik heb deze week een DB 7025+ aangeschaft en vandaag ermee aan het installeren gegaan en de nieuwe ronaldd image geinstalleerd, met cccam erbij.

Wat voor-info: Ik heb een 80cm schotel met Twin Duo-LNB erop voor de Astra 1 & 3. Vanaf daar gaat nu 1 coax naar de woonkamer (waar de 7025 staat) en 1 coax naar de keuken.

Dan het volgende (correct me if i'm wrong)

Ik ben er inmiddels achter dat wanneer ik de volledige pvr functie wil gebruiken van de dreambox (twintuner functie) dat ik dan beide coaxkabels naar de woonkamer moet leggen. Als ik alles logisch beredeneer, moeten dan dan beide coax kabels in tuner 1-in en tuner 2-in gedraaid worden.

Dan blijf ik natuurlijk zitten met de volgende vraag:

Hoe krijg ik nu tv in de keuken als die coax naar de kamer wrdt geleid? Kan ik dan de tuner 1-out gebruiken? Of moet ik dan een Quad Duo-LNB aanschaffen?

En nog een vraag:

Wat is het nut als ik de tuners doorlus (van tuner 1-out naar tuner-2 in) ?

Alvast dank voor het lezen en eventueel antwoorden!

Mocht ik erge fouten in mijn denkwijze hebben, dan graag tips, mijn dreambox kennis is pas een week oud. :)

 
Hoi VinceNL, welkom op het satellite FUN board.

In onze FAQ sectie heb ik een verhaaltje (klik!) gezet over de verschillende LNB's en hun mogelijkheden.

Maar zo te zien snap je het aardig.

Voor wat betreft de doorlus aansluiting op een satellietontvanger, daar zit (uiteraard) een addertje onder het gras.

Over het algemeen is het zo dat wanneer je de ontvanger die daarop aangesloten is aanzet, deze de controle over de LNB krijgt (lees dat bovenvermeld verhaaltje even daarvoor).

Het maakt daarbij niets uit of het om een externe ontvanger, of de 2e tuner gaat.

Dat is geen probleem als je naar dezelfde band op dezelfde satelliet wil kijken, maar ik vermoed dat je liever geheel onafhankelijk van elkaar zou willen kijken.

Dan ontkom je dus niet aan een quad versie van de LNB die je nu hebt, inclusief het leggen van 1 of 2 extra kabels (ik zou zelf gelijk de 4e kabel naar de meterkast trekken).

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan