Badr op 'n Xtreme

nono

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
766
Waarderingsscore
4
Punten
18
Als je nou Eurobird op 25.5 en Astra 2 op 28.2 op één LNB ontvangt, dan zou Badr op 26 met dezelfde LNB daar toch ook mee te zien moeten zijn, of toch niet?

Mij lukt het in ieder geval niet met 'n Wavefrontier 90.

Wat betekent trouwens C3/4 die achter de naam van Badr staat?

 
Je zou inderdaad zeggen dat als je 25,5 kijkt dat de schotel dan automatisch ook de 26 meeneemt want dat is slechts 0,5 graden verschil.

Als dat niet het geval is heeft die wavefrontier toch wel een erg kleine openingshoek.

Ik weet echter niet wat die C3/4 betekent, misschien dat de betekenis daarvan een oorzaak heeft voor het probleem wat jij ervaart.

 
Een probleempje inmiddels opgelost:

Badr c3/4 betekent gewoon': d'r zijn 3 sats op 26 de een heet C, de ander 3 en de laatste, je voelt 'm vast al aankomen, 4.

Nou nog beeld.

De pest is dat ze veel dezelfde frequenties gebruiken als Eurobird/Astra 2

Denk je dat je 'm hebt, zit je toch weer op de andere 2 te pielen.

 
en de laatste, je voelt 'm vast al aankomen, 4.
Goh... nee... dat had ik nu nooit verwacht.... :biggrin::biggrin::biggrin:

Maar bedankt voor de uitleg, weten we dat ook weer. Betekent dus niet iets als circulaire polarisatie of c-band of iets anders vaags, dus dat scheelt alweer een boel.

Als die frequenties van de Eurobird hem wegdrukken zal toch de schotel wat scherper afgesteld moeten worden, maarja die Astra2 wil je natuurlijk ook graag hebben. Dan wordt het wat lastiger. Zou zo vlug niets anders weten...

 
Beste Satters,

Ik heb mijn xtream + draaibare schotel een tijd niet gebruikt.

Nu heb ik vernomen dat de fabrikant failliet is gegaan.

Nu vraag ik mij af kan ik deze receiver nog gebruiken en wat moet ik aanpassen om weer gebruikelijk te kunnen kijken.

Mijn meest bekeken sat is hispasat.

En moet ik iets doen aan de standaard magic module en of receiver software?

Ik gebruik een fun kaart 6in1.

Wie Owie wil mij Helpen zodat ik weer uptodate kan zijn!

Ik hoor graag van Jullie!

Mvg.Jimbo Jones:o

 
Als je nou Eurobird op 25.5 en Astra 2 op 28.2 op één LNB ontvangt' date=' [/quote']
Eerst @nono een laat antwoordt je ontvangt de Eurobird2 niet op 25.5 oost de lnb voor Astra2 maar de Eurobird1 op 28.5 oost.

En Badr op 26 oost moet wel lukken maar natuurlijk niet op dezelfde lnb.:biggrin:

Dan de volgende:

Nu heb ik vernomen dat de fabrikant failliet is gegaan.
Eerst welkom op het board, waarom open je niet gewoon een nieuw topic met je vragen!!

Nee hoor de fabrikant is Kaon in Korea en die is bij mijn weten niet failliet.

Wel is de Nederlandse importeur Algevex failliet, maar maakt weinig uit de laatste software was toch al van 2003.

De ontvanger is gewoon nog bruikbaar maar aan die funkaart heb je niet veel meer daar gaat weinig of niets meer mee open.

Dus die oude zenders er uit en eens nieuw scannen dat hij up to date is.

De standaard magic module kun je zo laten, wel is het mogelijk er Digix emu software in te zetten maar daar gaat ook weinig meer mee open op Hispasat al helemaal niets..:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan