Dreambox 500S en Roemeense smartcard DIGI

C

chrisjan

We hebben nu alle Roemeense zenders via THOR voor de Roemeense Gasten in onze Jeugdherberg, en heb tevens een legale "geladen en ge-activeerde" smartcard van DIGI(roemeense canal plus), maar kan de zenders TVR1 en andere via de card niet nemen.....Daartegenover lukt dit wel met een ander meegeleverd Roemeense receiver...

Hoe komt het dat dit NIET met mijn dreambox 500 lukt?Of wat moet ik daar voor doen?....

Wie kan mij helpen?...

1000 X thanks

 
Digi schijnt te werken met Nagravision2 codering (volgens Lyngsat).

Je moet dus ervoor zorgen dat je decoder die codering ook aankan.

Verder zal je je decoder zo moeten instellen dat ie naar de door jou gebruikte kaart zal kijken.

 
Zorgen dat je decoder de betreffende codering aankan, doe je door de juiste emulator te installeren.

Een emulator (dat woord betekent zoveel als naäper) doet een originele decodeer chip na, en bestaat geheel uit software.

Vaak is het zo dat niet alle functies nagedaan kunnen worden, maar wel degene die je nodig hebt voor kijkplezier.

Wat de juiste emulator is, moet je voor jezelf bepalen.

Er zijn namelijk verschillende smaken wat dat betreft, en het gaat er dan dus maar net om wat en hoe jij wil.

Deze zaken worden vaak gezien als de hogere linux-box materie, en dat vergt dus over het algemeen wat studie en zeker aandacht van de hobbyist annex knutselaar.

Met je dreambox 500 moet je ook rekening houden met een beperkt geheugen waardoor je niet eindeloos kunt experimenteren.

 
Ik denk dat hij graag een goed advies zou willen hebben. Niet altijd is er immers gepuzzel noodzakelijk.

Als je bijv. de NL en Vlaamse kaarten bekijkt, daar hoef je niets aan te doen behalve de CCCamd emu installeren, kaart er in en het werkt.

Het is mij echter niet bekend of CCcamd ook Nagra2 ondersteuning biedt.

Zonee, dan is het natuurlijk de vraag welke emu dat wel doet.

Welke emu heb je momenteel geinstalleerd Chrisjan?

 
op 5 west kun je ze ook ontvangeng en in het het pakket van max tv zit geloof ik op de sirius hebben allebei verschilden codering systeemen. je kan ook zoeken op kingofsat zeder in typen en kijken welke codering ze gebruiken tvr1 is nou niet echt een populair roemeens kanaal ze hebben meer aan prima tv.pro cinema ect allemaal te vinden in het pakket van maxtv.

 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan