Pace dvr G6

H

hellum

Hallo,

ik heb op een rommelmarkt in de buurt voor weinig geld een paar Pace DVR 500 ontvangers kunnen kopen (1x G4 en 4x G6) nu heb ik nog een paar vragen:

Kunnen er ook keys is,

is de ontvanger ook van andere software te voorzien,

is er ook een manier om hem SECA te laten spelen? (net als bij de Nokia's)

MVG. Gerard

 
Nee.

Nee.

Nee.

Sorry.

De G4 kun je sowieso niet meer gebruiken voor Nederlandse kanalen.

De G6 misschien nog wel (weet ik niet zeker), maar deze ontvangers zijn van de 0,8e generatie en echt serieus niet meer van deze tijd.

Overigens is er ooit wel een stukje software geweest waarmee je de ontvanger van software kon voorzien, maar alternatieve software is een heel ander verhaal.

 
die "andere software" dan wat kon je daar dan nog meer mee?

en heeft iemand die dan nog?

MVG. Gerard

 
Met die andere software kon je o.a. iets meer instellingen doen, volgens mij was er voor die G6 toen een optie om B-frames te enablen die je toen nodig had voor bepaalde Duitse zenders.

Het NL pakket gebruikt dit nu ook. De G4 ondersteunde dat al vanaf het begin niet dus dat is een "groen archief" ontvanger geworden oftewel een ontvanger voor in het milieupark.

Misschien dat de Pace dealer in Eindhoven (Bombeeck) die software nog heeft, echt veel extra kun je er niet mee.

 
Je gaat toch niet echt proberen die G6 nog te upgraden, waarschijnlijk staat de juiste software er al een aantal jaren in.

Maar de importeur heeft de software nog kijk maar hier,

http://satelliet-software.startpagina.nl/

Maar ik zou zeggen deksel van de kliko open en plof.

 
het leek me wel mooi als reserve. ik denk dat er sowiezo een bij is die dat niet heeft omdat er nog een Multichoice logo in het menu staat.

MVG. Gerard

 
die "andere software" dan wat kon je daar dan nog meer mee?en heeft iemand die dan nog?
Dat alternatieve software een heel ander verhaal is, daar bedoel ik mee dat ik daar nooit iets van gezien heb, en dat ik dus ook zeer betwijfel of dat bestaat.

Het stukje software om je ontvanger te voorzien van firmware is er dus wel en heb ik ook gezien.

Het enige dat ik daarbij ooit gezien heb, is de officiële firmware (die dus inmiddels achterhaald is) en ik meen iets dat bedoeld was voor zuid Afrika als ik me niet vergis.

Ik denk echt dat je met deze aankoop een gokje hebt gewaagd, maar hebt verloren; sorry.

 
Hier werken nog steeds 2 stuks G4

Het is niet de handigste ontvanger.

Af en toe moet je hem een paar schoppen verkopen, maar ze doen het nog steeds. Zelfs met irdeto2

 
dus als ik een irdeto 2 kaart koop kan ik die G6 ontvangers nog wel gebruiken, (ik weet dat nieuw onmogelijk is). kan ik die G4 direct weggooien?

MVG. Gerard

 
Die G4 kun je gelijk weggooien inderdaad want C+ heeft zaken zo gewijzigd dat die niet meer te gebruiken is voor de NL zenders.

 
en een irdeto2 kaart zijn er ook niet echt veel tekoop althans nieuw helemaal niet misschien kun je er nog 1 tweedehands op de kop tikken

 
En dan nog moet je goed opletten dat hij nog geregistreerd is, de overname is ook weer een hele procedure als je het goed wilt doen en verzekerd wilt blijven van beeld...

 
nou ja ik heb ook wel eens een seca 2 kaart overgenomen, is ook helemaal goed gegaan. dus dat zal wel geen probleem worden.

nu heb ik ook al drie van de 5 ontvangers voorzien van die andere software, die er volgens jullie vast al inzat. ik heb geen idee wat ze voor een vorige eigenaar hadden maar ze moeten wel heel erg lang in een kast hebben gelegen.

MVG. Gerard

 
Ik heb niet gezegd dat die software er al in zou zitten.;)

Doch met die Seca2 overnemen is toch weer anders als met Irdeto2 omdat C+ daar vanaf wil. Er zijn namelijk ook een aantal mensen die deze kaart verkopen terwijl ze niet meer te activeren is.

Vandaar mijn waarschuwing dat je effe test dat die kaart ook werkt.

Zou zonde zijn als je er eentje overneemt en ze blijkt dan niet meer geactiveerd te worden.

 
Dat de software er misschien al een aantal jaren in zou staan dat had ik gezegd.

Maar ok mooi dat het gelukt is maar je hebt nu een ander probleem, de ontvangers kun je niets mee zonder dat er een kaart inzit, nu wil je een Irdeto kaart kopen, wat ook te proberen is of hij werken wil met een goldkaart je zult dan geen beeld krijgen maar je kunt het pakket tenminste inlezen.

Een jaar of 4-5 geleden had ik ook 2 Pace G6 daar kwam mijn zoon mee aan van de camping en heb ze toen met twee goldkaarten werkend gekregen en hij heeft ze toen verkocht.

Nu werkt dat Irdeto 1 niet meer maar misschien kun je de Pace er mee voor de gek houden.

Hou er ook rekening mee dat er wel eens technische problemen kunnen optreden bij die oude dingen, en ja of repareren nog de moeite is moet je zelf maar uitmaken.

 
dit snap ik even niet, ik kan gewoon kijken zonder dat ik een kaart hoef te gebruiken. dat repareren van die oude dingen is gewoon tegen verveling, na mijn examen heb ik een lange vakantie.

wat is er eigenlijk dan zo anders aan het overnemen van een irdeto kaart?

MVG. Gerard

 
geeft het ook extra mogelijkheden als de cam zou worden uitgerust met een andere chip? of is dat echt onzin?

MVG. Gerard

 
Je kunt de Pace opstarten met een goldkaart ofzo, kijken is er niet bij, tenzij naar de FTA zenders, dus Free to Air.

Een andere chip in de cam maakt er alleen maar een allcam van en dat heeft tegenwoordig weinig zin bij mijn weten.

Wat er anders aan een Irdeto overname is? Nou het feit dat C+ van Irdeto af wil en nieuwe kaarten niet meer verstrekt worden.

Dan moet je dus echt weten of voor de kaart die je wilt overnemen, het abo nog betaald is en er geen opzegging heeft plaats gevonden, in elk geval dat de kaart nog geregistreerd is.

Bij kennissen heb ik het al twee keer meegemaakt dat ze een kaart gekocht hadden via internet die niet meer werkte.

Dus feitelijk is er qua overname geen verschil, maar je moet alleen wat beter opletten dat de kaart nog bij C+ bekend is en C+ bereid is de zaak over te schrijven want dat is ook niet altijd het geval.

 
Wel bij de les blijven hoor !

Irdeto ontvangers hebben helemaal geen blokkade als er geen kaart in zit.

Die doen het zonder kaart ook gewoon met de FTA kanalen, zoals het gewoon hoort.

Alleen wij Nederlanders zijn zo stom en gezapig dat we een provider laten bepalen welke vrije kanalen buiten haar pakket we zien kunnen (geen dus).

@hellum:

Dit geeft wel aan hoe erg verleden tijd deze ontvangers eigenlijk zijn.

Wij als jarenlange digi-kijkers zijn allang vergeten hoe te gek voor woorden het eigenlijk is dat we ons de wet laten voorschrijven, zelfs als er helemaal geen wet geldt.

Je kunt gewoon kijken zonder dat je een kaart nodig hebt.

Maar je keuze is dus wel extreem beperkt doordat de huidige uitzend-, compressie- en coderings-technieken niet ondersteund worden.

 
Irdeto ontvangers hebben helemaal geen blokkade als er geen kaart in zit.
Oh, sorry, ik dacht dat de Pace G4/G6 dat als enige wel had.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan