PACE DSR600 Help?

I

immy

Kan iemand mij helpen?

Wij hebben een stacaravan overgenomen met compleet pakket voor Canal Digitaal. De ontvanger is een Pace DSR 600 MPEG2.

Ik heb gebeld met de klantenservice van CD om te vragen hoe het allemaal in zijn werk gaat, nog nooit hiermee te maken gehad daar wij thuis kabeltv hebben.

De schotel staat goed, we hebben ontvangst en ik heb het betreffende formulier ingevuld. zodat het abonnement op onze naam kwam te staan. Vrolijk naar de camping, maar...nog steeds geen ander beeld dan Eurosport zonder geluid en BVN met geluid! Klantenservice weer gebeld en toen bleken wij een software update nodig te hebben, moest ik maar naar een dealer gaan.

In het dorp naar een dealer en die vertelde mij heel veel later dat hij hem niet kon updaten want hij was te oud en ik moest maar een nieuwe kopen, die ik UITERAARD bij hem kon kopen!!!

Van kennissen hoorde ik dat dit inderdaad NIET meer kon bij de 500 serie, maar nog wel bij de 600 serie. Me eigen het heen en weer zitten Googlen en uiteindelijk bij de Pace fabriek in UK terechtgekomen, technical support een email gestuurd en nu krijg ik als antwoord dat ik dan bij de provider Multichoice moet zijn.

Kan iemand mij vertellen hoe het nu werkelijk zit en hoe ik aan een software update kan komen. Mijn man is supertechnisch en weet alles van computers en zegt als ik maar een link heb kan ik het zelf wel doen, maar hoe komen we daar aan? We hebben er een secacard in zitten en volgens CD moet ie het daarmee doen, maar mijn man zegt, de software herkend de kaart niet? Wat nu?

 
hallo Immy,

dan weet ik niet of je toevallig de toiletjuffrouw van Canal digitaal aan de telefoon hebt gehad.

want, een seca kaart gaat zeker niet werken met een Pace 600.

de Pace is een Irdeto ontvanger.

volgens mij werkt een pace helemaal niet meer met zgn B-frames en zal dus ongeschikt zijn om het CD pakket te aanschouwen.

heb je inderdaad een seca kaart die geactiveerd is, dan adviseer ik een "goedkoop" ontvangertje te kopen waar deze seca kaart in werkt.

een mediaguard ontvanger dus.

je hebt al een nieuwe rond de 150 euro.

2e hands is natuurlijk ook een optie. Marktplaats staat er vol mee.

 
Ja inderdaad goed dat je er bij zegt dat het een seca kaart is, dan is gelijk de oplossing daar dus verkeerde kaart in de ontvanger.

Een Irdeto kaart wordt door Canaldigitaal niet meer nieuw uitgegeven dus die is ook alleen op sites als marktplaats tweedehands te koop maar dat lijkt me een slechte optie beter is een andere ontvanger kopen die seca kaarten slikt.

Pace is ook niet echt op de hoogte Multichoice is al tien jaar weg uit Nederland en zit alleen nog in Zuid Afrika.

Ook tweedehands brengt je ontvanger niets meer op hij is te oud.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan