dreambox 7025 hoe een nieuwe image er op

Y

youngblood

ik krijg geen kontact met me dreambox via netwerkkabel aleen met een nul moden kabel heb ik een image er op gekreegen.waar slaat i het op .want ik zie geen verschil. het blijft de orgineele .werkt het anders dan met een 7000

 
Ja het werkt eerder zoals met een 7020. Met DreamUp en Nulmodemkabel gaat het ook met de 7020 maar ik heb begrepen dat dit niet altijd even zuiver gaat met de 7025.

Hier is de uitleg zoals onze collega xgabox die in een ander topic schreef (licht aangepast door mij) voor de 7025:

De 7025 heeft een netschakelaar achterop. Zet deze uit, dus op 0.

Schakel met diezelfde knop de Dreambox weer in en houd gelijkertijd de knop links onder(down) ingedrukt aan de voorzijde v.d. de Dream.

Houdt deze knop net zolang vast tot er in je display van je Dream onder in beeld DHCP..... verschijnt, blijf hem vasthouden want enkele seconden later verschijnt erboven je toegewezen IP.

Neem dit IP over en type deze in je browser, enter , en Voila....!

Er verschijnen dan een aantal opties, en onder in beeld staat je firmware upgrade, klik daarop en kies vervolgens je firmware die je er op wilt zetten.

Na het openen hiervan gaat de rest vanzelf, wacht wel geduldig tot alles is doorlopen.

Op het moment van flashen lijkt de voortgang even een pauze te hebben, en lijkt het alsof ie al klaar is, dat is hij echter pas als het gemeld word.

 
Ja het werkt eerder zoals met een 7020. Met DreamUp en Nulmodemkabel gaat het ook met de 7020 maar ik heb begrepen dat dit niet altijd even zuiver gaat met de 7025.
Hier is de uitleg zoals onze collega xgabox die in een ander topic schreef (licht aangepast door mij) voor de 7025:

De 7025 heeft een netschakelaar achterop. Zet deze uit, dus op 0.

Schakel met diezelfde knop de Dreambox weer in en houd gelijkertijd de knop links onder(down) ingedrukt aan de voorzijde v.d. de Dream.

Houdt deze knop net zolang vast tot er in je display van je Dream onder in beeld DHCP..... verschijnt, blijf hem vasthouden want enkele seconden later verschijnt erboven je toegewezen IP.

Neem dit IP over en type deze in je browser, enter , en Voila....!

Er verschijnen dan een aantal opties, en onder in beeld staat je firmware upgrade, klik daarop en kies vervolgens je firmware die je er op wilt zetten.

Na het openen hiervan gaat de rest vanzelf, wacht wel geduldig tot alles is doorlopen.

Op het moment van flashen lijkt de voortgang even een pauze te hebben, en lijkt het alsof ie al klaar is, dat is hij echter pas als het gemeld word.
ik heb het aan de gang bedankt .aan wil het programma me image file niet opene .heb Dcc geinstaleerd maar hij kent de extensie niet van die image die ik wil flashen

 
DCC zou ik met de 7025 niet gebruiken, werkt er volgens mij ook nog niet helemaal lekker mee, behalve dan de ftp funktie.

Welke extensie heeft jouw image bestand?

Weet je zeker dat je een image genomen hebt van de 7025 en niet van de 7020 of de 7000?

 
het is gelukt bedankt voor de snelle reacitie .had alleen veder moeten kijken dan me neus lang is heb via webupdate voor elkaar gekregen .alleen nog me usb aan de praat krijgen en een goede zender lijst voor elkaar krijgen

 
Mooizo!

Een goede settingslijst zijn op meerdere plaatsen wel te vinden, volgens mij zelfs ook in onze eigen downloadsectie.

Als ik me niet vergis kan de nieuwe DreamboxEdit ook met de 7025 overweg.

Hoe je de USB aan de praat krijgt weet ik helaas niet.

 
dreamboxEdit kan er zeker mee overweg, even enigma2 aanklikken bij type omschrijving, netwerkadres erin en loaden maar.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan