Nokia 9500

J

JanSch

Hallo allemaal,

Ik ben voor het eerst op dit forum, en ben ook in het bezit van een Nokia 9500.

Ik heb al verschillende berichten op het forum gelezen. maar ik ben er nog niet helemaal uit, of het mogelijk is om met mijn tuner de astra 3 satelliet te ontvangen.

Ik ben een beginneling op het gebied van satellietontvangers.

Ik heb wel de softwareverie op kunnen zoeken, dat is

DVB2000 versie V1.82 met als onderschrift: Final extensions bij NoOnemanIt V1.2.

Standaard staat bij mij DisEQc op 2.

Bij Satelite kan ik Kop 23.5 instellen.

Kan iemand mij vertellen, of het mogelijk is met deze tuner

Astra 3 te ontvangen, en moet ik dan de DisEQc op 1 zetten?

PS. Ik ben een beginneling op Schotelantenne-gebied.

Hartelijke groeten

 
Hoi Jansch, alvast hartelijk welkom op Satellite Fun!

Het is met deze ontvanger zonder meer mogelijk om Astra 3 te ontvangen.

Helaas is het te lang geleden dat ik zo'n ontvanger gebruikt heb en kan je derhalve niet precies vertellen hoe de diseqc settings moeten staan.

Maar wellicht dat Mas3 (die zelf zo'n ontvanger heeft) of een van de andere gebruikers je op dat gebied wel kunnen helpen.

In elk geval weet je dan alvast wel dat het mogelijk is.

 
Ja hoor, je kan 'm gebruiken voor die satelliet.

Inderdaad zet je het best de astra 1 (19.2) positie op DiSEqC 1 en astra 3 (23...) op positie 2, want zo zitten ze ook in de LNB60.

Je kunt in het menu met optie 6 - 9 kanalen zoeken.

Wel zou je dan telkens de frequentie en aanverwante zaken goed moeten zetten bij elke transponder die je wil toevoegen.

Als het alleen om de lokale zenders gaat, is dat best te doen denk ik.

 
Ja hoor, je kan 'm gebruiken voor die satelliet.Inderdaad zet je het best de astra 1 (19.2) positie op DiSEqC 1 en astra 3 (23...) op positie 2, want zo zitten ze ook in de LNB60.

Je kunt in het menu met optie 6 - 9 kanalen zoeken.

Wel zou je dan telkens de frequentie en aanverwante zaken goed moeten zetten bij elke transponder die je wil toevoegen.

Als het alleen om de lokale zenders gaat, is dat best te doen denk ik.
Hallo,

Ten eerste, hartelijk dank voor je supersnelle reaktie!

Ik heb nu alleen nog een vraag, misschien wel een domme vraag, maar mijn kennis is ook nog zeer beperkt.

Als ik in het menu DisEqc op 1 of 4 zet, heb ik geen enkele ontvangst, de grijze balk komt niet uit de hoek. Als ik hem op 2 of 3 zet, kan ik alle zenders op astra 1 ontvangen.

Klopt dat? Ik heb in een document door jou geplaatst wat gelezen over DisEqc, en daar komt op een gegeven moment het begrip Toneburster naar voren. Die staat in mijn tuner op "off". Is dat belangrijk, of moet ik die op "on" zetten.

Dan nog even een vraag over jouw antwoord van gisteren,

Hoe kan ik het beste de astra 1 positie op DisEQc 1 zetten, en de Astra 3 op DisEQc op 2?

Het gaat me inderdaad, zoals je al aangaf, alleen om de regionale zenders.

Tenslotte, een LNB60 is dat hetzelfde als de duo lnb van canaldigitaal, die ik in het bezit heb?

Met vriendelijke groet

 
Hallo allemaal,

krijg geen regionale zenders op mijn nokia 9500 s. heb al een duo lnb gemonteerd. heb dr overflow software. wie kan mij helpen.

groeten wytse

 
Heb je al wel een zenderlijst met die zenders erin zitten ?

 
Allereerst mijn excuses aan JanSch.

Om de een of andere reden heb ik zijn vervolg vraag nooit gezien en daarom dus ook niet beantwoord (een jaar geleden bijna..).

De LNB60 is een naam die canal digitaal zelf gegeven heeft aan het ding en is dus inderdaad hetzelfde ding als JanSch heeft.

Zelf werk ik niet met zo'n LNB dus hoe het precies in elkaar zit weet ik niet.

Maar je gebruikt DiSEqC óf tone burst.

Voor zover ik begrepen heb, verstaat de LNB60 ze allebei.

Om je lijst te voorzien van de juiste instelling, raad ik aan om deze te bewerken met DVBedit, te vinden in onze download sectie (klik!).

Dan welkom op het Satellite FUN Board, Wytse !

Ten eerste heb ik aan jou de vraag of je de zenders van Astra 1 wel gewoon nog ontvangt sinds je de LNB vervangen hebt.

Ik moet verder maar even aannemen dat die LNB goed is gemonteerd en verder ook goed werkt.

Volgende vraag is dan of je wel andere zenders ontvangt van de Astra 3 satelliet.

Als dat zo is, moet je handmatig de gegevens opgeven van de transponder waar de regionalen op zitten.

Die gegevens zijn:

Frequentie 11914

Polarisatie Horizontaal

Symb.rate 27500

F.E.C. 3/4

Er zijn nog 3 andere transponders van CDS op deze positie.

Je kunt deze gegevens zelf terugvinden op de site van lyngsat (klik!)

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Zo niet, geef dan zoveel mogelijk informatie over wat en hoe je allemaal geprobeerd hebt.

 
ik kan de zenders ned 1-3 plus de commerciele zenders wel ontvangen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan