1 stap verder

R

Raffie

Hallo allemaal,

Hier Raffie vanuit Bergen Noorwegen.

Allereerst mijn excuses, ik ben een leek !

Tevens zal ik vast en zeker domme dingen vragen.

Toch hoop ik dat ik ergens hulp krijg.

Ik hoor iedereen spreken over honderden kanalen, helaas hebben wij die niet.

Hoe krijg ik ook 100-en kanalen ?

Verder wil ik graag een 2e tv op de slaapkamer, wat moet ik doen.

Ik heb:

Sateliet van 70cm

Reciever Force 5-serie (duur merk in Noorwegen)

Met Harddisk.

Wie kan me op weg helpen, want we hebben hier maar 1 winkel die niet eens weet waar de Astra staat.

Raffie

 
Hoi Raffie.

Ten eerste bestaan domme vragen niet, wel domme antwoorden.

Om dat te bewijzen het volgende:

Heb je in dat jaar die berg afgegraven zodat je nu de satelliet kan zien, of ben je niet verhuisd ? ;)

Vertel eens welke kanalen je wel hebt, sta je op Astra uitgericht ?

Staan er veel kanalen in de lijst maar heb je daar geen beeld op misschien ?

Want dan zijn ze waarschijnlijk gecodeerd en zul je een abonnement moeten afsluiten (als dat voor jullie beschikbaar is uiteraard).

Voor wat betreft tv op de slaapkamer, moet je het een en ander even afwegen.

Zo moet je bepalen of het wenselijk is dat je op de slaapkamer hetzelfde programma te zien krijgt als in je woonkamer.

Als dat geen probleem is, kun je kijken of je een gewone antenne aansluiting naar de TV (RF out) hebt op je force receiver.

Je kunt dan een coax kabel naar de slaapkamer trekken om zo tv mee te kijken in de slaapkamer.

Dat zal de goedkoopste oplossing zijn.

Je kunt eventueel de afstandbediening ook gebruiken op de slaapkamer, dan heb je een video control of soortgelijk apparaatje nodig.

Tweede mogelijkheid is een duurdere versie van de video control.

Die is dan draadloos en dus hoef je dan geen draad te trekken.

Het bereik van zo'n apparaatje is wel beperkt, vooral als je door een aantal betonnen vloeren heen moet.

En uiteraard is dat ding weer wat duurder.

Maar je hoeft dan geen kabel te trekken.

Laatste mogelijkheid die ik zo even kan bedenken is er een receiver bij te plaatsen.

Dan heb je wel een LNB met twee uitgangen nodig, en moet er daarvandaan naar de slaapkamer een kabel getrokken worden.

Maar daarna heb je wel 100 % keuze vrijheid over de te bekijken programma's per tv.

Is natuurlijk wel de kostbaarste oplossing.

 
Hai,

Sorry voor mijn late reactie.

Bedankt voor je tips....

Ik ben idd verhuisd en heb nu 75 tot 85% ontvangst op bv RTL4

En op NL-1 hebben we 80%.

Ik heb NL kanalen volgens mij:

NL 1-2-3

RTL 4-5-7

SBS-6

Tien

Eurosport

Discovery Channel

Ik heb een Family pakket van Canal Digital uit NL, met NL adres.

Verder denk ik dat mijn parabol gericht staat op Astra.

Of dat goed is weet ik niet, misschien heb ik wel een verkeerde instelling in de Force.

De tips vd 2e TV ga ik zeker bekijken, ik denk dat ik een 2e reciever koop.

Dan kan ik op de 1 opnemen en op de andere kijken.

Dan moet ik wel een LNB kopen, zit daar ook nog verschil in ?

Ik wil niet op de centjes letten, want ik wil gewoon goede en mooie TV zien, de winters zijn al zo lang hier.

groetjes Raffie

en bedankt dat je wil helpen !!

 
Heren,

Ik heb geen geluid bij ZDF, verder doet alles goed !

RTL4,5,6 SBS enz enz enz enz.

Wat kan de reden zijn ?

Tevens wil ik voor in de slaapkamer een 2e reciver en dus een 2e kop kopen. Wie kan mij (desnoods per e-mail) een goede winkel aanbevelen in NL, waar ik eerlijk als "leek" geholpen wordt en iets goeds koop.

Probleem is dat ik maar voor 1 week in NL en daarna weer in Noorwegen. (daar woon ik).

En als ik een 2e kop erop zet voor de 2e reciver, heb ik dan ook meer kanalen of moet ik het anders aanpakken ?

groetjes Raffie

vanuit warm (nog wel) Noorwegen

 
Een reden hiervan zou kunnen zijn dat de Audio PID misschien niet goed staat, of dat de ZDF deze gewijzigd heeft.

ZDF 11954 Horizontaal, FEC 3/4, Symbolrate 27500.

Audio PID: 0078h (120d).

Controleer ook even je Audio settings. Bij ZDF kun je namelijk kiezen, misschien heb je de audiosetting op AC3 staan en dan hoor je inderdaad geen geluid.

Een winkel is moeilijk te adviseren, elke winkel heeft wel iets, maar je zou eens bij cardwriter (http://www.cardwriter.nl) of van Hunen (http://www.vanhunen.nl) kunnen proberen.

De eerste zaak levert goed en van de tweede zaak weet ik dat ze ook een leek goed helpen.

Als je een 2e kop er op zet voor een 2e receiver heb je niet meer kanalen, er zijn immers maar een x aantal kanalen beschikbaar op Astra.

Met de tweede kop is het wel zo dat je beide receivers afhankelijk van elkaar kunt schakelen, dus bijv. als je op receiver 1 SBS6 hebt op staan, kun je op receiver 2 rustig ZDF of Pro7 of iets anders op zetten, dat werkt dan onafhankelijk van elkaar.

 
Ik ben even iets vergeten te melden in de vorige post.

Een tweede LNB koop je normaliter als je ook een tweede schotel koopt of de tweede ontvanger naar een andere satelliet wilt laten kijken.

Wil je met beide ontvangers naar de Astra kijken, moet je geen tweede LNB kopen, maar de eerste LNB vervangen door een zogenaamde Dual-LNB. Die moet je dan wel nieuw kopen.

Dat is een lnb waarbij je met 1 lnb naar bijv. de Astra kunt kijken met 2 ontvangers.

 
voor een tweede tv cq ontvanger moet er inderdaad een ander lnb op namelijk een twin lnb daar op kun je twee ontvangers aan sluiten

maar waneer je ook al een twin tunner heb met harddisk zul je een quad lnb moeten daarop kun je vier ontvangers op aan sluiten of twee ontvanger met een twin tunner er in

 
namelijk een twin lnb
Ik zou liever de naam duo-lnb aanhouden. Een Duo-lnb is namelijk 1 lnb met 2 aansluitingen.

De twin-lnb benaming wordt regelmatig ook gebruikt voor 2 lnb's voor astra/hotbird ontvangst bijv.

 
Heren,

dank voor jullie tips.

ik zal mee eens verdiepen en langs gaan bij de winkel Hunen.

is dit de enigste betrouwbare winkel in NL ?

En wie heeft er tips voor een normale betrouwbare niet te dure reciever.

Ik heb nu een Force met HD

Zou het liefst weer een HD willen...tips ?

Raffie

 
Hai Mas3,

Ik heb een abbo (ssstttt) met adres in NL.

Familie pakket dus alle zenders.

Ned 1-2-3

RTL 4-5-7-8

SBS6

Discov.

Eurosport

enz...

Astra 19 geloof ik.

Raffie

 
Hai allemaal,

Ik was het aan het lezen op Cardwriter, (goede site trouwens)....

daar las ik over een kwaliteit LNB en een goede kabel.

Heeft iemand een goede tip voor een goede LNB dual ?

Zoals ik eerder zei is ons probleem de kennis hier en maar 1 winkel die niet eens een normale reciever heeft zonder abbonement.

Ik wil dus in NL een 2e reciever kopen, evt. goede kabel en een goede Dual LNB.

Tevens moet ik denk ik kijken voor een 2e kaart of 2e abbonement.

Want ik moet een 2e kaart van cala digitaal hebben.

Zijn er nog tips ?

Ik wil in de donkere, koude en vooral lange winter lekker TV kijken van goede kwaliteit.

We hebben nu 73% ontvangst op de RTL's

en op de Ned. kanalen heb ik 79%

SBS6 85%

Is dit oke of kan ik iets verbeteren ?

groetjes Raffie

 
Hoi Raffie.

Ik zie dat dit onderwerp een aardige vlucht heeft genomen in mijn korte afwezigheid..

Voor kabel raad ik altijd Belden (merk) H125 (type) of vergelijkbaar aan.

Moet je meer dan zo'n 35 meter overbruggen dan volstaat deze kabel mogelijk niet meer en dien je een hogere kwaliteit kabel toe te passen.

Die kabel is dikker en stugger, dus lastiger te leggen, en hij is natuurlijk ook duurder.

Tweede abo kan ik je eigenlijk alleen maar aanraden.

Doe dat op dezelfde manier als je nu al gebruikt en er is niks aan het handje.

Je hoeft niet per se een duur abonnement af te sluiten, je kan ook de kaartjes onderling verwisselen als je iets wil zien wat je met dat andere kaartje niet kunt zien.

En een duurder abonnement regelen gaat vele malen sneller als terug..

Je kan uitsluitend nog maar SECA kaarten aanschaffen, dus daar valt niets te kiezen.

De ontvanger moet dat dan dus ook aankunnen, met de eigen ingebouwde decoder of met een CI module.

Op dit moment is er een nieuw hot item zoals je ook hier op het FUN board kunt meelezen.

De regionale zenders gaan namelijk verhuizen naar een andere satelliet.

Die satelliet is de Astra 3 op 23,5 graden oost.

Ook nieuwe (mogelijke interessante) CDS zenders zullen wel op die satelliet en niet op je huidige Astra 1 (19.2 oost) positie ter beschikking komen.

Daarom raad ik je aan om te gaan voor de nieuwe LNB60 in duo uitvoering.

Dat is een LNB waarmee je (*als het goed is) zonder de schotel opnieuw af te stellen de beide satellieten kunt oppikken.

Je bent dan wat meer op de (nabije) toekomst voorbereid.

Overigens zijn er ook alternatieven voor die LNB60 te verkrijgen zodat je niet per se het stramien van CDS en Astra hoeft te volgen.

De ontvangst getalletjes die je nu ziet, kan met zo'n twee-in-een LNB wel wat minder zijn voor de tweede positie, maar wat je nu hebt is prima okee.

 
Hallo,

Gossie wat een boel moeilijke woorden !

Je raad aan een 2e abbo te nemen, wordt natuurlijk wel weer duurder.

We hebben nu een familiy pakket voor 12,95 pmnd, dus moet ik nog een zelfde pakket aanschaffen voor weer 12,95 ?

Jammer dat je geen kopie kan maken.

Maar als dat de enige oplossing is..zal het moeten.

Wat zou een LNB60 Duo gaan kosten ?

Dan nog de vraag wat een goede reciever is met HD ?

Als laatste de vraag of ik bij regen en slecht weer (regelmatig in Noorwegen) niet te veel verlies krijg ?

Kan of moet ik iets doen voor een beter signaal ?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Raffie

 
Hoi,

Ja je moet zelf maar kijken of je de duo lnb neemt de beam geeft aan dat je juist met de duo lnb op je woonplaats geen ontvangst zal hebben, maar ja dat is de officiele van SES Astra misschien valt het nog mee.

Zie Astra 1D verticaal:

http://www.ses-astra.com/corpSite/site_en/04_ASTRAFleet/03_satellite_list/astra1d/

Je kunt een tweede kaart registreren bij CDS voor 1 euro p/m maar dan krijg je op die kaart alleen het basis pakket, de kaart moet je dan wel eerst gewoon kopen.

Lijkt me dat het voldoende is je kijkt niet tegelijk naar alle zenders uit het familie pakket.

Goeie schotel goeie kabel en goed aangesloten en uitgericht meer kun je niet doen voor regen en of slecht weer.

 
Je kunt een tweede kaart registreren bij CDS voor 1 euro p/m maar dan krijg je op die kaart alleen het basis pakket,
Is dat zo? Ik meen gelezen te hebben dat je de tweede kaart vanaf het basispakket kunt bestellen, maar dat hier hetzelfde pakket op komt te staan als op je eerste kaart voor 1 euro per maand, ongeacht welk pakket dit is.

 
Oeps het is nog iets beroerder dit heb ik van de site van CDS het is de tweede kaart het set top inplaats van basis pakket::neenee:

Indien u in het bezit bent van meerdere smartcards, die alle op uw naam en hetzelfde adres geregistreerd staan, en u heeft op een van uw smartcards het basis-, combi-, familie-, entertainment- of top-pakket, dan komt u in aanmerking om op een 2e of 3e smartcard voor slechts 1 Euro per maand per smartcard het Set Top Box-Pakket te ontvangen.

 
pffffffffff

In deze tijd zou men toch duidelijke info moeten op een goede site.

Site van CD geeft eigenlijk weinig info.

Ik heb nu dus 1 kaart met familie-pakket met 1 ontvanger.

op 1 adres in NL.

Dan zou het volgens mij geen 1 euro kosten, dat was alleen bij een TOP pakket, althans dat begrijp ik.

Mailen kan men CD niet en bellen kan ik ze ook niet vanuit Noorwegen.....

@-Aart

Ik denk dat ik met een dual LNB wel de zenders kan ontvangen, Bergen ligt in de groene zone en met een 65 te ontvangen. Ik heb volgens mij een 74.

 
Raffie blijft a.u.b. niet steeds nieuwe threads posten, dat werkt irritant.

Ik heb dus ook je andere post gewist. In deze post zijn we met je bezig, post dan hier ook aanvullende vragen die bij deze vraag thuis horen.

Je hebt dus 1 kaart met het familiepakket. Wil je een tweede kaart met een familiepakket dan kost dat extra. Met de extra 1-euro per maand kaart (want de aanschaf van de kaart kost nog steeds 70 euro) heb je alleen het settop box pakket.

Misschien is het daarom beter eens te kijken naar mogelijkheden tot interne cardsharing met je ontvangers.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan