Aanschaf twijfeling DB7025

D

Doelie

Beste allen,

Vandaag maar eens besloten om lid te worden op dit informatieve forum!

Ik wil op korte termijn een DB7025 gaan aanschaffen maar ik twijfel nog zo, mede omdat ik aantal vragen niet beantwoord kan krijgen (zie hieronder)

Wie kan mij helpen om mijn vragen te beantwoorden????

- De DB7025 heeft een twintuner, ik heb maar 1 kabel vanaf mijn schotel (dubbele LNB) naar de huidige ontvanger lopen, is dit voldoende om dan te zappen en op te nemen?

- Wat is een DVB-C / T Tuner (die krijg je er gratis bij)

Ik zal vast meer vragen hebben, maar ik wil graag eerst deze beantwoord hebben voordat ik verder ga.

Beste mede forum-users alvast bedankt voor jullie hulp!

 
Van de Dreambox weet ik niet veel maar wel dat één kabel voldoende is als je altijd dezelfde zender kijkt en opneemt.

Dus als het de bedoeling is kijken naar NL 1 en RTL opnemen dan heb je een duo lnb nodig met twee kabels.

Het gedeelte over DVB-T en DVB-C is duidelijk uitgelegd op wikipedia.

http://nl.wikipedia.org/wiki/DVB-C

Dat zijn dus aparte tuners voor kabel en Terrestrial (in Nederland is dat KPN/Digitenne)

 
Hoi,

Ik heb een DB7025 en als je wil opnemen en naar iets anders kijken en zappen moet je iedere LNB aansluiten op een disecq. Dus je gaat er zo 2 nodig hebben en dus ook 2 coax'en naar je DB moeten brengen.

Zo heb ik het gedaan ik heb dus op beide coax dezelfde signalen.

cheers,

 
En werkt dat ook goed bloemkool1980? Gezien we hier ook al een thread hebben van 2 verschillende gebruikers die wel alles netjes aangesloten lijken te hebben, maar die het niet voor elkaar krijgen om naar een zender te kijken en een andere op te nemen.

Misschien kun je die een beetje helpen als het bij jou wel werkt?

 
Vertel eerst eens wat je bedoelt met dubbele LNB.

Is dat een LNB met 2 "koppen" ?

Of is dat er 1 met 2 uitgangen waarvan je er nu 1 gebruikt ?

Ik betwijfel het verhaal van aart44 waar het gaat om de twee Nederlandse zenders.

Meestal (ik weet niet 100 % zeker met die dreambox) is het zo dat je met 2 ontvangers kunt werken op 1 band.

Dat wil dus zeggen dat wanneer je met beide afstemt op Horizontaal hoog (zoals Nederland 1 en RTL (4) ), je geen problemen zou mogen hebben.

Ik zou niet weten waarom dat met zo'n dreambox anders is.

Maar wil je met deze installatie ( op dit moment nog !) zowel Nederland 1 als SAT.1 hebben dan gaat dat niet omdat SAT.1 nu nog op de Verticaal hoge band zit.

Voor zo groot mogelijke kijkvrijheid is het altijd raadzaam om er nog een kabel bij te toveren.

Wanneer je een LNB met 2 "koppen" hebt (of 2 losse LNB's) waarmee je naar 2 verschillende satellieten kijkt, dan pas komt bloemkool1980's DiSEqC verhaal aan de orde.

Afgezien van Black Tiger's kanttekening daarover.

Dus is mijn vraag nogmaals:

Beschrijf je huidige installatie nog eens zo gedetailleerd mogelijk.

 
Ik heb enkel maar op de ontvangst getest, ik heb momenteel geen harde schijf in men DB.

Zodra ik er 1 heb zal ik het vertellen of het werkt of niet.

 
Hoi,

Ik heb nu wel een HD in men Dreambox. Ik kan wel wel opnemen en iets anders kijken.

Maar als ik een zender opneem waar ik de TVV card voor gebruik kan ik niet naar een andere zender kijken binnen het TVV pakket.

Doe ik iets fout of kan zo'n encryptie module maar 1 kanaal decoderen?

 
Mijn 2e kabel naar mijn LNB is momenteel kapot en kan even niet het dak op. Ik heb nu als tijdelijke oplossing de 1e tuner met een kabeltje naar de 2e tuner doorgelust en in de instellingen aangegeven:"Doorgelust naar tuner A". Nu kan ik gelijktijdig opnemen van alle zenders, mits ze de zelfde polarisatie hebben en natuurlijk max. op twee transponders te ontvangen zijn. B.v. als ik opneem van, of kijk naar Ned 1, kan ik gelijktijdig opnemen van Ned2,3,RTL4,5 en 7. of alternatief van Ned2,3,Net5,SBS6,Veronica en tien. Omdat de eigen CanalDigitaal transponders de zelfde polarisatie (Horizontaal) hebben, heb je daar diverse mogelijkheden.

Eén en Ketnet/Canvas zijn Vertikaal gepolariseerd, dus daar heb je geen mogelijkheden tot combinatie met een Nederlandse zender.

De beste mogelijkheid is natuurlijk altijd twee kabels van een duo LNB (Eén kop en twee uitgangen). Dan kan je ook vertikale en horizontale transponders combineren. De restrictie van Max. twee transponders blijft ook in dat geval.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan