30 zenders zonder schotel of abonnement!

J

Josje01

ASTEN,

Theo Knoops kijkt aan de Lagendijk in het Astense buitengebied naar

een haarscherp digitaal televisiebeeld. En dat zonder schotelontvangst en zonder abonnement bij welke provider dan ook!!!

Met gemak zapt hij langs Nederland 1 ,2 , 3 Omroep Brabant Limburg L1 , de Belgische zenders één , Ketnet en Canvas.

Maar ook de Frans -Duitse zender Arte en veel Duitse zenders zoals eurosport CNN enz....

lees verder:

http://home.hetnet.nl/~theo.knoops/digitv/index.html

mvrg: Josje01

 
Leuk verhaal hoor.

In technisch opzicht klopt het alleen niet helemaal, maar het is een leuke hobby-oplossing.

(Want het goede analoge beeld zegt niets over het digitale beeld bijvoorbeeld).

Wel klopt het dat je de antennes moet kantelen (wij kennen ook horizontale en verticale polarisatie; dit is exact hetzelfde).

De heer Knoops zit in Asten blijkbaar precies goed.

Ik moest het even opzoeken maar Asten ligt dus aan de Maas in Brabant, en relatief dicht bij zowel België als Duitsland.

Ik mag er wel bijzeggen dat wanneer de ontvangst aldaar wel degelijk goed is onder de verschillende omstandigheden, mij dat nog erg meevalt.

Maar als je verder in het land zit word dat verhaal toch nog heel anders.

En zoals al vaker gezegd; echt gratizz bestaat niet.

Voor deze installatie ben je toch ook wat geld kwijt, maar goedkoop is het zeker.

 
Hier had ik ook heel goed beeld op NL1, 2 en 3 alleen de signaalsterkte slingerde heel erg (in Zuid-Limburg), gewoon met een FTA DVB-T ontvangertje.

Nadeel van dat ontvangertje is dat je moet kiezen voor NL of Duits of Belgisch. Naar gelang van de keuze ging hij zenders installeren, zodat er hier al het KPN pakket op gezet werd zodat de beide Belgische zenders niet te kijken waren (abo nodig).

Ik moet nog eens zien of ik het niet zo voor elkaar kan krijgen dat hij vanzelf gaat zoeken naar gewoon alles wat ie zelf vindt. Doch het is maar een klein dingetje wat ik gratis bij mijn monitor gekregen heb.

Je zit dus ook wel met de aanschaf van zo'n apparaatje maar het kan leuk gratis beeld geven in digitale kwaliteit.

Doch zoals Mas3 al aangeeft, dat is lang niet overal in het land hetzelfde en hier in Zuid-Limburg ben je dus met een beetje regen de handel al kwijt gezien de slechte signaalsterkte. Kwaliteit zat hier op 90% dus dat was wel goed.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan