NOS heeft interesse uitzendrechten Eredivisie 2007-2008

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
De NOS heeft zich gemeld voor de uitzendrechten voor het eredivisie voetbal voor het seizoen 2007-2008 als deze uitzendrechten weer vrij komen als gevolg van een mogelijke overname van de televisiezender Talpa. De NOS wil de uitzendrechten voor het komende seizoen dan wel opgenomen zien in een meerjarig contract over de uitzendrechten. Dit lijkt technisch gezien niet realiseerbaar omdat de Eredivisie CV, waarin alle voetbalclubs vertegenwoordig zijn, voor het einde van dit jaar een nieuwe tender heeft uitgeschreven voor de uitzendrechten van het eredivisie voetbal vanaf het seizoen 2008-2009.

Het is volgens de Eredivisie CV echter nog te vroeg om te speculeren of de voetbalrechten voor het komende seizoen vrijkomen. Er zijn echter wel contractuele voorwaarden gesteld aan John de Mol waardoor het niet mogelijk is om de uitzendrechten tussentijds elders onder te brengen. Echter over de onderhandelingen die John de Mol voert over samenwerking dan wel overname van de zender TIEN zijn wil de Nederlandse mediamagnaat nog niets zeggen. Hierdoor is ook een mogelijke constructie van de overname nog niet bekend. Het is dan ook nog niet te zeggen over een mogelijke samenwerking met een andere partij binnen de voorwaarden van het met de ECV afgesloten contract voor de uitzendrechten van de samenvattingen van het Eredivisie voetbal zullen liggen.

Het is al langer bekend dat een groot deel van de Nederlanders de samenvattingen van het Eredivisie voetbal liever bij NOS Studio Sport worden uitgezonden. De kijkcijfers van het TIEN voetbalprogramma De Wedstrijden hebben vanaf het begin altijd lager gelegen dan de zondagavond uitzendingen van Studio Sport. Vandaag maakte het Algemeen Dagblad de uitslag van een enquête onder haar abonnees bekend waarin meer dan 90 procent abonnees aangeeft de samenvattingen van het Eredivisie voetbal liever bij de NOS ondergebracht te zien.

De NOS hoopt de uitzendrechten voor het eredivisie voetbal voor het komende seizoen voor een lager bedrag dan John de Mol jaarlijks betaald kan binnen halen. Tenminste als de rechter terugvallen naar de ECV. “Overigens zonder dat De Mol daarmee van zijn financiële verplichtingen voor de gehele periode van drie jaar zou zijn ontslagen. Overigens geloof ik dat een ontwikkeling als deze voor de KNVB als een totale verrassing is gekomen. Dat De Mol er tussentijds mee zou kunnen stoppen, ik denk niet dat ze over die mogelijkheid ooit hebben nagedacht” aldus de Jong vandaag in het Radio 1 journaal.

Bron: satplaza

 
Hahaha... ja ik kan me wel voorstellen dat de NOS daar interesse in heeft, die vonden het sowieso al jammer dat ze die niet gekregen hebben toendertijd dus die ruiken nu natuurlijk lont.

Maar ik ben eens benieuwd wie straks de nieuwe eigenaar gaat worden en wat ze met die zender gaan doen, want net die voetbalrechten trekken de nodige klanten en dat zullen ze waarschijnlijk dus niet zomaar de deur uit doen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan