technomate 9100 super

jaap11

New Member
Lid sinds
30 sep 2006
Berichten
33
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
ik heb een heel goede en eenvoudige ontvanger voor de dreambox en dbox2 gevonden .

het is de technomate 9100 super minimaal vergelijkbaar met de dream 7020 .

ik heb hem nu al 14 dagen in bezit en heb er al veel mee geexperimenteerd en werkt goed ,gbox ccam ed werken er goed op voor 249 euro zeker een aanrader gr jaap

 
Is het ook een Linux ontvanger dan? Met UTP aansluiting?

Als hij minimaal vergelijkbaar is met de 7020 moet er dus ook een USB, UTP en RS232 aansluiting op zitten en er moet een HD in te bouwen zijn.

Verder moet het flashgeheugen ook een dikke 16mb of meer zijn, dus ben benieuwd.

Qua prijs lijkt hij in elk geval wel interessant want daar heb je misschien net een Dream 600 voor.

 
Ik heb er zojuist twee besteld. Ben een totale newbie op dit gebied, maar er is een hoop over deze machine te vinden, dus er moet uit te komen zijn.

Ik laat weten hoe ze het doen.

Gr.,

Stefan

 
Ja graag, we zijn er hier ook wel nieuwsgierig naar! Alvast bedankt!

 
Ik was op zoek naar een dreambox maar kwam op marktplaats een Technomate 9100 tegen. Ik ben erg blij dat ik de Technomate heb gekocht. Ik heb nu een DM 7020 en een Technomate 9100.

Ze zijn beide prima. De Technomate is goed met de 7020 te vergelijken, volgens de gegevens is de ontvanger van de technomate beter dan de 7020 en ook de prijs is veel beter, ook start hij sneller op en zapt hij volgens mij iets sneller.

Beide apparaten lijken erg veel op elkaar, de opties en functies zijn nagenoeg gelijk, en ja de Technomate 9100 draaid ook gewoon op enigma 1. Ik gebruik de Technomate 9100 op dit moment met het Nemesis 4.1 image en 500Gb harddisk zonder problemen. Dit Images heeft alles wat een gebruiker kan wensen als je de extra addons download site toevoegd.

Voor de technomate is veel minder support en Image keuze. Ik geloof dat er slechts 3 of 4 images voor zijn, maar verder doet hij wat mij betreft zeker niet onder voor de 7020.

 
Hoi Johanteekens en welkom op Satellite Fun.

Het klopt helemaal wat je zegt, de Technomate doet qua prestanties inderdaad niet onder voor de Dreambox 7020. De prijs is ook interessanter.

Jammer inderdaad, dat er minder support voor is, maar hopelijk komt deze nog.

Wat belangrijk is voor zo'n ontvanger is dat er op zijn minst een Nederlandse importeur voor komt, zodat ook voor kopers alhier goede garantievoorwaarden gelden en deze ook gewoon in Nederlandse winkels meer verspreid kan en zal worden.

Als dat gebeurt zou het me gezien de mogelijkheden en prijs helemaal niet verbazen als deze ontvanger langzaam zijn Dreambox concurrent gaat verslaan.

 
Ik ben het helemaal met je eens dat er weinig support is. Ik heb wel ondervonden dat de weinige support die er is van goede kwaliteit is. Als je goed zoekt is alles te vinden wat nodig is om de box goed te laten lopen enook voor de meeste problemen zoals met flashen ed op te lossen

 
Dat klopt Johan.

Mocht het trouwens zijn dat je een site vindt waar veel support voor dit apparaat gegeven wordt en de nodige software te vinden is, mag je daar gerust een link naar plaatsen in onze "downloads en links" sectie.

Echter wel alleen als er geen illegale zaken op die link te vinden zijn (keys etc.).

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan