Opnemen en tegelijk kijken

N

nicos

Maak gebruik van 7020 met gemini met ccCam 2.03.

Ik wil graag tegelijk kunnen opnemen en afspelen, natuurlijk wel op de zelfde transponder. Dit lukt me niet. Nu meen ik dat dit een instelling is in de ccCam 2.03?

 
Tegelijk opnemen en afspelen is niet mogelijk, met geen enkele ontvanger.

Wel is het mogelijk om tegelijk op te nemen en te kijken en tegelijk op te nemen en een andere zender op dezelfde transponder te kijken. Ik neem aan dat je dat met "afspelen" bedoeld?

Maar dat is geen instelling in CCcamd bij mijn weten, dat is een kwestie van proberen, soms lukt het, soms echter ook niet. Dit komt omdat een 7020 eigenlijk geen twintuner is en derhalve niet geschikt voor tegelijk kijken en opnemen.

 
"Wel is het mogelijk om tegelijk op te nemen en te kijken en tegelijk op te nemen en een andere zender op dezelfde transponder te kijken. Ik neem aan dat je dat met "afspelen" bedoeld?"

Dit bedoelde ik ja. Toen ik vroeger met camd3 draaide was dit een instelling van de cam. Het werkte perfect, ik kan deze setting niet vinden in ccCam.

 
Ik weet wel bij softcam instellingen in Pli kun je kiezen voor 2 services tegelijk verwerken, maar in Gemini heb ik geen idee. Als de instelling goed staat, kun je tijdens het opnemen, op de ok knop drukken, zodat je de zenderlijst krijgt, met de kanalen die beschikbaar zijn op dezelfde transponder.

Krijg je dan de melding dat de opname beeindigt word, dan staat het niet goed ingesteld. Wat betreft iets opgenomen kijken terwijl je opneemt, kun je door tijdens het opnemen, voor bestandsmodus te kiezen. Daar kun je dan voor het gene kiezen wat je aan het opnemen bent (time shift) of een andere eerder opgenomen programma.

 
Heb het al gevonden was een vinkje bij de CI instelling. Daar moet "dual encryptie" worden aangezet.

 
Mooi dat je het gevonden hebt Nicos. Zo zie je maar weer, we blijven leren.:)

Maar nu maak je me wel nieuwsgierig. Waar staat die "dual encryptie" setting? In de config van CCcamd staat hij namelijk niet. Waar moet je dat precies doen?

 
Het staat niet in de config van de cam, maar is toch een gewone instelling van de dreambox zelf. Via het menu --> Instellingen --> Common Interface

Gr. Nicos

 
Ahzo, maar als je dan kijken en opnemen wilt, moet er dan van de Common Interface ook gebruik gemaakt worden, of werkt dit dan ook als je uitsluitend middels emu (bijv. cccamd) kijkt?

 
Hoeft niet met de Commoninterface zelf, kan met elke emu, maar die instelling staat in het commoninterface menu

 
Kijk, bedankt voor de info Nicos en Ptje, dan heb ik ook weer wat bijgeleerd. Dit is wel fijn om te weten!

 
Bij Gemini is het zo : menu-> setup -> common interface -> can handle two services aanvinken

dan bvb ik zeg zo maar wat film 3 opnemen , en dan op de pijl naar beneden drukken om de zenders te zien die je tijdens de opname kunt bekijken , een stuk of zes ik heb het net getest , en het werkt op mijn 7000

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan