FTA zenders Astra 2

M

mrbomb

Sinds kort heb ik een nieuwe buurman uit Engeland. Deze wil graag wat Engelse zenders bekijken. Nu ben ik naar 2 opties aan het kijken:

1) FTA zenders op de Astra 2 satelliet.

Klopt het dat je dan al de zenders op deze pagina (met een F erachter) gratis kunt bekijken? En hoe zit het dan met bv ITV1. Ontvang je die zender dan van alle regio's, dus ITV 1 Anglia TV South én ITV 1 Anglia TV West én ... ?

De set die ik hierbij in gedachten heb is deze: http://www.thesharo.nl/contents/nl/toc.html?lmd=39330.853472

2) Mijn buurman was ook wel geinteresseerd in Sky Digital, maar volgens mij is dat vrij duur, tenminste wat ik heb gevonden met Google. Zeker een bedrag van 600-700 euro.

Of zijn er nog goedkopere oplossingen hiervoor?

 
Ja je hebt goed gezocht de kanalen met een F erachter kun je zo zonder smartcard ontvangen.

En ja je krijgt dan de IBC en BBC kanalen een aantal keren dubbel.

De set die je in gedachte hebt zie ik niet de link werkt niet zo.

Ja als je het pakket van Sky wil nemen kost het vrij veel, maar als je buurman je aan een ontvanger plus smartcard op een Engels adres kan helpen zal het minder kosten, je kunt dan zelf met je creditkaart de maandelijkse bijdrage betalen.

Ook zijn er hiet in Nederland wel handelaren die je aan de spullen kunnen helpen maar ja dat is handel en dan kost het uiteraard meer.

De goedkoopste optie is op naam van een Engelse kennis.

 
Als het alleen om de Engelse kanalen gaat lijkt het me voldoende de SAB.

Alleen zelf zou ik nooit een FTA ontvanger kopen, ik heb er bewust voor gekozen om geen kabel te nemen dus ik kijk de Nederlandse kanalen ook via de sateliet.

En dan met een motor of disqC kan je veel meer ontvangen als alleen de Astra 2 op 28.2 oost, maar ja dit is misschien een leuk beginsetje.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan