KPN verlaagt prijs digitale televisie

aart44

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
31 mrt 2003
Berichten
2.681
Waarderingsscore
32
Punten
48
Leeftijd
79
Locatie
Amersfoort
Dinsdag 17 juli 2007, 11:24 - KPN gaat de prijs voor digitale televisie, Digitenne, met 30 procent verlagen. KPN hoopt daarmee zijn positie op de Nederlandse televisiemarkt te versterken.

Het nieuwe tarief van KPN gaat per 2 augustus gelden voor nieuwe klanten. Mensen die al digitale televisie van KPN hebben aangeschaft gaan per 1 september automatisch het nieuwe maandelijkse tarief van 6,95 euro betalen.

Het bedrijf stelt dat er momenteel ruim 300.000 mensen televisie kijken via Digitenne. Volgens KPN is het grote voordeel van digitale televisie in tegenstelling tot kabel, het feit dat het draadloos is te ontvangen.

Maandag heeft KPN een zendmast in Den Bosch in werking gesteld. Het is de bedoeling dat voor het einde van dit jaar ook zendmasten in Arnhem, Eindhoven, Enschede en Doetinchem in werking worden gesteld.

Bron: http://www.webwereld.nl/ref/rss/47249#

 
Bericht van KPN:

Den Haag, 17-07-2007

KPN verlaagt televisieprijzen fors

Vanaf begin augustus 2007 gaat de prijs van KPN televisieproducten fors omlaag. Digitenne wordt 30% goedkoper en kost voortaan slechts €6,95 per maand in plaats van €9,95. Ook Interactieve TV (voorheen Mine TV) wordt goedkoper. Het basispakket van ca. 50 tv- en 75 radiozenders gaat €9,95 per maand kosten. Er komen keuzepakketten met extra zenders. Met meer keuze voor de klant en voordeliger prijzen wil KPN het monopolie van de kabel tv bevechten en zijn positie op de Nederlandse televisiemarkt versterken.

Met de nieuwe, scherpere prijs van €6,95 per maand wordt Digitenne vanaf 2 augustus nog meer hét voordelige alternatief voor de kabel. Voor ruwweg de helft van de prijs van analoge kabel tv biedt Digitenne een basispakket met de 23 populairste televisiezenders plus 19 radiozenders in digitale kwaliteit. De ruim 300.000 bestaande Digitenne-kijkers hoeven niets te doen om ook van deze prijsverlaging te profiteren; het nieuwe tarief gaat automatisch in vanaf september, de eerstvolgende factuurperiode. Eveneens nieuw is dat klanten voortaan de benodigde digitale ontvangers voor Digitenne kunnen huren. De eerste tuner is inbegrepen in het maandelijkse tarief; voor additionele ontvangers wordt €3,- per maand in rekening gebracht.

Het grote voordeel van Digitenne is dat het draadloos is - dus overal te ontvangen, ook buitenshuis - en zeer eenvoudig aan te sluiten. Gisteren is de zendmast in Den Bosch in werking gesteld. Daarmee is het volledige Digitenne pakket in ruim 65% van de Nederlandse huishoudens te ontvangen. Voor het einde van het jaar volgen zendmasten in Arnhem, Eindhoven, Enschede en Doetinchem, waardoor nog eens zo’n half miljoen huishoudens hun favoriete zenders via Digitenne kunnen kijken.

Interactieve TV wordt na de introductie van vorig jaar nu breder in de markt gezet. De nieuwe, beschrijvende naam sluit beter aan bij de verschillende merken van KPN. Naast bellen en internetten is televisie een strategische pijler van KPN. In toenemende mate geven mensen de voorkeur aan één aanbieder voor al deze producten. Dit levert niet alleen besparingen op, maar is overzichtelijk en gemakkelijk.

Nieuw is ook dat klanten kunnen kiezen uit verschillende zenderpakketten voor Interactieve TV. Het Basispakket met ca. 50 tv- en 75 radiozenders kost €9,95. Daarnaast kan de klant naar wens kiezen voor een pakket met extra zenders. Het Planet Pluspakket omvat ca. 25 themazenders (onder andere sport, muziek en documentaires) en kost eveneens €9,95 per maand. Voetballiefhebbers krijgen voor €9,95 per maand 4 voetbalkanalen met o.a. live Tele2 Eredivisie voetbal.

Naast digitaal beeld en geluid biedt Interactieve TV extra mogelijkheden, zoals Uitzending Gemist en de digitale videotheek Film Direct, waarmee kijkers honderden filmen eenvoudig kunnen bestellen en bekijken vanuit hun luie stoel. Op de harddisk recorder, die tijdelijk in prijs is verlaagd tot €99,95, kan tot 100 uur televisie met één druk op de knop worden opgenomen.

 
Kijk aan, alleen zou de dekking nu nog een stuk beter moeten, want als ik hier Digitenne installeer dan is de kwaliteit prima maar het signaal lijkt nog een pingpongbal.:)

 
Kijk aan' date=' alleen zou de dekking nu nog een stuk beter moeten, want als ik hier Digitenne installeer dan is de kwaliteit prima maar het signaal lijkt nog een pingpongbal.:)[/quote']
Begint nu wel lastig te worden voor CDS. Het hele basispakkket dat zij uitzenden haal ik met Digitenne een stuk goedkoper binnen én ik zou er zowaar de VRT bij krijgen. Natuurlijk: je laat natuurlijk de schotel staan voor al het andere fraais, zoals al die BBC en ITV zenders -:)
 
Mooie foto, da's de oude radiotoren op Daalhof, hebben ze nu dus Digitenne in gehangen, weten we dat ook weer.:)

Ja het kan ook zijn dat het signaal 90% was en de kwaliteit aan het pingpongen was tussen 40 en 80%.

Ik heb zo'n klein ontvangertje met een kleine antenne, heb ik gratis gekregen bij mijn pc monitor toen ik die kocht in Duitsland.

Aan het antennetje zit dan zo'n rechthoekig kartonnetje bevestigt wat volgens mij ook nog signaal moet opvangen, maar als ik hier ook maar iets draai is het gelijk alweer blokkeren en bagger.

En voor zover ik begrepen had moest je DVB-T toch gewoon binnen met een kleine antenne kunnen ontvangen?

Maarja, we zien wel. Het wordt met een lagere prijs inderdaad interessanter dan krijg je meer concurrentie t.o.v. CDS inderdaad.

Helaas moet ik bij mijn ontvangertje aangeven welk pakket ik wil, dus NL of Duits of Belgie en daarna zoekt hij die zenders af en zet er dus geen andere zenders bij die hij ook gratis kan ontvangen zoals evt. van Belgie.

T.z.t. wordt hij nog wel eens aangesloten en gaan we nog eens in de opties duiken, misschien toch iets overzien.

Maar het is wel grappig.

 
Ja in eerste instantie zal dat kleine antennetje wel de dader zijn, ach misschien loop je nog wel eens iemand tegen het lijf in je eigen buurt die DVB-T heeft dan zou je het kunnen vragen maar met die grote jongen van 109 meter in de buurt moet het signaal haast goed zijn.

Misschien je antenne richting Daalhof zetten en kijken of het wat uit maakt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan