problemen met ontvangen bepaalde zenders na flashen van de dreambox 7025

  • Topic starter johnsiebengewald
  • Startdatum
J

johnsiebengewald

Hallo,

ik ben nieuw op het forum en een leek voor wat betreft de dreambox. Dus petje af voor de mensen die hier wel verstand van hebben!! Ik heb gisteren mijn dreambox 7025 geflasht met nieuwe firmware 2.2 die ik van de dream-multimedia site gehaald heb . Echter nu kan ik bepaalde zenders niet meer ontvangen, oa sbs6,tmf en net 5.Tevens kan ik nu ook geen hollandse radiozender luisteren. Het lijkt net of de ontvanger de zenders niet kan vinden, want ze komen ook niet meer voor in mijn kanalenlijst. Weet iemand wat het probleem kan zijn? Ik heb al meerder malen de dreambox opnieuw geflasht, maar dat mocht niet baten.

Licht het dan aan de ontvangstsettings misschien?

Alvast bedankt voor jullie reactie!!!

 
Zelf gisteren nog aan het zoeken geweest.

Ik zie nu dat ik de zenders die op de frequentie 12.574GHz zitten met een symboolrate van 22.000 niet kan ontvangen. Weet iemand nu welke instellingen ik moet ingeven om deze frequentie te kunnen onvangen? Ik heb al geprobeerd handmatig de frequentie in te geven en dan de db zelf te laten zoeken echter zonder resultaat......

 
Ik zou je graag willen helpen, doch ik heb geen 7025. Wel een 7020 maar die draait niet met officiele firmware.

Geen idee wat er in jouw geval aan de hand kan zijn, misschien toch een bugje in de officiele firmware?

Er bestaat alternatieve firmware, zoals bijv. de Gemini voor de 7025 (niet in onze downloadsectie maar wel bij dreamboxworld.com) die schijnt er prima op te draaien.

Je zou dan ook middels DreamboxEdit een settingslijst in je Dreambox kunnen zetten zodat je zelf niet naar kanalen hoeft te zoeken.

 
Heb je de zenders in de zenderlijst staan, maar blijft het beeld zwart?

Als dat zo is, is het normaal dat je ze niet kan ontvangen met de officiele software van DMM. Die bevat geen softcam om kaartjes van Canaldigitaal te lezen. Dan zou je kunnen kiezen voor alternatieve software b.v. Gimini, Ronaldd of LT. In deze images kan je softcams downloaden, als je Dreambox op Internet is aangesloten. Bij de image van Ronaldd zit CCcam er standaard al in.Mijn ervaring is dat CCcam het beste werkt met een Canaldigitaal kaartje. En het kaartje moet met de chip naar beneden in één van de kaarlezers van de 7025.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan