hoe moet het ???

2

299300

Hey,

Wie kan me verder helpen???

Heb een D-500s

Ben dank zij veel surfen en vooral Cobes zo ver geraakt dat ik een verbinding heb kunnen maken (dream-up), met een 0-kabel en een directe aansluiting op mijn router. Heb er Rel109-20060803 op en met Dreambox Edit2.02 de Joske Bouquets erop gekregen.

Dan geprobeerd met Dreamupdate, en daar krijg ik de melding dat de Keys op de Box zijn, maar ik krijg het niet aan’t lopen.

Moet er nog iets aangepast worden of mis ik nog software ???

Is dit de betere oplossing, of zijn er eenvoudigere wegen ????

Zijn er ergens sites waar de handelingen van A tot Z duidelijk uitgelegd zijn, en met de nodige downloads, trouwens wat hoort bij mekaar, of is alles universeel?? (Sjerom heb ik geprobeerd, maar dat is niet echt klaar voor me en de downloads werken niet)

Jullie site lijkt me meer “up to date”

O ja, mijn computer kennis gaat zo ver als aan en uitschakelen (dus niet te moeilijke taal J)

thanks

 
kijk hier eens http://dreambox.sjerom.com/ en ga naar het onderwerp dreambox voor dummies

sorry je bent er dus reeds geweest , maar heb je reeds een softcam geinstalleerd zo ja welke

 
Het ligt er maar aan wat je met de keys te zien wilt krijgen, als je daarmee het Nederlandse pakket bedoeld dan kun je dat al bij voorbaat vergeten want dat gaat niet lukken.

Dreamupdate doet volgens mij ook geen recente keys meer laden.

De firmware die jij er op hebt staan is trouwens nogal oud, 8 maart 2006 of als ik het anders om lees 3 augustus 2006, vermoedelijk nog een Hydra image ofzo?

Normaliter spreken wij niet over het ontvangen via keys want dat is illegaal, maar in elk geval zul je een emu moeten hebben zoals bijv. ccamd of mgcamd die dan weer de keyfiles kan uitlezen.

Als het goed is kun je deze via het menu downloaden en installeren, maar ik weet niet zeker of dat ook bij deze firmware lukt, aangezien er ook niet bij staat welke firmware het precies is, aan alleen een nummer hebben we eigenlijk niets. Een naam is beter.:)

De download op Sjerom werken inderdaad niet.

Dan je vraag omtrent of "alles" universeel is. Nou dat ligt er aan wat je met "alles" bedoeld. Als je daarmee keyfiles bedoeld, nee dat kan nogal eens verschillen, wel de SoftCam.key werkt op de meeste emu's dus die is wel redelijk universeel te noemen.

Maar nogmaals, de Nederlandse kanalen zul je er niet mee ontvangen.

 
oeps ben al overvraagd hier, softcams ... softcam.key, met wat krijg ik die erop?? met de FTP vean Dreambox Edit geraak ik niet verder dan de Joske setting, heb ik daar nog een ander prog. voor nodig? en moet ik dan in de Box nog iets aanpassen ( heb ergens iets gelezen over 'veranderen in root.camfs' )

 
o ja, waar kan ik een modernere versie van image vinden? en welke zijn aan te bevelen?

 
kijk eens rechtsboven hier op de site in site navigatie

 
Oftewel in onze eigen download sectie.:)

 
ben gemini aan't flashen, gaaat wel langzaam, maar ja...

klopt het dat ik na het flashen de voeding moet uitrekken en terug van nul moet beginnen??

 
flash programma netjes beeïndigen en dan de box nieuw opstarten.

en de box verder afvullen met softcams voor zover ze er niet in zitten.

 
Het klopt inderdaad dat je na het flashen de voeding even moet uittrekken, maar wel eerst zoals xgabox al zegt, eerst netjes disconnect klikken in het programmatje en exit.

Overigens gaat het met de seriele nullmodemkabel inderdaad erg langzaam, maar als je tevens de netwerkkabel hebt aangesloten en "use network" hebt aangevinkt (met de juiste ip adressen van dreambox en pc) dan gaat het een heel stuk sneller.

 
heb alles netjes gedaan :)

ccam plus ccam edit opgehaald, maar krijg error melding "socket error 10054,connection reset by peer" ????

met wat krijg ik dat erop ?

 
Waarschijnlijk staat er iets in de config van ccamd wat probeert een verbinding met een externe server te maken die dat weigert en de verbinding dicht gooit.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan