focus vb300 vind ik niks, welke is wel wat ?

R

rene2007

Uit eigen onderzoek concludeer ik dat de ontvanger die ik

heb niet veel is , ik overweeg daarom een andere te kopen

hij moet astra 19,2 en astra 23,5 ontvangen ik hou er ook wel van om een beetje te zoeken en intestellen via de pc

een harddisk hoeft niet , vraag aan jullie een advies voor een middenklasser ontvanger weet er zelf niks van

 
Er zijn verschillende ontvangers waar je aan kunt denken, zoek maar eens rond op het forum, een soortgelijke vraag is al vaker gesteld, bijv. ook in het beginners/algemeen forum onderdeel.

Het ligt er echt aan wat je wilt. Zo zijn bijv. de Topfield ontvangers zeer goede middenklassers, maar daar heb je wel een CI module bij nodig voor je smartcard.

Er zijn ook goede ontvangers die ingebouwde kaartlezers hebben, leuk en stabiel.

Als je graag een beetje wilt hobbyen, dus ook wat zoeken en instellen via de pc en misschien nog meer opties, zou je een Dreambox kunnen overwegen.

Daar is de keuze tussen een kleine goedkope zoals de DM500, of een wat grotere zoals de Dreambox 7020. De 7020 heeft wat groter flashgeheugen, en is aangepast voor inbouw van een harddisk als je dat later nog zou wensen.

Er is zeer stabiele software voor te vinden, ingebouwde kaartlezer, maar er zijn ook wel andere dingen mee mogelijk als je wat zoeken wilt.:)

Dan is er nog de keuze of je al dan niet een twintuner wilt, maar met een twintuner lig je gelijk al weer in een heel andere prijsklasse.

Feitelijk is het dus zaak om voor jezelf de vraag te beantwoorden of je een stabiele ontvanger wilt waarmee je ook nog wat kunt hobbyen of dat je alleen een stabiele ontvanger wilt, waarbij je hooguit dan nog firmware en settinglijsten via de pc er op kunt zetten.

Als je die vraag voor jezelf beantwoord hebt, dan wordt ook gemakkelijker duidelijk of de keuze voor een Dreambox of eerder voor een ander type ontvanger voor de hand ligt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan