Harddisk recording van Video met de MM9500???

F

foppo

Ik heb een scsi harddisk reechtstreeks op de scsi poort van de |MM9500 aangesloten. (DVB2000)

De disk wordt direct herkent en alles draait prima alleen krijg ik nu alleen audio op m'n schijf.

Ik dacht dat ik ook video op kon nemen of dacht ik dat verkeerd????

Weet iemand hoe ik MPEG2 Video van de MM9500 op de harde schijf kan krijgen????

 
Ik ben daar een jaartje geleden ook mee bezig geweest.

Je kunt met de nokia9500 +dvb2000 en harddisk "standalone" alleen audio opnemen. Echter als je je 9500 aan de PC knoopt, kun je met diverse programma's (bv Vgrabber) via de scsi poort beeld en geluid opnemen. Alleen is dit in het *.MPV formaat en heb ik helaas nog geen programma gevonden die het in *.MPG formaat omzet, zodat ik het op de pc af kan spelen of het op een video-cd kan zetten.

Misschien zijn er meer users die meer success hebben gehad met het omzetten?

greetz, Matrix

 
Aha, dan zijn we weer een stapje dichterbij, nu nog een programma zoeken die mpv kan inlezen / spelen / evt bewerken (foto's eruit halen etc)

 
Bij mij weten is Foppo niet veel wijzer geworden, is er nu echt niemand die hier ervaring mee heeft?

leom

 
Nou, volgens mij zijn al zijn vragen beantwoord.

Als ik het zo lees was zijn eerste vraag: Hoe neem ik video op met de hd rechtstreeks op de nokia.

Antwoord was: Kan niet.

En de tweede vraag was: Hoe maak ik er mpeg2 van. antwoord was: is het al.

Veder wordt er nog aangeraden de mm aan de pc te hangen en te grabben met vgraber.

 
Inmiddels beginnen er steeds meer decoders op de markt te komen met een ingebouwde (IDE) harde schijf.

Ik denk dat er straks wel een mogelijkheid komt om de data op die schijf over te spelen op je computer en dan ben ik precies waar ik wezen wil, gewoon nog even wachten dus....

 
In juni komt de nieuwe Nokia uit de opvolger van de 9800.

Hier zou een schijf van 40 gig inzitten.

En natuurlijk een scsi poort.

verder zouden hier nog veel meer dingen mee te doen zijn.

Ik wacht nog wel even inplaats van nu een Katrein te kopen.

gr Gideon

 
Heb nog enkele vraagjes daarover:

- Als je zo'n VPN stream op CDROM zet (iso9600), kan

je die dan op een DVD speler (samsung dvd 811) afspelen ?

- Als je een stream van meer dan 600MB hebt, kan je die

in stukken trekken ? (om bvb op verschillende CeeDees te zetten)

 
@Kirech

Over dit onderwerp is een tijd geleden op het Overflow forum een hele hoop geschreven, helaas is daar niets meer van over...:sad:

In het kort:

Om je opgenomen stream in een normale! dvd speler af te kunnen spelen (of Nokia met scsi CDrom) moet je die eerst

naar het VCD formaat converteren.(mpeg1)

DWZ dat je je opgenomen mpeg2 audio en video weer tot één mpeg2 file moet 'muxen' hiervoor staan op de Overflow site wel de juiste utils.

Deze mpeg2 file converteer je daarna naar een mpeg1 vcd file (de Panasonic encoder is hiervoor de beste)

Deze file zet je op een CD maar dan wel volgens de VCD standaard, de laatste Nero versies doen dit prima! de file simpelweg op een CDrom zetten werkt niet.

Op een normale CD past dan zo'n 74min beeld en geluid.

Let wel, Dit is allemaal wel zeer kort beschreven, op een PIII 500 kost zijn 5min film een uur computer rekentijd, en moet je rekening houden met de maximale grens van 2gig voor een file, verder heb je snel last van 'lipsync' problemen.

Direct mpeg2 op een cdrom werkt zeer! slecht aangezien de meeste huiskamer DVD spelers max op 4speed draaien, en je op deze manier niet de maximale mpeg2 bitstream kan halen.

en mpeg2 via de scsi op de Nokia werkt al helemaal niet.

Maar ach op een regenachtige zondag is het geinig om ermee te spelen, vooral cartoons doen het heel goed, deze duren gemiddeld zo'n 5 a 6 min en geven nog 'bewerkbare' files.

op een VCD passen zo'n 10-15 filmpjes, errug leuk voor de kids ff een ceedeetje opzetten ipv een videotje...:):)

Gr FranX

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan