problemen TV vlaanderen of dreambox of iets anders ?

I

inge

Sinds gisteren hebben we problemen met de ontvangst op de dreambox.

Gisterenavond was er niets te zien geen enkele zender. Vanmorgen terug opgestart en alles was ok.

Deze avond was alles wat vlaams is op tvvlaanderen niet te vinden.

BVN en Nederland was in orde evals nog enkele ander zenders (ook de FTA uit Duitsland in orde)

Daarna een tijdje weer alles in orde en dan weer hetzelfde als hierboven.

Ik krijg steeds de melding dat "deze service niet gevonden" en geen beeld

Is het alleen bij mij ? (indien niet is mijn probleem opgelost :))

Indien ja weet er dan iemand wat er mis kan zijn ?

groetjes van Inge

Dreambox 500S

 
Wanneer je dit bericht ziet, betekent dat dus dat de ontvanger geen (goed) signaal ontvangt.

Soms word dan ook de zendernaam en dergelijke niet meer aangegeven, alleen de mededeling dat die zender niet gevonden word blijft dan over.

Wanneer je de ontvanger reset of spanningsloos maakt (komt op hetzelfde neer) komen die programma's weer in de lijst terug, en wanneer ze ook ontvangen worden is er niks meer aan de hand.

Aangezien we de afgelopen tijd redelijk rotweer hebben gehad, zou dat wel eens de oorzaak van jullie problemen kunnen zijn.

Zo kan het zijn dat de schotel of ontvangstkop iets verdraaid is en dus niet optimaal meer afgestemd is.

Er kan water in de plug en/of kabel terecht gekomen zijn (onwaarschijnlijk want dat lost zichzelf niet op).

Dan kan het nog zijn dat er een buitje tussen de uplink (naar de satelliet toe) en de satelliet zit.

In dat geval heeft dus iedereen er last van.

Ook is het nog mogelijk dat er een combinatie speelt waardoor jullie eerder last hebben van een problematische verbindingen dan anderen.

Overigens is het verstandig om eens te zien wat er allemaal veranderd is rond de tijd dat de problemen ontstonden.

Is er bijvoorbeeld een draadloze telefoon of andere draadloze apparatuur aangeschaft?

 
Inderdaad door het slechte weer had ik ook ontvangst problemen met TVV

Wat ik sinds 1 week heb is dat ik geen info meer krijg via de TVV kanalen.

Ik weet niet hoe het noemt maar in die menu balk als je zapt zag je normaal welke programma's er bezig zijn. Ik ontvang het wel nog voor BBC maar niet meer voor de TVV kanalen

Iemand een idee hier?

 
Ik ben benieuwd wat andere mensen voor ervaringen hebben hiermee v.w.b. TVV, want dit grapje maak ik zelf ook vaak genoeg mee met het Nederlandse pakket.

Dat is dan niet TVV, maar wel ook Canal+ en die zitten regelmatig met de EPG te rotzooien.

Verder is het nadeel dat Canal+ nog steeds vasthoudt aan hun MediaHighway EPG in plaats van eindelijk eens mee te gaan met de standaard DVB norm voor EPG die zowat overal in gebruik is, of deze in elk geva simultaan mee te zenden.

 
Nu ik dit mee zit te lezen schiet mij iets te binnen...

Dat het hem in het ontvangst zit is mij intussen wel duidelijk, maar hoe zit het dan eigenlijk precies met die zgn transponders, want dat zijn er zoveel?

Ik had het laatst hier met FreeX, alles buiten dat gaf beeld, maar zodra ik naar 1 van de kanalen ging van dat pakket, sloeg bij mij in de dreambox de "ber" ineens uit, dit was handmatig niet bij te stellen, maar na een dag, of beter gezegd de andere morgen had ik weer perfect ontvangst?

Atmosferische storingen wellicht???

 
Als dat echt bij 1 zenderpakket gebeurt en bij niets anders, lijkt het me eerder dat die zender problemen heeft of inderdaad atmosferische storingen daar waar het signaal opgestraald wordt naar de satelliet.

 
Ondertussen heb ik weer normaal EPG bij TVV.

Zeker weer aan het knutselen geweest!

 
Hier ook weer EPG bij TVV en C+ , De foefelaars

 
Ach daar raak je aan gewend op een gegeven moment.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan