db via pc op internet

A

abdelxxx

hallo, hoe dreambox op internet krijgen via een pc die draadloos (usb stick)is verbonden met internet,heb al gebrobeert met een crosskabel maar het lukt me niet. (kan geen kabel leggen tussen db een de draadloze modem omdat ie een verdiep lager ligt) wie kan me hier bij helpen .... Mvg.

 
Het zal inderdaad moeten op de manier zoals je zegt, dus de Dreambox middels een crossover aan de pc verbinden.

Deze moet dan wel de juiste ip adressen krijgen in de range van het netwerk waar de pc ook in zit.

Daarna zul je Internet Connection Sharing moeten gebruiken, maar ik weet niet of de ICS van Microsoft (dus van Windows) ook werkt met draadloze apparatuur.

Zoniet zou je een ander stukje routersoftware moeten gebruiken die dat wel aankan. Vroeger had je daar winroute lite voor, maar die is niet meer.

Er is nu wel Kerio Winroute Firewall en volgens de maker van die software zou het daarmee ook moeten kunnen maar ik heb dat zelf nooit getest.

Er bestaat ook een addon voor de Dreambox (staat volgens mij hier in onze downloadsectie) waarmee je de Dreambox ook draadloos zou kunnen laten werken. Maar die heb ik nooit getest en het is me niet bekend op welke Dreamboxen dat dit werkt en of dit met alle firmware werkt.

Ik heb zelf gewoon een kabel getrokken, langs de pijpen van de centrale verwarming af, ging net.

 
ik heb het draadloos wel aan de praat gekregen met een tweede wireless router (wrt54g) die ik als bridge gebruik, moest wel router preppen en voorzien van linux firmware dd-wrt

het draait nu allemaal als een trein, ik kan vanaf alle pc's bij de dreambox komen en db hangt ook aan internet

 
Geweldig, mooi om te horen dat het op deze manier gelukt is en nog wel draadloos, compliment!

 
Geweldig' date=' mooi om te horen dat het op deze manier gelukt is en nog wel draadloos, compliment![/quote']
thanx, het was wel ff een gepuzzel maar wel de moeite waard
 
ik heb de dreambox al een paar jaar draadloos verbonden met een router. Ik kan dus via elke pc de dreambox benaderen, terwijl de dreambox verbinding heeft met het internet.

De dreambox is met een (korte) lan kabel verbonden met een game adapter van linksys, type WGA54G. De game adpater kostte destijds rond de 80 euro dacht ik. De bijgeleverde CD was voldoende om de game adapter te configureren. Game adapter heeft eigen ip in dezelfde range (uiteraard) als de dreambox en de router. Game adapter eerst met lan kabel aan laptop aangesloten om de installatie cd te kunnen opstarten en de game adapter te kunnen configureren. Daarna de game adapter met (korte) lan kabel aangesloten op dreambox en we hebben nu draadloos en nog wel beveiligd verbinding met de dreambox. Totaal 5 - 10 minuten werk

 
elroy, het is juist leuker als je het moeilijke aan de praat krijgt, ik had nog een tweede wrt54g over en ik had gelezen dat je dit als bridge kon gebruiken.

je hebt ook de WET54G, waarmee je het kan doen maar kost zo'n 80 euro

er zijn meerdere wegen die naar de DB leiden :jajaja:

 
Ik zou het persoonlijk wel leuk vinden als het middels een verloopkabeltje van de USB aansluiting zou lukken en dan met een usbstick voor draadloos netwerk.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan