Netwerk-activiteit voorkomen.

Multispeed †

Addicted Member
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
1.447
Waarderingsscore
0
Punten
0
Locatie
Down Under
Ik ontvang op mijn zakelijke emailadres regelmatig spammail is

helaas een nare bijkomstigheid van internet c.q. email.

Bij sommige zie ik na het binnenhalen netwerk-activiteit omdat

middels de inhoud van de email verbinding wordt gemaakt

om meer informatie aan mij te sturen of om te melden dat de

email op mijn PC is binnengehaald.

De vraag is is dat te blokkeren of heeft dat effect op mijn toegang

tot internet?

Multispeed

 
Feitelijk zou je even moeten kijken om welke email dat het gaat. Als het html email betreft, kan het zijn dat de mail de plaatjes aan het ophalen is die in de html mail moeten komen of inderdaad ergens wat info naar toe sturen.

Of het te blokkeren is weet ik niet, je zou het voorbeeldvenster kunnen sluiten maar dat vinden de mensen meestal niet prettig.

Wat je wel kunt doen om te beginnen is de lees/ontvangstbevestiging standaard uit zetten of op "vragen" zetten.

Zo wordt in elk geval aan spammers ook niet automatisch een ontvangstbevestiging gestuurd.

Bij Outlook Expres is dat in te stellen via:

Extra->Opties en dan tabblad "bevestigingen".

Geen idee waar dat in Outlook of een ander email programma zit, maar het moet er wel zijn.

Wat je ook nog zou kunnen uitzetten is "bericht automatisch downloaden bij weergave in het voorbeeldvenster". Zit ook in OE, zelfde routine alleen dan bij het tabblad lezen.

Dan bij het tabblad beveiliging kun je nog aanvinken:

"Afbeeldingen en andere inhoud in html-email blokkeren".

Daarmee worden er die plaatjes en andere zooi niet gedownload dus wordt het moeilijker voor spammers om te zien of je het wel ontvangen hebt.

Bang hoef je daar niet voor te zijn betreffende legale berichten, wat er komt dan een klein balkje boven te staan waar in staat dat er inhoud geblokkeerd is en dat je op het balkje kunt klikken als je die inhoud alsnog wenst te downloaden en dat werkt perfekt.

En als laatste kan het altijd helpen gebruik te maken van een anti-spam programma zoals Mailwasher Pro, Spamihilater, Spampal en soortgelijken.

Een en ander heeft geen effekt op je internetverbinding c.q. -toegang.

 
BT dank voor je reactie.

Een aantal van die instellingen aangepast.

Multispeed

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan