Inverto LNB's

D

DisTreSs

Hi,

ben van plan een Satsetje aan te schaffen en wil direct goed beginnen door 4 quad LNB's te gaan gebruiken op een 88cm Triax schotel met Triax multihouder. ;)

Ga in eerste instantie gebruik maken van een gewone SD twin tuner receiver en er later ook nog eens een HD twin tuner aan toevoegen als de tijd er rijp voor is.

Nu lees ik veel over Alps en Smart LNB's maar niets over de 0.2dB Inverto quad LNB die je toch redelijk veel tegenkomt in de shops en die er ook qua prijs schappelijk aan toe zijn

Ik weet intussen ook wel dat dB waarden zeker niet alles zeggen, dus als er iemand ervaring heeft met deze LNB's hoor ik het heel graag, zeker als je de vergelijking kan maken met andere LNB's.

Bijkomend vraagje hierbij is of ik 4 van deze LNB's naast elkaar zal krijgen voor de meest gangbare Astra 1, 2, 3 en Hotbird combinatie? Of ga ik toch een Alpsje (of misschien zelfs 2??) moeten gaan gebruiken om alles passend te krijgen?

Alvast bedankt!!!:aanbid:

 
Tsja, misschien krijg je voor die prijs ook wel een goeie motor... Ligt eraan wat je wilt. Ik vind motor toch wel fijn. Iedereen balen dat die 23.5 erbij is, knopje draaien, klaar. Ok duurt even, maar ja, of ze dadelijk op 20 of 24 (als voorbeeld) iets erbij doen, maakt mij niet uit. Ik draai wel even.

 
Tsja' date=' misschien krijg je voor die prijs ook wel een goeie motor... Ligt eraan wat je wilt. Ik vind motor toch wel fijn. Iedereen balen dat die 23.5 erbij is, knopje draaien, klaar. Ok duurt even, maar ja, of ze dadelijk op 20 of 24 (als voorbeeld) iets erbij doen, maakt mij niet uit. Ik draai wel even.[/quote']
Tja, maar hoeveel gebeurt dat?

Motortijden ben ik ook niet echt gek op, maar mijn voornaamste bedenking is als je met twintuner zit (of 'erger' nog 2 decoders met twintuners :biggrin:) en je op de ene zender op een bepaalde sat een bepaald programma wil opnemen en je op een andere sat live wil kijken, dan zit je natuurlijk met een probleem.

Misschien zie ik het verkeerd hoor en bestaan ook daar oplossingen voor, maar ik heb eerlijk gezegd de optie niet echt onderzocht omdat ik er van uitging dat dit niet mogelijk was...
 
Als ik me niet vergis, vang je die satellieten allemaal met technisat's multytenne.

Das een wat ielig en hoekig schoteltje met een forse kap over "de LNB".

Feitelijk zit er in die kap 4 LNB's en een switch.

Ik heb zojuist ff op de multytenne site (klik!).

Daar zie je dus hoe dat ding er uitziet, maar je ziet ook dat 'ie maar een schoteldiameter (voor zover je daar nog van kunt spreken bij die vorm) van 45 cm heeft.

Links in het menuutje daar, kun je ook kiezen voor de multytenne quattro (weer klik!).

Dat is een wat grotere schotel met 4 quattro LNB's erin, en als je goed kijkt, laat je je niet van de wijs brengen door de plastic kap en zie je dat het daar wel zeer waarschijnlijk om Alps LNB's gaat.

Verder heb je daar dan weer een multiswitch bij nodig en ik ben bang dat daarmee je installatie toch weer wat uitgebreider word dan waar je nu aan zit te denken.

Die multiswitch vervangt een deel van de door jou gekozen techniek in de quad LNB's, en je kan er een eventueel aanwezig kabel signaal ook nog mee verdelen als je zou willen.

Ik ga er van uit dat je weet wat het verschil is tussen quad en quattro LNB's.

De door technisat aangeraden switch kan dus 8 ontvangers aan.

Er is ook nog een twin multytenne (geen klik! :tong: ) maar je hebt het zelf over quad en dus 4 receivers.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan